De game DayZ werd bekend als mod voor ARMA 2, echter besloot Bohemia Interactive het spel door te ontwikkelen als een stand-alone project. Grote man hierachter was Dean Hall, we leren nu echter dat hij opstapt bij zijn eigen game.
Voor het einde van dit jaar zal Hall de ontwikkeling over laten aan het team en een geheel nieuwe studio oprichten in Nieuw-Zeeland. In een interview geeft hij aan drie game ideeën opgeschreven te hebben en er nog eens twee uit te willen werken, titels die volgens hem draaien om de ultieme multiplayer ervaring.
Hall omschrijft zichzelf elders in het interview als een granaat die een specifiek gebruik heeft. Hij ziet zichzelf als iemand die goed is in het nemen van risico's, hetgeen hij ook uit weet te stralen op de mensen om hem heen. Dit is wat hij nu twee maal gedaan heeft met DayZ, eerst als mod en later als standalone project, maar de ontwikkeling van de game zit nu op een punt waarop dit niet langer nodig is.
quote: "Eventually, you don’t want the guy telling you to go over the top and get through. So at some point I’ll be a disaster for the project, at least in a leadership role."
Terugkijkend had hij nooit verwacht dat DayZ zo'n groots project zou worden, toch blijft hij vooralsnog bij de game betrokken omdat hij er niet per direct uit wil stappen.
|