Toen Cliff Bleszinski en Arjan Brussee hun krachten bundelden met de oprichting van ontwikkelstudio Boss Key Productions waren de verwachtingen hooggespannen, hun eerste project was echter geen groot succes te noemen.
LawBreakers stierf dan ook een vroege dood terwijl de studio zelf amper naar buiten trad qua communicatie. Ze doorbreken deze steilte nu, zo noemen ze het een feit dat LawBreakers is gefaald:
quote: "The fact is LawBreakers failed to find enough of an audience to generate the funds necessary to keep it sustained in the manner we had originally planned for and anticipated. And while a pivot to free-to-play may seem like easiest change to make, a change of this magnitude takes publishing planning and resources to do it."
De laatste drie en een half jaar is de studio drukdoende geweest met de game en ze zijn vastberaden om LawBreakers een tweede kans te geven. Tegelijkertijd kunnen ze tussen de huidige en toekomstige situatie niet stil blijven zitten en hoewel ze het spel in diens huidige staat blijven ondersteunen richten ze zich tegelijkertijd op andere projecten met frisse creatieve leiders. Ze werken momenteel al aan een nieuwe titel en kunnen niet wachten om hier meer van te laten zien. Ze noemen het een 'gepassioneerd project' waar ze volledige controle over hebben.
Vinden jullie dat ze zich volledig op dit nieuwe project moeten richten of is het terecht dat ze LawBreakers in leven blijven houden?
|