Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
05 December 2020 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
04 December 2020 
(2) 
(0) 
(0) 
(4) 
03 December 2020 
(1) 
(4) 
(2) 
02 December 2020 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
01 December 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
30 November 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 November 2020 
(2) 
(0) 
28 November 2020 
(0) 
(2) 
(2) 
(3) 
27 November 2020 
(4) 
26 November 2020 
(10) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
25 November 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(3) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
24 November 2020 
(4) 
(1) 
(0) 
(3) 
(2) 
(1) 
(0) 
23 November 2020 
(6) 
(1) 
(0) 
(2) 
(4) 
22 November 2020 
(1) 
(0) 
21 November 2020 
(0) 
(6) 
(0) 
(3) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
20 November 2020 
(3) 
(1) 
(1) 
(0) 
(3) 
19 November 2020 
(3) 
(1) 
(3) 
(0) 
(8) 
(0) 
(10) 
(0) 
18 November 2020 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(10) 
(6) 
17 November 2020 
(7) 
(6) 
(5) 
(1) 
(0) 
(2) 
(3) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
16 November 2020 
(0) 
(0) 
(7) 
(1) 
(0) 
15 November 2020 
(7) 
(2) 
(0) 
14 November 2020 
(1) 
(0) 
13 November 2020 
(2) 
(0) 
(0) 
(8) 
(0) 
12 November 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
11 November 2020 
(14) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
(10) 
10 November 2020 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Review:

Avatar: De Vuurmeester


Door Gideon op 13-11-2008 om 16:09
Bron: Gamed

Platformgames en adventures: de scheidingslijn tussen beide wordt steeds vager. Maakt niet uit, want de games blijven mijn favoriete genre en ik had dan ook goede hoop voor Avatar: De Legende van Aang: De Vuurmeester. In deze review kijken we of de verwachtingen zijn ingelost.

In een video-interview welke Gamed eerder al hield met de producers van Avatar werd ons verteld dat de eerdere games in de Avatar serie niet zo goed waren, maar dat men met het derde deel dit helemaal goed ging maken. Helaas, een mooi streven, maar daarin is men niet geslaagd. Het begint al met het verhaal in de game, welke niet te volgen is als je de serie niet kent. Avatar: De Legende van Aang: De Vuurmeester begint namelijk halverwege de serie en hierdoor spreken de karakters niet bepaald aan als je het verhaal al niet kende. Iets wat we vaak in games gebaseerd op films en tv-series zien welke een later stadium van de serie onder de loep nemen.


Avatar vertelt ons over Aang, een jongen die (volgens de handleiding) moet optreden als redder van de wereld. Hij neemt het, samen met enkele vrienden, op tegen de kwade vuurnatie. De game start terwijl je op een schip zit. Rust krijg je niet, aangezien de soldaten van de vuurnatie je aanvallen. Via dit introductielevel leer je hoe de besturing in elkaar steekt. Zo heb je een aanvalsknop en kun je springen, terwijl je met de motion-besturing speciale magische krachten kunt gebruiken. Tijdens het spelen heb je constant twee karakters uit de serie bij je waartussen je kunt wisselen. Deze karakters hebben verschillende eigenschappen die gebruikt moeten worden om puzzels op te lossen. Het leuke is dat een tweede speler op elk moment in de game kan instappen om controle te nemen over het andere karakter.

Het probleem met Avatar ligt niet bij de besturing, deze werkt best goed. De motion-besturing voegt absoluut iets toe ten opzichte van het simpel op een knop drukken, helemaal als het om magie gaat. Helaas wil het nog wel een gebeuren dat een beweging niet geregistreerd wordt, maar erg vervelend wordt dit nooit. Het probleem is dat de game voor iemand die al iets langer dan zo’n 6 maanden games speelt gewoon veel te weinig uitdaging biedt. De vijanden kunnen met simpel knoppenrammen worden verslagen en de game legt de oplossing voor een puzzel dusdanig duidelijk in beeld dat je wel visueel gehandicapt moet zijn wil je het niet zien.


Grafisch zal het ook geen potten breken. We zien niets wat niet al op de GameCube had gekund en het geheel had beter afgerond moeten worden. Regelmatig glijd jij of je vijand van een randje af, terwijl je er nog helemaal niet zo dicht op stond of lukt een sprong om dezelfde reden net niet. De framerate is stabiel en de animaties zijn best aardig, maar als we over drie jaar terug kijken op de grafisch toppers op de Wii in het jaar 2008, dan zal Avatar daar absoluut niet bijzitten. Ook het geluid past wat dat betreft precies bij de game: middelmatigheid ten top. Het is niet slecht en de stemmen zijn best goed, maar zinnen worden tijdens de game hopeloos vaak herhaald, waardoor het geheel weer naar een niet memorabel niveau daalt.

Fans van adventure of platform titels kunnen op de Nintendo Wii betere games krijgen, voor hen is Avatar niet bedoeld. Het is wel bedoeld voor kinderen van 6 tot 11 jaar, welke groot fan zijn van de TV-serie en graag met hun helden een makkelijk avontuur doorlopen waarin tegenstand ver te zoeken is. (Red.- Saillant detail is dan wel weer dat de game voor 12 jaar en ouder is…) Aan alle ouders dus: valt uw kind in deze categorie, dan is Avatar best een leuke titel. Voor alle trouwe Gamed-lezers die zelf graag gamen: de producers zaten er naast, Avatar is helemaal niet stukken beter dan de vorige delen.
Beoordeling
Gameplay   60
Sound   55
Graphics   55
Replay   55

Leuk voor de jonge fans, maar niet voor de rest.
56


16:10  Help mee aan een schoon LittleBigPlanet
15:59  'Halo 3: Recon geen volle prijs'
 Reacties (143)
 Pagina: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
Nibor op 13-11-2008 om 16:14 [Niv: 144 / Exp: 7223]
Jammer, een echte goede Avatar game was leuk geweest er zit zoveel potentie in de serie

Smaps op 13-11-2008 om 16:16 [Niv: 19 / Exp: 939]
@ Nibor
Idd

Gast (81.92.182.xxx) op 13-11-2008 om 16:53
Graphics een 5,5? Daarmee is gelijk de hele geloofwaardigheid van het artikel weg. Maak er een 2,5 en je slaat de spijker op zijn kop.

Wat een rotzooi weer, en weer op de Wii :r

Gast (94.209.63.xxx) op 13-11-2008 om 17:22

Zuigertje op 13-11-2008 om 17:36 [Niv: 118 / Exp: 5884]
leuk om je eigen tijd te verspillen Gideon. Wiens idee was dit?

Rene Groen (Eindredacteur) op 13-11-2008 om 17:51 [Niv: 728 / Exp: 36379]
Recensie exemplaren Zuigertje

da bom op 13-11-2008 om 18:57 [Niv: 89 / Exp: 4472]
ja echt jammer, je zou zo een goed game kunne maken van avatar.

link0007 op 13-11-2008 om 20:05 [Niv: 65 / Exp: 3259]
mwah, alhoewel Avatar de beste animaties heeft die ik ooit in een anime/cartoon serie heb gezien, en een geweldige manier hebben bedacht om gevechtsstijlen te animeren, word het grootste deel van de serie bepaald door het verhaal. En IMO is dat niet na te doen in een spel.

Zo ook de vele fouten die de personages maken, en het niet altijd gebruik maken van 'opperkrachten' (bloodbending, avatar-state). Denk bijvoorbeeld aan Aang die zijn 7e chakra niet wilde openen, en daardoor een heel seizoen extra nodig had om ozai te verslaan (ook was het minder leuk afgelopen met ozai als ik avatar was geweest).

Al met al is het alleen mogelijk het oppervlak te schampen, en dus een kinderspel neer te zetten. Iets wat jammer is, maar niet mee moet worden genomen in een beoordeling van het spel.
Het spel, en ieder volgend spel, zal altijd slecht blijven.

MinatoGio op 13-11-2008 om 22:10 [Niv: 6 / Exp: 319]
in een game kan je juist wel het verhaal goed naar voren brengen door bepaalde missies die de avatar bijv. moest uitvoeren in de series.... en je kan nog vele leuke sidequests hebben enz.
egt jammer dat ze dan met zoiets komen ....

Gast (86.95.36.xxx) op 14-11-2008 om 08:22
vind het echt jammer dat ze het weer zo slecht maken... serie is echt briljant, kan je makkelijk een volop goeie game van maken... |(

link0007 op 14-11-2008 om 16:35 [Niv: 65 / Exp: 3259]
MinatoGio op 13-11-2008 om 22:10 [Niv: 2 / Exp: 116]
in een game kan je juist wel het verhaal goed naar voren brengen door bepaalde missies die de avatar bijv. moest uitvoeren in de series.... en je kan nog vele leuke sidequests hebben enz.
egt jammer dat ze dan met zoiets komen ....


juist niet, want als je het verhaal spannend wil maken moet je of de vijanden een stuk sterker maken, of inscripten dat de speler op sommige punten een bepaalde aanval niet kan. Zoals ik al zei, had de serie al meer dan een seizoen eerder kunnen aflopen als Aang naar guru pathik geluisterd had.

Gast (87.67.58.xxx) op 14-11-2008 om 19:20
toch wel jammer

Gast (80.200.91.xxx) op 16-11-2008 om 08:34
:( *D

Gast (81.205.204.xxx) op 16-11-2008 om 10:56
Echt jammer dat ze het zo hebben afgeraffeld. Had veel beter gekund.. :-( :'(

Gast (86.88.173.xxx) op 16-11-2008 om 10:57
wwar zijn de cheats

Gast (86.88.173.xxx) op 16-11-2008 om 10:57
8) 8) 8) 8) :9 :9 :9 8)

Gast (86.88.173.xxx) op 16-11-2008 om 10:57
}>

denzel op 16-11-2008 om 11:26 [Niv: 1 / Exp: 27]
kan iemand mij helpen voor de WII AVATAR DE VUURMEESTER DIT IS MIJN i-mail adres denzel_jorenéhotmail.com

denzel op 16-11-2008 om 14:35 [Niv: 1 / Exp: 27]

denzel op 16-11-2008 om 14:42 [Niv: 1 / Exp: 27]
a.u.b. kunnen jullie mij helpen

Stampede op 16-11-2008 om 17:55 [Niv: 1 / Exp: 26]
verneukte graphics. en alweer-wat een verrasing-op de WII

denzel op 19-11-2008 om 12:53 [Niv: 1 / Exp: 27]
astublieft

Gast (81.68.228.xxx) op 19-11-2008 om 14:40
Hallo denzel...
nou ik wou jou een email sturen maar die werkt niet... hier is mijn email... comtessa88@hotmail.com stuur ff wat want ik kan ook help gebruiken

Gast (86.92.203.xxx) op 19-11-2008 om 19:03
}> }> :X |( :r :r :( :r }>

Gast (84.29.193.xxx) op 21-11-2008 om 19:40
hoi comtessa wil je me aub helpen

 Pagina: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Avatar: The Legend of Aang - Into the Inferno
Type:
Game
Releasedatum:
17-10-2008
Ontwikkelaar:
Helixe Games
Uitgever:
THQ Inc.
Media:




Meer media