Het jaar 2004 was een goed jaar voor de GameCube. De hardware verkopen bleven niet echt bij met de grote jongens, maar het spelaanbod loog er, zeker tegen het einde van het jaar, niet om. Hier volgt een overzicht.
Juli serveerde ons Spiderman 2 als voorbeeld van hoe je een film al beter om kunt zetten in eigen-gecontroleerde acties. Helaas kwamen naast dit spel en de tweede van Sam Fisher niet veel spellen van betekenis uit.
Splinter Cell: Pandora Tomorrow bleek gelukkig een goed spel te zijn en de actieheld getuigde ervan geen one day fly te zijn.
Augustus werd niet de maand voor nieuwe spellen. Zoals je die eigenlijk ook zelden ziet in de zomer, erg jammer aangezien mensen in de vakantie veel tijd hebben voor gamen. Blijkbaar gaan sommigen dan toch naar buiten ofzo.
Rayman 3, NFS Underground, LotR: Return of the King gingen alledrie Player's Choice en de verstokte gamer zonder sociaal leven kon daarmee gelukking nog wat goedkope subtoppers scoren voor z'n kubus.
Maar serieus, ga ook eens lekker zwemmen of iets in die geest. Is heel gezond, mits je je goed insmeert (eigen ervaring dat laatste!).
De slechterik met z'n spelletjes
September bleek de maand te zijn waarin Nintendo enigzins op gang kwam, met games als Wario Ware Inc.: Mega Party Games en (ook eindelijk in Europa) Animal Crossing. De verkopen van Animal Crossing waren niet denderend, wat op zich logisch is als je nagaat dat alle mensen die het spel echt wilden hebben, het al hadden gehaald uit Amerika (met Freeloader) of Australië, waar de PAL versie al veel eerder uit was.
Second Sight mag deze maand ook niet vergeten worden. Een uiterst vermakelijke shooter met psychokinetische inslag. Relatief verfrissende gameplay en goed leveldesign maken dit spel van Free Radical (o.a. de ontwikkelaars van Time Splitters) een must-have voor de redelijk shooter-arme cube.
|