Het veelvuldig geprezen Okami werd in 2006 uitgebracht op de PlayStation 2, waarna er later een port volgde op de Nintendo Wii en een HD-versie op meerdere platformen. Director Hideki Kamiya benoemt echter één versie die je niet hoeft te spelen.
De Nintendo Wii port werd gemaakt door Ready at Dawn en spelers gebruikten de Wii Remote om de kwast te hanteren, daar waar dit in de PlayStation 2-versie met de analoge stick werd gedaan. De studio liet al eerder weten het een uitdaging te vinden om deze omzetting te realiseren, zo gaven ze aan zonder middelen te moeten beginnen.
Op X kreeg Kamiya de vraag van iemand die de PC-versie aan het spelen is of hij beter verder kan gaan, of overstappen naar de Wii-uitgave. Hierop laat de director weten:
quote: "De Wii-versie is niet het origineel. Ik maakte de PlayStation 2-versie. Als je Okami nu gaat spelen, dan is de beste versie de HD-versie. Persoonlijk wil ik niet dat je de Wii-versie speelt."
Kamiya werkt momenteel aan een opvolger van Okami onder de nieuwe studio Clovers, in samenwerking met Capcom.
|