@ Gast 90:
Ben jij niet die gast van laatst waar ik een technische discussie over ik meen Witcher 3 had?
Ik denk het overigens van niet gezien je vele reacties, maar laten we eens beginnen:
''4K

. Hahaha, het wordt steeds meer duidelijk hoe slap deze console generatie gelanceerd is.''
Daar is niets raars aan. Rond het jaar 2000 kon je al makkelijk gamen op 1600x1200 (Resolutiegate was nog niet van toepassing). Niemand viel echt hier echt over ten tijde van de PS360 en PS2/Xbox/NGC titels. Nu ontwikkelaars steeds meer aandacht geven aan wat de resolutie van hun spel is, zie je ''ineens'' allerlei mensen omhoog springen om de falende hardware van de consoles en de superioriteit van PC's menen te moeten te ondersteunen. Het is dan ook hoogst raar dat we dergelijke kritiek niet zagen bij de PS360 en PS2/Xbox/NGC generaties.
''Ontwikkelaars zijn gewoon lui om hun deferred shading te verdelen over de DDR3 en eSRAM. Je krijgt die 1080p niet in 32MB tenzij je kiest foor forward rendering, wat gewoon minder is.''
Gasten die dergelijke argumenten gebruiken zijn lui. Genoeg verhalen van console ontwikkelaars op NeoGAF die dit telkens weerleggen. Het heeft vaak geen zak met luiheid te maken, en alles met tijdsdruk van de publisher en druk van de zakenpakken die dergelijke titels financieren. Maar laten we vooral afgeven op die ''luie'' ontwikkelaars, dat zal ze leren!
Beter nog, solliciteer eens bij een dergelijke ontwikkelaar. Je claimt immers dat ze lui zijn, oftewel kan jij het vast beter.
''Ik kan ook met een controller spelen op de PC en genieten van hogere resoluties en framerates met dank aan MS en hun games for windows apis en controller drivers.''
Microsoft zou dus een grote slag kunnen slaan door bij elke verkochte PC gratis een controller mee te leveren. Toch? Games for Windows is overigens geen API, je bedoelt waarschijnlijk DirectX. En nee, vooralsnog levert DirectX meer overhead op dan bij consoles. Daar zal (deels) verandering in komen met DX12 en Vulkan.
''Geen grote onzin, het doet alleen enorme pijn bij mensen die in de console hype gestonken zijn.''
Het is vooral ontzettend pijnlijk telkens dezelfde onzinnige argumenten te moeten lezen. ''DEVS ZIJN LUI, CONSOLES HEBBEN FAAL HARDWARE!!!''. Was de wereld maar zo simpel.
Aangezien je graag simpele claims doet, hier 1 van mij: Laat mij aub een PC game (Dus geen tech demo, ik bedoel dus een in ontwikkeling zijnde game of gereleasde game) zien die technisch of:
- Hetzelfde niveau bereikt als The Order 1886
- Een vergelijkbare vorm van cone tracing doet ala The Tomorrow Children (Welke 3 bounces is. Hint: Nvidia's VXGI doet er 2)
- Deformatie van tijd kan weergeven zoals gezien in Quantum Break.
''Een PC van €500 nu kan al meer halen dan de PS4 en de nieuwste systemen zijn 5+ keer zo krachtig.''
Jammer dat dergelijke high end hardware nooit ergens anders voor benut behalve dan een hogere resolutie. Je zou toch zeggen dat met dergelijke elite hardware we praktisch real-life kunnen nabootsen in een game. Die indruk krijg ik namelijk heel erg in deze discussies.
@Gast 84:
''zou toch wel erg droevig zijn als de Xbox One nog steeds niet meekan met 1080P hoor.... inmiddels moeten de ontwikkelaars hier toch wel mee uit de voeten kunnen???''
Je zou zeggen van wel. Ik denk dat combinatie van niet gedeeld systeem geheugen en ESRAM voor issues zorgt.