Na vrijwel iedere Metal Gear Solid titel geeft Hideo Kojima aan met zijn geliefde serie te stoppen, om even later doodleuk een nieuw deel aan te kondigen. Momenteel werkt hij dan ook hard aan Metal Gear Solid 5, waarover hij tegenover het Japanse 4Gamer meer vertelt.
Volgens Kojima is dit deel een meer realistische stealth game dan vorige uitgaven in de serie. De ontwikkelaars konden dit mogelijk maken omdat ze tegenwoordig niet meer de opgestelde regels van een game hoeven te volgen. Als gamer kunnen we bijvoorbeeld beslissen of we naar ons doel lopen of een auto pakken, of dat we onze missies in het licht uitvoeren of wachten tot het donker is.
Ook op ander gebied benoemt hij zijn titel een 'real stealth simulator'. Daar waar games voorheen on rails waren en designers verplicht waren om explosies op bepaalde punten te plaatsen, daar is dit nu niet langer het geval. Het doel is dan ook om miljoenen gamers een titel aan te bieden die op miljoenen manieren gespeeld kan worden.
Kojima ziet verder mogelijkheden in het gebruik van Kinect en PlayStation Eye, denk aan stemcommando's of lichaamsbewegingen. Ook SmartGlass ziet hij als een interessante manier om de ervaring te vergroten, het zou dus zomaar kunnen dat deze twee accessoires ondersteunt gaan worden.
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain verschijnt volgend jaar op de current- en next-gen systemen, onderstaand nog eens een video van de game.
Doe maar niet kojima, gewoon op de ps3 uitbrengen zonder al die gimmicks.
dantekloon
op 24-06-2013 om 22:16
[Niv: 189 / Exp: 9429]
wat komt deze game uit op veel consoles zeg, niet normaal. MGS4 is toen alleen uitgekomen voor de PS3. komt deze op 4 consoles daarom zien de graphics er minder mooi uit dan MGS4
Kutabare!!!!!
op 26-06-2013 om 19:55
[Niv: 166 / Exp: 8292]
Gast, de graphics zijn echt stukken beter dan deel 4 hoor.