Vorige maand verscheen The Callisto Protocol, een horrorgame afkomstig van ontwikkelaar Striking Distance Studios dat onder leiding staat van ex-Dead Space ontwikkelaar Glen Schofield. Helaas is de game niet het succes geworden waar op werd gehoopt.
Op voorhand van de release werd er naar The Callisto Protocol verwezen als een “Quadruple A"-titel, hetgeen zowel verwees naar het budget van 162 miljoen dollar als de hoge verkoopverwachtingen van vijf miljoen exemplaren die hiermee gepaard gingen.
Of dit laatste gehaald gaat worden is nog maar zeer de vraag, volgens het analistenbureau Samsung Securities zouden de huidige verkoopaantallen op twee miljoen stuks liggen. Eén van de mogelijke reden voor de tegenvallende verkopen zouden de reviewscores zijn, ondanks uitschieters naar boven geeft Serkan Toto - de CEO van gameconsultantenbedrijf Kantan Games - aan dat investeerders op meer hadden gehoopt:
quote: “TCP’s metacritic score is in the mid 70s, apparently too low for Krafton investors who were hoping the IP could become a new pillar for the PUBG company."
|