Onlangs leerden we dat Tomb Raider niet alleen een sterke singleplayer moet krijgen, maar minstens een even zo goede multiplayer. Vandaag iets meer informatie en een vierde Final Hours of Tomb Raider die deze multiplayer centraal zet.
In de video leren we dat Crystal Dynamics nauw samenwerkt met de Eidos-Montréal studio om de multiplayer mogelijk te maken, waarover Darrell Gallagher (hoofd van Crystal Dynamics) laat weten:
quote:“Vanaf het eerste begin van de nieuwe Tomb Raider spraken we al over een multiplayer, maar het was voor ons erg belangrijk dat er niets in de weg stond bij het maken van de best mogelijke singeplayer ervaring die we konden maken, dus we parkeerden het idee om de multiplayer zelf te maken bij Crystal Dynamics en legden het neer bij onze zusterstudio Eidos-Montréal."
In de multiplayermodus van Tomb Raider nemen de inheemse bewoners het op tegen de overlevenden van de schipbreuk met de Endurance. In de onherbergzame omgevingen van het eiland gebruiken spelers traversal en jachttechnieken uit de singeplayer samen met het zetten van vallen voor snelle gevechten en verschillende multiplayermodi.
Gallagher voegt toe dat de multiplayer naadloos geïntegreerd is met de singleplayer en diens thema's.