Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

Valve: 'We zullen ooit PS3 ondersteunen.'


Door Joni Philips op 19-02-2010 om 18:18
Bron: CVG

Op de PC en de Xbox 360 kun je aan de slag met Valve spellen, maar voor de PlayStation 3 ontwikkelen ze geen spellen. Gabe Newell, Tom Leonard en co. zijn namelijk niet de grootste fans van de console.

Marketingmanager Doug Lombardi probeert echter altijd de gemoederen te bedaren en hij liet vorig jaar weten dat Valve zou proberen een getalenteerd PS3 team uit te bouwen. Valve schrijver Chet Faliszek herhaalt nu Lombardi's opmerking: Valve zal kijken naar de PS3 en ze zullen de console ooit ondersteunen. Ze gaan dit echter pas doen wanneer ze het op de juiste manier kunnen doen. Valve wil dus zelf PS3 games maken, maar ze gaan dat pas doen wanneer ze de nodige kwaliteit kunnen leveren.
    Before we do anything on the PS3 we need to be able to support it in the right way. But we'll look at it, and I'm sure down the road we'll do it.
Hopelijk krijgen ze dit klaar voor de ontwikkeling van Left 4 Dead 3 of Half-Life 3 start zodat PS3 gamers deze niet moeten missen of geen minderwaardige variant krijgen.


18:35  Sony denkt aan universele controller
18:12  'Molyneux is een talentloze smeerlap.'
 Reacties (43)
 Pagina: 1 | 2
Solid_snake op 19-02-2010 om 22:38 [Niv: 16 / Exp: 816]
Left 4 Dead is altijd welkom, zalige game.

Gast (84.82.53.xxx) op 19-02-2010 om 23:00
omdat de PS3 nu beter gaat lopen gaan ze toch ook een game maken maar ze weten niet hoe de PS3 werkt Dumies Valve als ze Left 4 dead 3 maar wel naar de PS3 mogen brengen.

Gast (94.214.178.xxx) op 19-02-2010 om 23:18
Gelukkig zijn er ontwikkelaars die er wel wat moois uit weten te halen. Ik zeg PD _O_. De GFX van GT5 zijn echt ongekend. :( Jammer dat ie nog steeds niet uit is :X

GekooktEi op 19-02-2010 om 23:23 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Ja jôh, laten we even een datumpje prikken: Eeh, een jaartje na de release van de PS4? Klinkt goed.

Serieus, Valve moet echt opschieten met het supporten van de PS3 en ik vind het echt stom dat ze dat nog niet doen. Ik wil namelijk TF3 wanneer die ook komt wel op de console kunnen spelen en ook met alle DLC die post-release uitkomt, maar dat kan ik waarschijnlijk nooit in mijn leven van Valve verwachten want dat gaat ze toch iets te ver.

Scarecrow op 19-02-2010 om 23:36 [Niv: 10 / Exp: 490]
ik vond Left for dead echt een neppe game, 't is onrealistisch niet fun alleen co=up veder is het gewoon een shooter zoals elke andere geen fun

asianck op 19-02-2010 om 23:48 [Niv: 380 / Exp: 19012]
Tja, de een vind het geweldig, de ander vind het niks. Zelf heb ik wel enorm veel plezier gehad aan L4D, omdat ik het met vrienden speelde. Altijd leuk die onverwachte dingen die kunnen gebeuren.

Kom op Valve, L4D 1, 2 (en misschien een 3) in 1 bundel?

Gast (94.246.126.xxx) op 20-02-2010 om 07:27
SCRAP

Wat ben jij een kortzichtig persoon met amper kennis van PS3 hardware.

Ik zal je even corrigeren, de RSX heeft beduidend meer rekenkracht dan de Exenos GPU, verder is de Xenos GPU beperkt met 10 ED RAM terwijl de RSX naast de 256 RAM GDDR 3 ook gebruikt maakt van 256 RAM XDR met 3.2 Ghz.

Dat betent dat de Xenos GPU niet instaat is om 1080p te kunnen renderen, want de 10 ED RAM kan namelijk 2x AA met 720p en dan heb je de ANA chip die dat upscaled naar 1080p wat zeker kwaliteit verliest.

De Xenos GPU is wel efficienter dan de RSX, maar de CELL CPU is daarvoor ontwikkeld voor efficient te berekenen wat de RSX door stuurt naar de CELL CPU met zijn 6 SPU's met ieder 3.2 Ghz en dat maakt de PS3 een krachtpatser.

Dat komt dat de CELL ARCHITECTUUR MOGELIJK MAAKT.

Gast (85.147.168.xxx) op 20-02-2010 om 09:28
wat een tech-talk allemaal joh....zijn jullie allemaal vrijetijdsprogrammeur ofzo?

Gast (87.64.42.xxx) op 20-02-2010 om 10:23
valve = microsoft hoer

GanGsterG op 20-02-2010 om 11:23 [Niv: 256 / Exp: 12782]
@gast(94.246.126.xxx)

ja nu heb jij gelijk en niet scrap.

Gast (84.86.96.xxx) op 20-02-2010 om 11:56
well see

SCRAP op 20-02-2010 om 12:36 [Niv: 22 / Exp: 1102]
Gast 94.246, je weet niet waar je het over hebt.

Als je alleen de klok hebt horen luiden, zonder dat je weet waar de klepel hangt, meng je dan niet in een discussie die je boven je pet gaat. Dat is ergerlijk en mensen die er helemaal geen verstand van hebben die slikken het ook nog eens als zoete koek.

De 10MB Embedded Dram is een Cache!! Een cache met een bandbreedte van 256GB/s. Dit dient als aanvulling op de 512MB Unified RAM!! Dit RAM geheugen is zowel voor de GPU, als voor de CPU beschikbaar, daarom noemt men het Unified. Gedeeld dus. Dat wil zeggen, dat wanneer de CPU op een bepaald moment 350MB nodig heeft, en de GPU wellicht uit kan de voeten kan met 150MB, de CPU dit zonder problemen kan alloceren. Bij de PS3 kom je op dat moment RAM tekort en houd je videogeheugen over. Dit is onhandig en dat is nou juist waar de ontwikkelaars over klagen. Lees je in zou ik zeggen. De nieuwere Devkits voor de 360 maken het mogelijk om data te streamen vanuit het ram naar de 10MB cache, vanwege de hoge bandbreedte van deze cache levert dit een enorme snelheidswinst op. Dit is iets waar we binnenkort het resultaat van zullen gaan zien. Dus ook de 360 heeft nog wel wat verrassingen. Kortom, de 360 heeft de 512MB Unfied ram ter beschikking, of wat er van rest, PLUS het snelle cachegeheugen. Dit is een extra die de PS3 niet heeft.

Wat je zegt over het wel of niet ondersteunen van 1080p zuig je uit je dikke duim, want is dat simpelweg niet waar. De 360 kan evenals de PS3 of een PC 1080p uitsturen. Geen enkel probleem, alleen hangt dit af van de software ontwikkelaar. Omdat MS weet dat niet iedere ontwikkelaar zijn spel op 1080p zal laten renderen, heeft MS er een upscalingchip in geplaatst. De ANA chip waar jij het over hebt. Deze schaalt alleen maar omhoog wanneer een spel intern in een lagere resolutie gerenderd wordt, zodat er alsnog een 1080p output plaatsvindt. Dit is juist een extra voor de games die intern niet op 1080p gerenderd worden. Gelukkig zijn er ook games die wel intern op 1080p gerenderd worden, de ANA chip is in deze gevallen overbodig en doet niets. De PS3 rendert intern ook diverse games op een lagere resolutie dan 1080p, echter, de PS3 heeft geen ANAchip die kan upscalen. De PS3 zal dit klusje softwarematig moeten afhandelen, kan ook, maar kost rekenkracht.

Je laatste alinea gaat helemaal nergens over. Hier smijt je met termen die kant nog wal raken. RSX die gegevens doorstuurt aan de Cell? Waar heb je het over. De RSX stuurt geen gegevens door naar de Cell. Cell = CPU, RSX = GPU. Als je de basiskennis al moet ontberen, waar hebben we het hier dan nog over. De Cell heeft 8 SPE's waarvan er één uitgeschakeld is, hoe jij bij het aantal van 6 komt weet ik niet. Een SPE is niet heilig hoor. Het is een zeer eenvoudige rekenunit, geen fullfunction CPU! Hij kan alleen singleprecision floating point berekeningen uitvoeren. Het is een soort DSP. Ik wil hier nog wel verder op in gaan hoor, alleen weet ik zeker dat het dan helemaal boven je pet gaat. Weet je het verschil tussen double precision en single precision floating point berekeningen?

De PS3 dwingt ontwikkelaars tot het slim schrijven van code. Dwingt tot het maken van een effecient geheugenbeheer. Iets wat nog maar weinig ontwikkelaars vandaag de dag kunnen. Ze zijn lui geworden door het steeds maar toenemende geheugen van computers. De 360 met een flexibele Unified ram geeft de ontwikkelaars nog steeds en hoop ruimte, leuk, maar het maakt ze lui. Wil je het uiterste uit de PS3 halen, dan zal je jezelf flink wakker moeten schudden. Maak je optimaal gebruik van het geheugen, de CELL en de Blu-Ray capaciteit, dan pers je er grafisch mooiere games uit dan wat er op de 360 mogelijk is. Dat geloof ik zonder meer, maar je moet geen onzin gaan verkondigen over de 360. Daar zit niemand op te wachten en dat is alleen maar koren op de molen van de Sony Fanboys. Als je wilt zeiken op Microsoft, doe dat tenminste met juiste argumenten, want die zijn er genoeg. Maar niet met deze flauwekul.

Gewijzigd door SCRAP op 20-02-2010 om 12:37

sotarK op 20-02-2010 om 13:07 [Niv: 124 / Exp: 6197]
Ik snap denk ik wel hoe hij op 6 komt cell heeft 8 spu's 1 voor de OS en 1 staat uit dan houd je er nog 6 over .

Gast (94.246.126.xxx) op 20-02-2010 om 17:09
SCRAP, ongeloofelijk ben je.

Wat kinderachtige vergelijking met de klepel, volgens mij ben je met je hoofd juist tegen een klepel geraakt en niet weet waar je over praat.

Je hebt het over 360 systeem inplaats van de PS3.
De 10 ED RAM maakt het mogelijk dat game 2xAA 720p kan draaien.

De 6xSPU's 3.2 Ghz is de RSX in zekere de ED RAM om zo even te verwoorden. De RSX heeft 256 GDDR3 700 Mhz en 256 XDR en is 3.2 Ghz tot zijn beschiking.
Waar haal die onzin toch vandaan?

Tuurlijk stuurt de de 360 1080p aan, wel upscaled 1080p even erbij zetten voortaan.
De ANA chip moest erin omdat Microsoft zelf in het begin heeft gezegd dat de 360 geen 1080p zal ondersteunen en met een firmware brachten ze de ANA chip in werking om mensen zoals jou laten geloven dat de 360 1080p kan renderen, maak jezelf maar wijs.

Wist je dat HD-DVD geen 1080p kon ondersteunen? dat werd geupscaled door de ANA chip, maak je zelf maar wijs en blijf volhouden.

De RSX berekent de ruwe grafiche data en stuur het naar de CELL, dat is algemeen bekent. Dit gaat ver boven jou pet. er zijn in totaal 8 SPU's waar een is uitgeschakeld en eentje voor de OS dus zijn er 6 over knul en geen 8.

De PS3 is een compleet nieuw systeem met een nieuw CELL architectuur, tuurlijk worden de ontwikkelaars gedwongen dat is normaal dat heet vooruitgang.

En ben ben ik volgens jou een fanboy omdat ik uitleg hoe de PS3 hardware werkt en blijkbaar denk dat je weet hoe de hardware werkt.

Jou argumenten klopt geen reet van over de PS3 hardeware en hoe het werkt, je weet wel hoe de 360 in elkaar zit hier en daar maar kennis over de PS3 hardware en hoe het werkt is niet jou sterke kant.

Nogmaals, de 360 heeft geen true full hd 1080p support en omdat de 360 een ANA chip heeft en 10 ED RAM is het bewijs. De PS3 heeft geen ANA chip en ED RAM nodig omdat de architectuur heel anders is dan die van de Xenos architectuur en daar vergis jij je behoorlijk in.

Gast (84.82.53.xxx) op 20-02-2010 om 17:59
Kom op Valve, Left 4 Dead 1, 2 en 3 in 1 bundel? voor de PS3 met een Map-Editor voor Splitscreen en online.

SCRAP op 20-02-2010 om 21:39 [Niv: 22 / Exp: 1102]
@gast 94.nogwat

Alsof je tegen een muur praat.

Iedere GPU kan 1920x1080 weergeven, nog wel hoger zelfs. Of het zinvol is, dat is een ander verhaal. Hoge resoluties vreten geheugenbandbreedte, aangezien er meer informatie doorgevoerd dient te worden. Daarom kiest een ontwikkelaar vaak voor een lagere resolutie, dit om de framerate nog enigszins redelijk te houden. In dit geval schaalt de (H)ANA chip de resolutie alsnog op. Dit upscalen kan ook door de GPU zelf gedaan worden, zoals de PS3 doet, maar dit geeft wel een performance penalty!! Daarom heeft MS deze chip er aan toegevoegd. Sony heeft deze chip weggelaten om kosten te besparen. Sterker nog, door het ontbreken van deze chip had Sony aanvankelijk problemen met het upscalen naar 1080p. Dit is met latere firmware versies opgelost. Internet staat notabene vol met informatie die mijn uitleg staaft, waar hebben we het dan nog over... En waarom is de 10mb cache het bewijs dat hij geen 1080p weer kan geven? Ik zie het verband niet. De 10mb cache is juist om de bottleneck m.b.t. de geheugenbandbreedte weg te nemen en zou juist het bewijs moeten zijn dat hij het wél kan. Immers, hoe meer bandbreedte, hoe hoger de resolutie. PS3 = 22GB/s, 360 = 256GB/s en toch zou laatst genoemde volgens jou geen 1080p aankunnen en de PS3 wel. Vreemd...

Aangaande de RSX en de CELL, het is je blijkbaar niet helemaal duidelijk waar de diverse onderdelen in een computer voor dienen en hoe de hierarchie in een computer er uit ziet. Maar de RSX voert GEEN data aan de CELL. De RSX is niks anders dan een VGAkaart. Dat Sony er een leuke naam aan heeft gegeven doet hier niks aan af. En een VGAkaart wordt van informatie gevoed door de rest van het systeem, NIET andersom. Ik zal het heel simpel voor je uitleggen. Programma op opslagmedium gaat naar ram, vanuit ram naar de CPU/CELL, vanuit CELL naar RSX/videokaart en vanuit de RSX naar je TV. Thats it. Andere volgorde is niet mogelijk en zinloos. Aangezien de RSX, hoe dan ook, het eindstation is binnen de PS3. De RSX zal dus NOOIT data voeden aan de CELL. De CELL kan wel taken overnemen van de RSX, ter ondersteuning. Dus beweren dat de RSX ruwe data aan de CELL stuurt ofzo iets, of weet ik veel wat je raaskalt en dan ook nog glashard beweren dat het algemeen bekend is en dat het boven mijn pet gaat, dat is een giller. Zonder al te hoog van de toren te blazen, ik ben niet de eerste de beste op computergebied. Wat jij doet is net zoiets als een fietsenmaker vertellen dat het stuur achter op de fiets hoort ofzo. Meer woorden wil ik er ook niet aan vuil maken. Je doet maar en je gelooft maar wat je wilt geloven. So what.

Oja, tot slot wil ik graag nog één leugen van je ontkrachten. De HD-DVD van de 360 ondersteunt wel 1080p. Alleen moet je zorgen voor de juiste aansluitkabels. Via Component gaat hij idd niet hoger dan 1080i, maar via HDMI of VGA gaat hij wel tot 1080p. Nogmaals, dit heeft NIKS met de computer ansich te maken. En ook dit zijn feitjes die iedere kleuter op Google kan opzoeken. Doe je huiswerk jochie.

Gast (94.246.126.xxx) op 20-02-2010 om 23:32
Knul, ik heb zo'n ding en het is geen 1080p waardig en zeker als een HD TV hebt.

Het heeft wel support maar het is wel.compleet BAGGER en daarom heeft het geen echte 1080p support. Het was geen leugen van me meer een ontkrachten van 1080p omdat het zo waardeloos en bagger kwaliteit had ik was meer beetje aan het overdrijven. ik dachte dat je wel snapte.

Sony heeft die chip niet weg gelaten vanwege de kosten omdat de PS3 niet nodig heeft.

RSX is de GPU CELL is een CPU de GPU heeft de CPU nodig, snap je nou? Dan kan je wel leuk verhaal van maken feit is gewoon RSX heeft de CELL nodig om grafiche date te bewerken, ik heb dat demo van Nvidia zelf gezien hoe dat in zijn werking gaat.

Het is geen PC knul hoe jij uitlegd, het is een PS3 met hele adere architectuur waar de de hardware is op gebaseert. De 360 hardeware is een veredelde PC en.jij basser daar op en ook op de PS3 hardware

Programmeren volgd zo.
Game engine RSX CELL RAM CELL SPU RSX TV als ik me niet vergis. Het kan ook, Game engine CELL RSX RAM SPU CELL RSX TV. Programmeurs moeten.vaak dingen herhalen voor de efficientie daarom maakt het ontwikkelen erg moeilijk.

De CELL EN DE SPU NEMEN OOK BEPAALDE TAKEN OVER VAN DE RSX DUS RSX CELL SPU RAM RSX TV


Want je draaf echt helemaal door met je uitleg waar nergens om gaat en zeker niet waar we eerst over hadden. Je zei dat de RSX zwak was nou dat is in ieder geval niet het geval sterker nog de RSX heeft meer rekenkracht dan de Xenos.

RSX OUTPUT IS 2x 1080p later naar 1 OUTPUT.
Xenos OUTPUT IS 1080i en later naar upscale 1080p via een firmware en dat software matig en niet hardware matig en dat is nou het verschil tussen 1080p ondersteunen via software en 1080p ondersteunen via hardware en de PS3 is al hardware matig ondersteund met al en al meer kwaliteit biedt, daarom heeft de PS3 een Blu-Ray drive en de 360 een DVD drive heeft erg raar voor een console die volgens jou real full hd ondersteund met een DVD drive moet doen.

Films en Games die echt voor 1080p zijn ontwikkeld zijn minstens tussen 25 a 50 gig groot aan data en niet 6.5 gig.

Maak jezelf niet wijs of behoud je eer aan inplaats te verdedigen van je 360.

Feit is, dat de 360 nooit real full hd was gelanceert en de hardware is sindsdien niks aan veranderd.

Gast (173.11.135.xxx) op 22-02-2010 om 02:31
Moet ik je nou serieus nemen? :) Volgens mij neem je iedereen in de maling met je geleuter. Mij vertellen hoe je een PS3 moet programmeren. :)

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Half-Life 2: Episode Three
Type:
Game
Releasedatum:
TBA
Ontwikkelaar:
Valve Software
Uitgever:
Valve Software
Media:



Meer media