Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXbox ScarlettAppMisc    
05 December 2019 
(9) 
(2) 
(0) 
(1) 
(4) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 December 2019 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 December 2019 
(10) 
(10) 
(4) 
(0) 
(2) 
02 December 2019 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
01 December 2019 
(27) 
(2) 
30 November 2019 
(2) 
(13) 
29 November 2019 
(4) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 November 2019 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(4) 
(4) 
(0) 
27 November 2019 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(3) 
26 November 2019 
(28) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(5) 
(4) 
25 November 2019 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 November 2019 
(5) 
(1) 
(5) 
(0) 
22 November 2019 
(0) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
21 November 2019 
(7) 
(0) 
(3) 
(5) 
(1) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 November 2019 
(0) 
(9) 
(2) 
(1) 
19 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
18 November 2019 
(2) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
17 November 2019 
(0) 
(8) 
(4) 
(0) 
16 November 2019 
(0) 
(0) 
15 November 2019 
(0) 
(1) 
(5) 
(0) 
(1) 
Simulacra
Pokémon Sword & Shield
Gamed Gamekalender December 2019
Death Stranding
Nieuws:

Phil Spencer gaat in op de toekomst van Xbox


Door Rene Groen op 19-11-2019 om 15:58

Met het XO19 evenement achter de rug is er nog genoeg om op terug te blikken. Naast de games die we te zien kregen ging Xbox hoofd Phil Spencer in op diverse zaken die te maken hebben met de toekomst van de console, waaronder de focus voor Xbox Game Studios, het uitgangspunt van de Xbox Scarlett en Xbox Play Anywhere.

De laatste twee jaar zagen we dat Microsoft diverse studio's overnam om zo meer first-party titels aan te kunnen bieden. Momenteel zijn veel van deze projecten volop in ontwikkeling en in een interview met Xbox On laat Spencer weten dat er een grotere focus op RPG's zal zijn in de toekomst, waarbij hij ook het verleden aanstipt:
quote:
"Wanneer ik denk aan de eerste Mass Effect - waar ik zelf aan werkte, Jade Empire en Fable; ik herinner me dat we het RPG genre belangrijk vonden. Het is goed te zien dat The Outer Worlds is verschenen en Wasteland eraan komt, ik denk dan ook dat RPG's een gebied zijn waar we ons momenteel op focussen en meer in willen doen."

Ondanks deze benoemde nadruk op het RPG genre zie Spencer een toenemende variëteit aan genres op Xbox Game Pass. Het gaat hierbij zowel om terugkerende genres die vroeger populair waren als geheel nieuwe ervaringen, iets wat hij alleen maar toejuicht.

Een ander voorwerp waar Spencer uiteraard nauw bij betrokken is, is Project Scarlett. Het is de werknaam van de nieuwe Xbox die eind 2020 moet verschijnen en waarvan hij nu uitspreekt dat Microsoft geen prioriteit wil geven aan de prijs boven de hardware zelf. In een interview met Eurogamer laat hij weten:
quote:
"Als je de lancering van de Xbox nog kan herinneren, we waren toen honderd dollar duurder en minder krachtig. Ditmaal zal ik dan ook niet in deze positie zitten, hier mag geen twijfel over bestaan. In een industrie die snel groeit denken we ook over de prijs en aan de prestaties. Ik wil hierbij geen prestaties opofferen omwille van de prijs."

Als laatste gaat Spencer nog in op de toekomst, waarbij hij uitspreekt dat Xbox Play Anywhere functies, denk aan cross-play, cross-buy, cross-aves en Achievements, ondersteuning moet krijgen op zowel de PC, Xbox One als Xbox Scarlett. Dit wil zeggen dat je een aankomende game als Halo Infinite straks moet kunnen spelen op al deze drie systemen en dat een savegame op de één is voort te zetten op de ander. De overgang van de Xbox One naar Scarlett moet hierbij een stuk een stuk gebruikersvriendelijker verlopen dan dit het geval was van de Xbox 360 naar de Xbox One:
quote:
We hebben destijds gepraat over hoe belangrijk digitaal was in deze generatie en toch waren digitale aankopen van de Xbox 360 niet naadloos over te zetten naar de Xbox One. Ik heb altijd gevonden dat dit een fout was."

[...]

"Toen we backwards compatible introduceerden lag er voor het team de focus op dat je games niet opnieuw aan hoefde te schaffen. Eenmaal gestart zag je Xbox 360 games in je collectie verschijnen omdat je de digitale rechten bezat. Dit kwam omdat het (Xbox) team zeer goed consumentenwerk verrichten en dit wil ik voortzetten."

Spencer hoopt dat de mentaliteit van Microsoft richting cross-gen games en Xbox Game pass ook bij third-party ontwikkelaars en uitgevers zal worden geďmplementeerd.


16:04  Detroit: Become Human op 12 december naar Epic Games Store
15:34  Bekijk nieuwe beelden van Darksiders Genesis
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.