@ MaartenL:
Nee, want in titels kunnen de verschillen aanzienlijk zijn - In Paragon worden er sunshafts en extra gras toegevoegd, In Mantis Burn Racing wordt de resolutie een native 4K op 60 FPS.
Een lijstje van titels met dergelijke verbeteringen is hier te vinden:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1324251
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-playstation-4-pro-game-upgrade-guide
Dan je laatste 2 punten:
''Ten eerste had de framerate al op punt moeten zitten''
Dit is een vereiste voor PS4 Pro support. Bestaande PS4 titels moeten minimaal dezelfde performance leveren op de Pro. In de praktijk wordt dit nageleefd. Sterker nog, sommige titels winnen zelfs een paar frames per seconde meer als ze op de Pro worden gespeeld op een 1080p tv scherm. Volg de bovenstaande links voor meer informatie.
''en ten tweede zijn die nieuwe texturen of AA gewoon te verwachten van next-gen titels.''
Laat ik de volgende analogie plaatsen: Waar multiplatform OG PS4 titels opereren rond de equivalente high setting bij de PC versie, is PS4 Pro de ultra setting daarvan. Dat betekent niet dat ze *exact* gelijk zijn, maar de globale setting komt overeen met PC settings op Ultra.
Erg verwonderlijk is dat niet als de resolutie geen native 4K is. De RX480, waarvan een aangepaste variant in de Pro te vinden is, kan met speels gemak titels op 1080p ultra settings aan en heeft nog ruimte over. Daarom zie je bij Pro versies vaak ''rare'' resoluties van 2560x1440 of 3200x1800, en, bij minder veeleisende titels, 3840x2160, als native resoluties. Alles onder 2160p wordt vervolgens door checkerboarding op geschaald naar 2160p. Zelfs met die opschaal is de basis resolutie op een Pro ondersteunde titel al een stuk hoger dan 1920x1080p, en is er dus, vooral voor de beeldkwaliteit, een flinke boost beschikbaar.