Ik heb gemixte gevoelens over Tomb Raider. De game begon enorm sterk met het survivelen en jagen maar veranderde al snel in een Uncharted clone waar je om de zoveel minuten een wave vijanden vanuit cover beschiet en de rest van de tijd de omgeving verkent.
Dat tweede is het sterke aspect van de game, het verkennen en klimmen, maar het eerste werd heel snel repetitief en is zeker minder leuk dan Uncharted. Er was ook een duidelijk gebrek aan leuke puzzels en de Tombs waren belachelijk simpel en doelloos.
Ik had het veel gaver gevonden als de gehele game in de stijl van het eerste half uur was, intens, spannend, je voelt je kwetsbaar, rondsluipen, jagen, stalken, etc. maar nee want vervolgens ben je 10 uur lang vijand na vijand aan het afslachten met je bow met headshots, het jagen verdwijnt, het verhaal gaat nergens over (en Lara had naar mijn mening amper personaliteit, ondanks alle PR, laat staan alle andere personages in de game) en de overige activiteiten in de game, de collectibles, zijn net als in alle andere CD Tomb Raider games compleet nutteloos.
Ik hoop dat ze met de volgende game echt een meer donkere, duistere, andere kant op durven te gaan. Alles uit dat eerste halve uur, wat ook 90% van de trailers en gameplay beelden bevatte, daar moeten ze eens een game over maken.
|