Ontwikkelaar DICE is vooral bekend van de Battlefield titels en diens invloed is ook herkenbaar in Star Wars: Battlefront. Om zich toch te differentiëren van deze titel pakken ze sommige zaken echter ook anders aan.
De Zweedse ontwikkelaar geeft bijvoorbeeld aan dat er geen classes of squads aanwezig zijn in de Star Wars titel. Dit bekent dat de gebruikelijke squads van vijf spelers en de verschillende vooraf ingestelde klassen geen onderdeel uitmaken van het pakket. In plaats daarvan kunnen spelers een vrije keuze maken uit wapens en gear, vrijgespeeld via normale progressie en het vergaren van XP.
De squads zijn vervangen door een nieuw Partners systeem. Twee spelers kunnen hierin samenwerken en de vrijgespeelde content delen. Tijdens de game zie je elkaar in je HUD en kun je direct naast elkaar spawnen. Wanneer je samenspeelt met een partner die reeds een hoger level heeft bereikt, dan kun je gebruik maken van zijn vrijgespeelde items zonder dat jij deze al op je profiel hebt.
Executive Producer Patrick Bach vertelt:
quote: "We're not taking into account what we've done before, because I think that would be disrespectful to the fans, and to what we're trying to achieve here. A lot of the things you saw in the game have nothing to do with anything we've done before. Some features of course resemble [our other shooters], because we want to make the best possible shooter, but in general we've tried to do something completely unique."
Star Wars: Battlefront kent geen campaign mode, in plaats daarvan zijn er zogeheten crafted missions die je zowel alleen, in splitscreen of online kunt spelen. De multiplayer matches zetten twee kampen van ieder twintig spelers tegenover elkaar, waarbij er geen aiming down sight is. Wel is het mogelijk om vrij te wisselen tussen een first- en third-person view.
|