Nieuws: Valve: 'We zullen ooit PS3 ondersteunen.'
Door Joni Philips op 19-02-2010 om 18:18
|
Bron: CVG
|
Op de PC en de Xbox 360 kun je aan de slag met Valve spellen, maar voor de PlayStation 3 ontwikkelen ze geen spellen. Gabe Newell, Tom Leonard en co. zijn namelijk niet de grootste fans van de console.
Marketingmanager Doug Lombardi probeert echter altijd de gemoederen te bedaren en hij liet vorig jaar weten dat Valve zou proberen een getalenteerd PS3 team uit te bouwen. Valve schrijver Chet Faliszek herhaalt nu Lombardi's opmerking: Valve zal kijken naar de PS3 en ze zullen de console ooit ondersteunen. Ze gaan dit echter pas doen wanneer ze het op de juiste manier kunnen doen. Valve wil dus zelf PS3 games maken, maar ze gaan dat pas doen wanneer ze de nodige kwaliteit kunnen leveren.
Before we do anything on the PS3 we need to be able to support it in the right way. But we'll look at it, and I'm sure down the road we'll do it.
Hopelijk krijgen ze dit klaar voor de ontwikkeling van Left 4 Dead 3 of Half-Life 3 start zodat PS3 gamers deze niet moeten missen of geen minderwaardige variant krijgen.
|
|
|
|
18:35 Sony denkt aan universele controller
18:12 'Molyneux is een talentloze smeerlap.'
|
Reacties (43) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
Salsa85
op 19-02-2010 om 18:22
[Niv: 82 / Exp: 4118]
|
Ze mogen ook lekker wegblijven Valve games speel je toch het best op een pc.
|
|
elemeNt
op 19-02-2010 om 18:24
[Niv: 129 / Exp: 6440]
|
"niet moeten missen"
Dat is toch niet afhankelijk van Steam? The Orange box is er ook gewoon voor de ps3 hoor.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 19-02-2010 om 18:28
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
The Orange Box PS3 is niet van Valve.
|
|
Gast (91.179.91.xxx)
op 19-02-2010 om 18:29
|
waarom is de PS3 hardware ook zo complex gemaakt??? misschien een nadeel van het onkraakbaar maken van de PS3???
|
|
Gast (83.82.250.xxx)
op 19-02-2010 om 18:49
|
Valve mag hun games ergens steken waar de zon niet schijnt.
|
|
Gast (82.173.121.xxx)
op 19-02-2010 om 18:50
|
Sony maakt de PlayStation altijd al complex ;) omdat ontwikkelaars nu een uitdaging hebben en niet zo lui zijn dat alles bijna vanzelf gedaan word :P
|
|
Gast (81.243.212.xxx)
op 19-02-2010 om 18:52
|
valve intreseert me totaal niet , weg blijven met die handel :9
|
|
Gast (91.86.6.xxx)
op 19-02-2010 om 18:54
|
Het is moeilijk maar dit ten voordele van de kwaliteit. Mede hierdoor gaat de ps3 langer meedraaien dan de xbox ;)
Geniet nog maar goed van de zwarte doos, het beste moet nog komen!
Ik droom nu al van Fifa12 3D op m'n 3D-LEDtv _O_
|
|
SCRAP
op 19-02-2010 om 18:56
[Niv: 22 / Exp: 1102]
|
Heeft niks te maken met het onkraakbaar maken. Het is gewoon een keuze van Sony. Ze wilden iets revolutionairs, echter bleken er tijdens de ontwikkeling een aantal zaken tegen te vallen. Zo was het aanvankelijk de bedoeling om er 2 Cell processors in te doen, ZONDER Nvidia RSX GPU. Dus alles, inclusief te graphics op de Cell cpu's. Het grafische resultaat viel dusdanig tegen, dat men op het laatste moment besloot een Cell te schrappen en daarvoor in de plaats een enigszins gestripte Geforce 7800 te plaatsen.
De combinatie van snelle Cell CPU met betrekkelijk langzame en verouderde Nvidia 7800, met daarnaast ook nog eens een ongelukkige geheugenconfiguratie, bezorgen de ontwikkelaars een hoop kopzorgen. Vaak gelezen en geroepen door diverse programmeurs. Niet iedere ontwikkelaar heeft zin, tijd en/of geld om zich hier in te verdiepen.
Kortom: de PS3 is moeilijk te programmeren vanwege een ietwat ongelukkige samenloop van omstandigheden tijdens de ontwikkeling. Dit maakt de PS3 echter wel interessant omdat er nog altijd een hoop potentie in zit en mettertijd, hopelijk niet als mosterd na de maaltijd, zullen we nog een boel strakke games zien. Alleen jammer dat ontwikkelaars (zoals Valve) zich er nu pas voor in gaan zetten. Dit hadden ze gelijk moeten doen. Hieruit kan je afleiden dat veel ontwikkelaars aanvankelijk het idee hadden dat de PS3 zou floppen. Nu blijkt dat er wel degelijk een behoorlijk succes behaald wordt, begint men pas met investeren.
Ben benieuwd...
|
|
Gast (91.179.91.xxx)
op 19-02-2010 om 19:04
|
SCRAP, bedankt man, je bent een hele aanwinst voor deze site :)
|
|
Gast (82.73.75.xxx)
op 19-02-2010 om 19:09
|
wat een stelletje kneuzen daar bij valve
|
|
Gast (81.245.44.xxx)
op 19-02-2010 om 19:26
|
@SCRAP: mooie post man, je hebt gelijk. ;)
Vergelijk de launchgames van PS2 met de latere games als GoW2, groooote verschil. De graphics zullen ook evolueren op de PS3.
Ik hoef die Valve games helemaal niet, zeker niet wat die dikzak van een Gabe Newell produceert. Vooral nadat die zei dat de PS3 een complete failure was en Sony de PS3 gewoon moest dumpen. Lol
|
|
Scar
op 19-02-2010 om 19:30
[Niv: 90 / Exp: 4507]
|
@ SCRAP
Je kan hieruit helemaal niet afleiden, dat veel ontwikkelaars het idee hadden dat de PS3 zou floppen. Vooral niet na het grote succes van de PS2 (waarover ontwikkelaars zelfs hebben gezegd, dat die toentertijd moeilijker te programmeren was, dan de PS3 in deze gen). Ik weet niet wat ze dachten, maar vast niet dat de PS3 zou floppen.
Sony maakt hun consoles altijd iets moeilijker te programmeren, waardoor zelfs in de levenscyclus er steeds mooiere games komen, dit in tegenstelling waar de 360 al vanaf het begin in verhouding mooiere games had, maar waar minder groei in valt te zien (ik weet niet of Sony dit bewust doet, maar volgens mij wel).
Ik denk dat het gewoon komt omdat in de vorige gen Sony als eerste op de markt kwam, en developers wel voor die console moesten programmeren en hij verkocht goed en ze waren ook al aan de structuur gewend. Dit in tegenstelling tot deze gen, waar de 360 1,5 jaar eerder uitkwam en makkelijker te programmeren en moeilijk over te zetten naar de PS3, waardoor er een breuk is ontstaan.
Je ziet nu in deze tijd ook dat meer developers ervoor kiezen om voor de PS3 te programmeren en dan om te zetten naar de 360 omdat ze dan de data niet hoeven te "splitten" en dit voor hun de beste en goedkoopste en makkelijkste manier is.
En de andere vraag is, is het moeilijk om te programmeren door de samenloop van omstandigheden tijdens de ontwikkeling van de PS3 (wat jij beweert).
Feit is, dat het veel lastiger programmeren is voor de PS3 dan de 360, maar of dit door die omstandigheden komt! Ik denk ook niet dat 2 Cell Processors met elk 6 SPU's, waarover ook alle grafische tools moeten worden gedraaid een veel makkelijkere manier zou zijn.
Je feiten kloppen wel, maar wat je eruit afleidt, daar ben ik het in ieder geval niet helemaal mee eens.
Gewijzigd door Scar op 19-02-2010 om 19:41
|
|
FloriX
op 19-02-2010 om 19:40
[Niv: 258 / Exp: 12906]
|
Dus jij wilt bepaalde topgames niet spelen omdat ze gemeen zijn geweest tegen de arme, weerlozer PS3? Whaha, doe normaal man, L4D FTW!
Gewijzigd door FloriX op 19-02-2010 om 19:40
|
|
GanGsterG
op 19-02-2010 om 19:42
[Niv: 256 / Exp: 12782]
|
ze hebben te weinig kennis van consoles als ontwikkelaar voor de ps3.
of ze moeten zich echt gaan verdiepen in de ps3 en sony's hulp vragen of mensen die de ps3 kennen inhuren voor hun games.
@scrap effe serieus jij weet best wel veel over de hardware van consoles.
Gewijzigd door GanGsterG op 19-02-2010 om 19:51
|
|
Gast (83.86.213.xxx)
op 19-02-2010 om 19:42
|
Valve...houwe zo zal ik maar zeggen. Als ik kijk naar de line-up van de PS3 2010 is de kans 0-komma-0 dat ik iets zal missen uit die stal. Verder is het natuurlijk hartstikke gezichtsverlies om terug te krabbelen en toch te ontwikkelen voor de PS3. Ze zullen overal door uitgelachen worden. Ach nu eigenlijk ook al.
|
|
Weslii
op 19-02-2010 om 19:56
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
Ik vind Valve een topontwikkelaar. Zij kunnen zonder meer in 1 adem genoemd worden met ontwikkelaars als Bioware, Infinity Ward, Naughty Dog of Nintendo. Ze leveren altijd kwaliteit en zij concentreren zich echt op gameplay.
|
|
chimnino
op 19-02-2010 om 19:58
[Niv: 94 / Exp: 4709]
|
Wordt niets aan Valve gemist. CS:S, HL2+episodes gewoon lekker op de PC draaien. Voor de rest zou ik geen zinnige titel kunnen bedenken om te moeten spelen.
|
|
Wazzim
op 19-02-2010 om 20:13
[Niv: 139 / Exp: 6951]
|
Meh alles wat de PS3 mist is een goede GPU, dus moeten ze alle pracht en praal via de CPU doen wat heeeeeeeel veel tijd kost om goed te doen.
|
|
Gast (87.211.243.xxx)
op 19-02-2010 om 20:50
|
Ja dit moeten ze wel zeggen , want nu worden ze gewoon uitgelachen door mensen die wel voor de PS3 kunnen programmeren.
|
|
KingLikesCookies
op 19-02-2010 om 20:50
[Niv: 51 / Exp: 2529]
|
Hopelijk, want ik wacht nog altijd op (een goede versie van) L4D(2) op de PS3...
|
|
Gast (188.89.25.xxx)
op 19-02-2010 om 21:55
|
Kan iemand mij een voorbeeld van een valve game geven? Kan me niet herinneren dat een game van hun mij heeft geboeit, en aangezien ik toch veel game en games heb zullen ze toch niet zo boeiend zijn, want ik mis ze iig niet.
|
|
Goof
op 19-02-2010 om 22:06
[Niv: 96 / Exp: 4804]
|
Wow, SCRAP heeft één van de meest intersseante posts in mijn gamed-bestaan geschreven. Geweldig, hopelijk doet hij dat vaker. En verder ben ik het ook met hem eens. Men heeft nu veel meer vertouwen in de ps3 dan tijdens de launch.
@ Gst
Half-Life? ;P
Gewijzigd door Goof op 19-02-2010 om 22:07
|
|
Gast (83.87.225.xxx)
op 19-02-2010 om 22:11
|
Valve is verantwoordelijk voor de overrated left 4 dead serie en de half life 2 port op de 360 die beduidend beter liep dan de Ps3 versie die door een team van EA werd gemaakt.
Maargoed Je ziet nu al dat heel veel ontwikkelaars de PS3 als main platform kiezen door de beter software verkoop in de EU. Ook een platform dat actief en affectief piraterij buiten de deur houd is natuurlijk interessant. Valve is een grote ontwikkelaar die na HL2 niks groots meer heeft neergezet. overrated ontwikkelaar. Jammer dat Ubisoft het nog steeds niet snape en splinter cell voor jaar exclusieve houd voor de 360
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|