Ontwikkelaar Respawn Entertainment had met Titanfall een indrukwekkende debuuttitel, een titel die zich enkel op de multiplayer richten. Bij een eventuele sequel kan dit veranderen.
In gesprek met Game Informer laat COO Dusty Welch weten dat ze een singleplayer niet uitsluiten. Tegelijkertijd willen ze doorgaan op de koers die ze met het origineel hebben ingezet, te weten een levendig multiplayer universum.
quote: “We learned a lot, and I think it’s up to us to think about how we apply the learning to make the next game even more expansive and more engaging than the first.”
Respawn eigenaar Vince Zampella gaf voor de release van Titanfall aan dat ze geen single-player campagne integreerden omdat het team hiervoor te klein was. Dit was overigens slechts één van de redenen, volgens hem zouden gamers een singleplayer namelijk toch niet spelen. Destijds gaf hij aan:
quote: “We make these single-player missions that take up all the focus of the studio, that take a huge team six months to make, and players run through it in eight minutes. And how many people finish the single-player game? It’s a small percentage. It’s like, everyone plays through the first level, but 5% of people finish the game.”
Het lijkt er, door de uitspraak van Welch, dan ook op Zampella zijn mening heeft bijgesteld en bereid is om mogelijk terug te komen op zijn beslissing.
|