Het jaar 2004 was een goed jaar voor de GameCube. De hardware verkopen bleven niet echt bij met de grote jongens, maar het spelaanbod loog er, zeker tegen het einde van het jaar, niet om. Hier volgt een overzicht.
April leek weer wat minder glorieus. Pokemon Channel kwam van Nintendo zelf uit en bleek redelijk vermakelijk. Serious Sam: Next encounter viel enigzins tegen, wat dubbel geldt voor The Teenage Mutant Ninja Turtles. Niet waar mensen op gehoopt hadden, nu de tekenfilm vernieuwd is en de jong volwassenen de serie als jeugdsentiment beschouwen.
Mei bracht ons wederom erg weinig games: Pokemon Colosseum, Box en Pool Paradise. Gelukkig de eerste 3D RPG voor de Pocket Monsters, maar helaas niet meer dan onderdeel van een spel. Laten we voor de fans en niet-haters van de money making monsters hopen dat dit jaar een volwaardige RPG uitkomt. Pokémon Box bracht uitkomst voor de mensen die te veel gevangen hadden en Pool Paradise... ach, als je echt verstokt poolfan bent, is het een leuk tijdverdrijf. Goed spel voor een poolsimulator.
Golfer met snor...
Juni had twee spellen met eigen groep fans. Voor de Mario-gekken en golffans was daar Mario Golf: Toadstool Tour. Eindelijk ook in Europa en een goed vermakelijk spel van Nintendo, weinig revolutionair, maar leuk. Voor de online Cubers bracht Sega Phantasy Star Online III C.A.R.D. Revolution. Dit spel brak met een paar oude tradities wat tot enige kritiek leidde van de verstokte PSO fans, maar al met al werd het spel weer positief ontvangen en brachten velen vele uren online door in de fantasy wereld.
Shrek 2: the game kwam deze maand ook uit als voorbeeld van de vele misbruikte filmlicenses, die we jaar in jaar uit zien. Als er binnen enkele jaren meer geld omgaat in de gamerij dan in de filmwereld, zouden er dan ook meer films worden gemaakt naar aanleiding van games dan andersom?
|