Over iets meer dan een maand mogen we aan de slag met Rise of the Tomb Raider, waarvan jullie gisteren al het nodige konden lezen in onze preview. Er is echter nog meer bekend gemaakt over de extra modi en de Season Pass.
Eerder maakte de ontwikkelaar al bekend dat het zo'n dertig uur kost om het spel op honderd procent uit te spelen, maar ook na deze tijd moet er nog genoeg te beleven zijn. Middels extra spelmodi moet de replaywaarde omhoog worden gebracht, het gaat namelijk om:
- Chapter Replay: Replay earlier chapters of the story. Complete challenges to earn credits.
- Chapter Replay Elite: Replay earlier chapters of the story with your upgraded skills and equipment and complete challenges to earn credits.
- Score Attack: Replay levels from the game with a new set of rules. Finish the level quickly for a time bonus. Chain together attacks, movements and collectibles to keep your multiplier high. Complete challenges and collect medals to earn credits!
- Remnant Resistance: Replay Hub spaces with a new set of goals. Craft your own missions by choosing the objectives, enemies and more. Once you’ve mastered the mission, challenge friends and the community to beat your high score or play other custom missions created by the community.
Hierboven werd al gesproken over credits, te verdienen door uitdagingen te voltooien en de wereld te verkennen. Deze credits kunnen worden gebruikt om Expedition Card Packs mee te kopen. Deze kaarten dienen als modifiers in de extra game modi. Sommige kaarten hebben een humoristische insteek, zoals de Big Head Mode, terwijl anderen de uitdaging vergroten of je speciale voordelen verschaffen. Er zijn twee type kaarten, namelijk de Foil en Common. De eerstgenoemde geven de sterkste en apartste combinaties en kunnen vaker worden gebruikt, terwijl de Common cards eenmalig zijn.
De extra modi komen in navolging van de Season Pass.



|