Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
07 Juli 2020 
(0) 
(0) 
06 Juli 2020 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juli 2020 
(0) 
(0) 
(1) 
04 Juli 2020 
(22) 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
03 Juli 2020 
(0) 
(14) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
(1) 
(0) 
02 Juli 2020 
(8) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Juli 2020 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
30 Juni 2020 
(0) 
(0) 
(9) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(4) 
29 Juni 2020 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(102) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Juni 2020 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
27 Juni 2020 
(11) 
(0) 
(11) 
(0) 
(16) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Juni 2020 
(1) 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(1) 
(1) 
(2) 
(2) 
25 Juni 2020 
(0) 
(3) 
(4) 
(1) 
(0) 
(2) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(26) 
(1) 
(0) 
24 Juni 2020 
(1) 
(3) 
(5) 
(2) 
(2) 
(0) 
23 Juni 2020 
(6) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
22 Juni 2020 
(2) 
(0) 
(5) 
(0) 
(9) 
(0) 
21 Juni 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(19) 
20 Juni 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 Juni 2020 
(6) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(6) 
(2) 
(1) 
(9) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Night Call
Gamed Gamekalender Juli 2020
The Last of Us: Part II
Edna & Harvley: The Breakout - Anniversary Edition
Nieuws:

Resoluties voor Black Ops III bekend


Door Rene Groen op 28-04-2015 om 16:45
Bron: Charlie Intel

Het duurt nog even voordat we met Call of Duty: Black Ops 3 aan de slag mogen, maar dat betekent niet dat we ook nog even moeten wachten op informatie. De laatste dagen konden we al het één en ander vertellen, maar vandaag gaan we gewoon verder.

De resoluties en de framerates zijn namelijk bekend gemaakt, waarbij we het volgende leren:
  • De PlayStation 4 versie draait op 60FPS in een 1080p resolutie.
  • De Xbox One versie draait eveneens op 60FPS, echter is nog onbekend in welke resolutie.
  • De PC versie kent eveneens een framerate van 60FPS, hoewel nog onduidelijk is of het hier gaat om een capped framerate. Qua resolutie kun je deze maximaal vaststellen op 4K.
Diverse websites laten weten dat studiohoofd Mark Lamia heeft aangegeven dat de framerate belangrijker is dan de resolutie, waarbij we uiteraard niet hopen dat dit als excuus zal gelden om de Xbox One versie niet op 1080p te laten draaien. Vooralsnog was de Xbox One versie enkel zichtbaar in vooraf opgenomen beelden, terwijl de PlayStation 4 en PC versies gespeeld konden worden door de pers.


17:10  Mighty No. 9 in september, ook op disc
16:22  Ubisoft lanceert de Ubisoft Deals
 Reacties (23)
 Pagina: 1
Gast (90.18.38.xxx) op 28-04-2015 om 16:53
4K _O_ _O_ _O_ . Hahaha, het wordt steeds meer duidelijk hoe slap deze console generatie gelanceerd is.

Gast (84.86.4.xxx) op 28-04-2015 om 17:33
zou toch wel erg droevig zijn als de Xbox One nog steeds niet meekan met 1080P hoor.... inmiddels moeten de ontwikkelaars hier toch wel mee uit de voeten kunnen???

Gast (90.18.38.xxx) op 28-04-2015 om 17:40
Ontwikkelaars zijn gewoon lui om hun deferred shading te verdelen over de DDR3 en eSRAM. Je krijgt die 1080p niet in 32MB tenzij je kiest foor forward rendering, wat gewoon minder is.
Het zal waarschijnlijk dynamisch 1080p worden voor de Xbox One, op zich doet dat grafisch niet onder voor native 1080p bij middelgrote schermen (wat de meeste mensen toch in huis hebben).

Gast (94.211.110.xxx) op 28-04-2015 om 17:57
Gast (90.18.38.xxx), dat is echt grote onzin

Gast (80.56.242.xxx) op 28-04-2015 om 18:32
Ja, en idereen heeft een vette pc met 4k monitor, haha, koekebakkers

Gast (80.56.242.xxx) op 28-04-2015 om 18:38
Een ps4 kost maar 399 plus een paar spellen erbij, dus geen appels met peren vergelijken a.u.b. toch?

ene, laat mij maar lekker spelen met een controler i.p.v een keyboeard

Gast (90.18.38.xxx) op 28-04-2015 om 19:08
Ik kan ook met een controller spelen op de PC en genieten van hogere resoluties en framerates met dank aan MS en hun games for windows apis en controller drivers. Geen grote onzin, het doet alleen enorme pijn bij mensen die in de console hype gestonken zijn. Een PC van €500 nu kan al meer halen dan de PS4 en de nieuwste systemen zijn 5+ keer zo krachtig.

Nelus op 28-04-2015 om 19:14 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Ja? Gaan we een ouderwetse consoles vs PC discussie houden hier?

Rene Groen (Eindredacteur) op 28-04-2015 om 19:17 [Niv: 720 / Exp: 36013]
Hahaiaha, PC's hebben maar 4 en console(s) 1080, muahaha!!`1~

Gewijzigd door Rene Groen op 28-04-2015 om 19:33

Joni Philips (Eindredacteur) op 28-04-2015 om 19:24 [Niv: 1170 / Exp: 58479]
@Nelus: Verbaast me altijd hoe weinig games er verschijnen op PS4 en PC. Ik bedoel, anders zou je die fantastische dingen toch gebruiken om te gamen.

Nelus op 28-04-2015 om 19:31 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Haha, stelletje trolls

Nickdhnick op 28-04-2015 om 20:21 [Niv: 60 / Exp: 2998]
Wie speelt er überhaupt nou games?

Redneckerz (Redacteur) op 28-04-2015 om 20:41 [Niv: 222 / Exp: 11123]
@ Gast 90:
Ben jij niet die gast van laatst waar ik een technische discussie over ik meen Witcher 3 had?

Ik denk het overigens van niet gezien je vele reacties, maar laten we eens beginnen:

''4K . Hahaha, het wordt steeds meer duidelijk hoe slap deze console generatie gelanceerd is.''

Daar is niets raars aan. Rond het jaar 2000 kon je al makkelijk gamen op 1600x1200 (Resolutiegate was nog niet van toepassing). Niemand viel echt hier echt over ten tijde van de PS360 en PS2/Xbox/NGC titels. Nu ontwikkelaars steeds meer aandacht geven aan wat de resolutie van hun spel is, zie je ''ineens'' allerlei mensen omhoog springen om de falende hardware van de consoles en de superioriteit van PC's menen te moeten te ondersteunen. Het is dan ook hoogst raar dat we dergelijke kritiek niet zagen bij de PS360 en PS2/Xbox/NGC generaties.

''Ontwikkelaars zijn gewoon lui om hun deferred shading te verdelen over de DDR3 en eSRAM. Je krijgt die 1080p niet in 32MB tenzij je kiest foor forward rendering, wat gewoon minder is.''

Gasten die dergelijke argumenten gebruiken zijn lui. Genoeg verhalen van console ontwikkelaars op NeoGAF die dit telkens weerleggen. Het heeft vaak geen zak met luiheid te maken, en alles met tijdsdruk van de publisher en druk van de zakenpakken die dergelijke titels financieren. Maar laten we vooral afgeven op die ''luie'' ontwikkelaars, dat zal ze leren!

Beter nog, solliciteer eens bij een dergelijke ontwikkelaar. Je claimt immers dat ze lui zijn, oftewel kan jij het vast beter.

''Ik kan ook met een controller spelen op de PC en genieten van hogere resoluties en framerates met dank aan MS en hun games for windows apis en controller drivers.''

Microsoft zou dus een grote slag kunnen slaan door bij elke verkochte PC gratis een controller mee te leveren. Toch? Games for Windows is overigens geen API, je bedoelt waarschijnlijk DirectX. En nee, vooralsnog levert DirectX meer overhead op dan bij consoles. Daar zal (deels) verandering in komen met DX12 en Vulkan.

''Geen grote onzin, het doet alleen enorme pijn bij mensen die in de console hype gestonken zijn.''

Het is vooral ontzettend pijnlijk telkens dezelfde onzinnige argumenten te moeten lezen. ''DEVS ZIJN LUI, CONSOLES HEBBEN FAAL HARDWARE!!!''. Was de wereld maar zo simpel.

Aangezien je graag simpele claims doet, hier 1 van mij: Laat mij aub een PC game (Dus geen tech demo, ik bedoel dus een in ontwikkeling zijnde game of gereleasde game) zien die technisch of:
- Hetzelfde niveau bereikt als The Order 1886
- Een vergelijkbare vorm van cone tracing doet ala The Tomorrow Children (Welke 3 bounces is. Hint: Nvidia's VXGI doet er 2)
- Deformatie van tijd kan weergeven zoals gezien in Quantum Break.

''Een PC van €500 nu kan al meer halen dan de PS4 en de nieuwste systemen zijn 5+ keer zo krachtig.''

Jammer dat dergelijke high end hardware nooit ergens anders voor benut behalve dan een hogere resolutie. Je zou toch zeggen dat met dergelijke elite hardware we praktisch real-life kunnen nabootsen in een game. Die indruk krijg ik namelijk heel erg in deze discussies.

@Gast 84:
''zou toch wel erg droevig zijn als de Xbox One nog steeds niet meekan met 1080P hoor.... inmiddels moeten de ontwikkelaars hier toch wel mee uit de voeten kunnen???''

Je zou zeggen van wel. Ik denk dat combinatie van niet gedeeld systeem geheugen en ESRAM voor issues zorgt.

Gast (77.165.23.xxx) op 28-04-2015 om 22:11
Cod aw had een dynamische resolutie en daarbij een behoorlijk stabiel fps op de one. De ps4 had de volle 1080p en een onregelmatige fps die zakte tot in de 30.. Allebei zijn matig in vergelijking met de pc, maar het spel blijft hetzelfde ongeacht hoeveelheid P op scherm, en zoals het er naar uit ziet haal ik ook deze cod niet..

Gast (85.150.31.xxx) op 29-04-2015 om 09:44
maar ik wil gewoon uncharted en last of us spelen, laat me...

Gast (85.159.237.xxx) op 29-04-2015 om 14:33
Sorry Redneckerz, gast 90 heeft een keihard punt en vertelt de waarheid. Gast 77 vult dat ook prachtig aan met zijn comment.
De meeste multiplatform ontwikkelaars optimaliseren niet behoorlijk voor de consoles en dat zie je eigenlijk alleen nog in first party projecten terug. Kost teveel tijd en dus geld, dat is het enige waar ik je gelijk in geef.
Zijn technische uitleg is ook niet fout en ik zal je laten raden voor welke Nederlandse ontwikkelaar ik werk (zoek het in de regio Amsterdam).
Best wel lachen dat je zo'n betoog moet maken terwijl je eigenlijk dondersgoed weet dat het klopt. Dat je het nog bagatelliseert maakt je comment eigenlijk waardeloos.

Redneckerz (Redacteur) op 29-04-2015 om 14:52 [Niv: 222 / Exp: 11123]
@ Gast 85:

''Sorry Redneckerz, gast 90 heeft een keihard punt en vertelt de waarheid.''

Uiteraard vertelt hij de waarheid wanneer hij niet op de claim van een ander ingaat Je hebt gelijk, devs zijn lui. Wat maakt het immers uit of nu onderscheid maken tussen de mensen die 100 uur in de week werken voor de volgende AAA titel of de zakenpakken die diezelfde mensen afkraken en onder tijdsdruk zetten. Nee, we moeten ze vooral allemaal hetzelfde behandelen. Juist dat geeft geboorte aan dergelijke kul argumenten dat devs lui zijn of falende hardware.

''Gast 77 vult dat ook prachtig aan met zijn comment.''

Gast 77 geeft helaas geen bronnen, maar bekritiseert Gast 90 niet. COD: AW draait ook dicht tegen 60 fps op een X360. Ook zeker falende hardware?

''De meeste multiplatform ontwikkelaars optimaliseren niet behoorlijk voor de consoles en dat zie je eigenlijk alleen nog in first party projecten terug. Kost teveel tijd en dus geld, dat is het enige waar ik je gelijk in geef.''

En dat ligt dus niet aan de ontwikkelaar of aan de hardware, maar des te meer dat publishers zo gauw mogelijk een game de deur uit willen hebben. Dat zorgt er dus tevens voor dat details nooit uitgewerkt kunnen worden.

En let wel - Resolutiegate is echt iets van deze generatie.

''Zijn technische uitleg is ook niet fout en ik zal je laten raden voor welke Nederlandse ontwikkelaar ik werk (zoek het in de regio Amsterdam).''

Ik zeg ook niet dat zijn technische uitleg niet correct is. Wel dat het niet komt door ''lui'' heid van een ontwikkelaar. Gasten die een dergelijke redenering gebruiken zijn zelf lui te noemen. Het is een gegeven dat tussen beide consoles de verschillen veel minder zijn dan tov de vorige generatie, maar er toch verschillen blijven. Naast de mindere GPU is het voor ontwikkelaars ook moeilijker (zeker niet onmogelijk, ze konden immers ook met de PS3 overweg) om het gedeelde systeem en ESRAM geheugen aan te spreken.

Maar dat heeft dus geen klap met lui zijn te maken.

''ik zal je laten raden voor welke Nederlandse ontwikkelaar ik werk (zoek het in de regio Amsterdam).''

Ik ga geen gokje wagen.

''Best wel lachen dat je zo'n betoog moet maken terwijl je eigenlijk dondersgoed weet dat het klopt.''

Dat het aan luie ontwikkelaars en falende hardware ligt? Ja, dat zal het vast wezen. Ik heb nog geen respons gezien op mijn claim, dus ik ga ervanuit dat ze geen voorbeelden kunnen opnoemen.

''Dat je het nog bagatelliseert maakt je comment eigenlijk waardeloos.''

Ik wou dat ik ook zo simplistisch kon reageren. Dan zou ik ook op Gamed verkondigen dat ontwikkelaars lui zijn en dat de hardware van nu ontzettende poep is.

Gewijzigd door Redneckerz op 29-04-2015 om 14:56

Gast (77.165.23.xxx) op 29-04-2015 om 22:10
Kijk digital foundry maar die had genoeg beelden en een arktilel over cod aw wbt de framerate en P. Deze cod weer overslaan en lekker halo 5 en battlefront spelen in het najaar 👍

Redneckerz (Redacteur) op 29-04-2015 om 22:32 [Niv: 222 / Exp: 11123]
@ Gast 77:

Ik gebruik zelf Digital Foundry als bron. Aangezien je zelf niet met resultaten komt, eens kijken wat de bron zegt:

PS4: 1920x1080 - Laagste waardes 46 fps, meestal tussen 50 en 60 fps hoverend. Gezien de nieuwe technologie knap te noemen, zeker gezien de console versies vrijwel het equivalent van de PC op max zijn. Multiplayer is in 60 fps.
XBO: 1360x1080, dynamische resolutie. Helaas geen leesbare waardes (Ik heb niet de framerate videos bekeken)

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-call-of-duty-advanced-warfare-face-off

Jouw claim:

''Cod aw had een dynamische resolutie en daarbij een behoorlijk stabiel fps op de one.''

Dynamisch - klopt - Stabiele framerate - maar wel met meer tearing volgens DF.

''De ps4 had de volle 1080p en een onregelmatige fps die zakte tot in de 30..''

Tot in de 46 fps. 30 fps wordt nergens vernoemd, en de framerate is meer 50-60 fps. Dit gedeelte is dus onzin.

''Allebei zijn matig in vergelijking met de pc,''

De PC versie draait bepaalde effecten op 30 fps ofschoon de rest op 60 was. Console versies zijn vrijwel gelijk aan PC max settings. Wat is ''matig'' in deze context?

Gast (84.82.206.xxx) op 29-04-2015 om 23:56
@90.18.38.xxx Zit je dan hedendaags met een uber game pc console ports te spelen......

Gast (83.189.42.xxx) op 04-05-2015 om 17:55
Redneckerz, ik zit vol belangstelling in de trein te lezen hoe je al deze gasten op Vames de kop in drukt. Heerlijk, ga zo door.

Gast (83.189.42.xxx) op 04-05-2015 om 17:56
*Vames=Gamed

Redneckerz (Redacteur) op 04-05-2015 om 18:53 [Niv: 222 / Exp: 11123]
@ Gast 83:

Ik doe het niet om ze de kop in te drukken. Wel dat als je argumenten inhoudsloos zijn je dan een tegen reactie kan verwachten

Telkens weer wordt er vervolgens geen weerwoord aan gegeven, wat mij sterkt in de overtuiging dat ze geen inhoudelijke reactie kunnen maken en dus vooral aan het provoceren zijn

Dat gezegd hebbende, er was hier ook een gast laatst die, hoewel ik zijn mening niet deelde, wel de technische know-how had. Helaas is dat een zeldzaamheid.

Ben blij dat je treinritje in ieder geval voorzien is van entertainment

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Call of Duty: Black Ops 3
Type:
Game
Releasedatum:
06-11-2015
Ontwikkelaar:
Treyarch
Uitgever:
Activision Blizzard
Media:








Meer media