Yakuza fans moesten even slikken bij de aankondiging van het nieuwste deel, Like a Dragon. De ontwikkelaar heeft besloten het traditionele gevechtssysteem overboord te gooien en vervangen door een RPG variant. Director Toshihiro Nagoshi geeft wat meer informatie over wat we mogen verwachten.
- Nagoshi legt uit dat ze tot nu altijd uitgegaan zijn van een zelfde systeem binnen de actie en als ze hierop voort zouden borduren zou het erg lastig worden om iets nieuws te verzinnen. Het doel is dan ook om iets nieuws en fris aan te bieden.
- De getoonde interface is nog altijd in ontwikkeling en kan dan ook nog veranderen.
- Het tempo van de gevechten is niet het simpelweg indrukken van verschillende commando's om vervolgens te kijken hoe het gevecht zich ontvouwt. Het moet aanvoelen alsof je naar een voortdurend gevecht tussen verschillende mensen aan het kijken bent. Nagoshi beseft zich dat het even duurt voordat je hieraan gewend bent, maar er zijn hier en daar trucjes die je jezelf aan kunt leren en waar je gebruik van kunt maken. Je kunt dan ook op een zelfde manier spelen alsof je met een actiegame bezig bent.
- Om het nog eens te benadrukken: als je bij Yakuza: Like a Dragon aan een old school RPG denkt dan zit je verkeerd. Het zal compleet anders worden.
- De ontwikkelaar is geen fans van langzame snelheden, het is dan ook niet hun intentie om dit te creëren.
- Er is een automatische gevechtsfeature. De kunstmatige intelligentie zal hierbij behoorlijk intelligent zijn.
- Ze kunnen nu verder gaan dan de eerder opgelegde limieten omdat ze nu voor een RPG hebben gekozen.
- Er werd nagedacht over een hybride vorm tussen een actiegame en het invoeren van commando's, echter zou dit hetzelfde als zijn als twee games creëren en daar was simpelweg geen tijd voor.
- Er is een actie-achtig element waar je, na het selecteren van een commando, een vervolg aan het gevecht kan geven door een final blow uit te delen met het indrukken van een knop.
- Als een lid van je party nabij is wanneer een vijandelijk karakter je aanvalt zal hij automatisch meedoen in het gevecht.
- Wanneer je op voorhand niet zou weten wat deze nieuwe Yakuza precies was zou je nog altijd denken dat je een actiegame speelt.
Yakuza: Like a Dragon verschijnt als Yakuza 7: Whereabouts of Light and Darkness in Japan op 16 januari, als westerlingen moeten we helaas geduld opbrengen tot een release later in 2020.
|