Een shooter met magie, zo werd Immortals of Aveum veelal omschreven. Toch bleek dit niet genoeg om gamers massaal aan te trekken, zo heeft de CEO van ontwikkelstudio Ascendant Studios aangegeven.
In gesprek met Windows Central heeft Bret Robbins aangegeven dat de releasedatum, 22 augustus, achteraf verkeerd is gekozen door de concurrentie van titels als Baldur's Gate 3 en Armored Core VI: Fires of Rubicon. Niet alleen deed Baldur's Gate 3 het beter dan verwacht en kon Armored Core vertrouwen op ontwikkelaar FromSoftware, ook de aankomende release van Starfield zou niet hebben geholpen.
Het resultaat van de magere verkopen is dat studio 45% van hun personeelsbestand heeft moeten ontslaan. Toch willen ze het hier niet bij laten zitten, met de recent vrijgegeven Echollector-update hopen ze meer gamers te trekken, deze bevat onder andere een New Game Plus-optie, een hogere moeilijkheidsgraad en meer endgame-content. Middels een demo kun je zelf ervaren of de gameplay je bevalt.
En dit is nog niet alles, Robbins heeft aangegeven in gesprek te zijn met zowel Sony als Microsoft om de game naar hun abonnementsdiensten PlayStation Plus en Game Pass te brengen:
quote: "Yes, we are talking to them about getting the game onto both of those services. We don't have a date yet, I'm pretty sure it's gonna happen, though."
Een andere beslissing om meer gamers aan te trekken is een reductie van de prijs, waarbij we (al dan niet tijdelijk) slechts de helft hoeven te betalen.
|