Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXbox ScarlettAppMisc    
08 December 2019 
(1) 
(1) 
(0) 
(10) 
07 December 2019 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 December 2019 
(0) 
(8) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 December 2019 
(12) 
(2) 
(0) 
(1) 
(4) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 December 2019 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 December 2019 
(10) 
(12) 
(4) 
(0) 
(2) 
02 December 2019 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
01 December 2019 
(27) 
(2) 
30 November 2019 
(2) 
(13) 
29 November 2019 
(4) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 November 2019 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(4) 
(4) 
(0) 
27 November 2019 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(3) 
26 November 2019 
(28) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(5) 
(4) 
25 November 2019 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 November 2019 
(5) 
(1) 
(5) 
(0) 
22 November 2019 
(0) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
21 November 2019 
(7) 
(0) 
(3) 
(5) 
(1) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 November 2019 
(0) 
(9) 
(2) 
(1) 
19 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
18 November 2019 
(2) 
(0) 
Lost Ember
Life is Strange 2 – Episode 5
Simulacra
Pokémon Sword & Shield
Nieuws:

Platinum niet enthousiast over next-gen


Door Rene Groen op 19-06-2019 om 14:56
Bron: VG247

Een nieuwe Xbox en een nieuwe PlayStation laten de harten van veel gamers sneller kloppen. Niet iedereen is echter even enthousiast over de komst van de nieuwe generatie, neem bijvoorbeeld ontwikkelaar Platinum Games.

Atsushi Inaba, het hoofd van de studio achter Bayonetta en Metal Gar Rising, heeft tijdens de E3 aangegeven dat beide consoles simpelweg zijn opgebouwd uit bestaande PC componenten. Hij ziet de voordelen, neem snellere laadtijden en betere graphics, en snapt de voordelen voor de consument, tegelijkertijd is het meer van hetzelfde in vergelijking met de huidige generatie: "It’s nothing that’s disruptive or super innovative, if you ask me.”

Inaba voegt toe dat we bij vorige generaties eigen chip designs zagen van de consolefabrikanten. Hoewel deze soms de nodige problemen met zich meebrachten zorgden ze er wel voor dat ze tot prestaties kwamen die niet beschikbaar was op de PC.
quote:
“It’s hard to get excited about stuff that kind of already exists, but has been repurposed to a certain degree. That’s why for me, things like cloud platforms represent innovation and something very, very different – they’re platforms that excite me and where I feel there is a lot more innovation happening.”

Het bovenstaande gaat volgens hem ook op voor de Nintendo Switch, aangezien deze draait op een bestaande chip (Tegra) die we ook in andere apparaten zien.

Zijn jullie enthousiast over de PlayStation 5 en Xbox Scarlett of zijn het niets meer dan logische vervolgen?


15:03  Sony wil Ghost of Tsushima in 2019?
19:40  Nřkk & Warden nu in Rainbow Six Siege
 Reacties (12)
 Pagina: 1
Gast (217.169.235.xxx) op 19-06-2019 om 15:09
pc nu echt masterrace, maarja voor de mainstream gamer is het prima, standaard boxje met alle luxe en geen van de configuratie problemen.

Het is echter niet meer echt een "console"

Gast (46.145.113.xxx) op 19-06-2019 om 15:09
Is ook niet nodig. We hebben alleen betere graphics en hogere framerates nodig.

Gast (89.99.220.xxx) op 19-06-2019 om 16:04
Hogere frames. Next gen geluid want dit is al 15jaar zelfde meuk. En veel hogere stap kwa graphics dan ps3 naar ps4

Gast (83.98.229.xxx) op 19-06-2019 om 16:07
Tja ik weet nog wel dat de PS2 en Xbox 360 allebei flinke stappen waren op het gebied van graphics, ik heb lang lopen staren naar de plaatjes in de Power Unlimited toen we de eerste beelden zagen van Viva Pinata op de Xbox 360, het was echt ongelofelijk mooi.

Bij de PS4 en Xbox One had ik dat gevoel al een stuk minder en ik denk dat we dat weer krijgen deze generatie.

Maar goed, uiteindelijk hebben de developers meer kracht voor hun games die ook naar PC komen dus iedereen komt er mee vooruit

Redneckerz (Redacteur) op 19-06-2019 om 16:52 [Niv: 215 / Exp: 10742]
Inaba verwoordt het gewoon leuk voor ''de consument'' die weinig interesse heeft in het technische gedeelte van de consoles. Hij zou ogenschijnlijk ook kunnen beweren dat de huidige consoles ook maar ''gewoon'' PC's zijn.

Dat is voor de meeste consumenten acceptabel als opmerking, maar dat dekt niet de waarheid. Dat zal ook gelden voor de volgende generatie consoles: Veelal gebaseerd op PC architectuur, maar met de nodige aanpassingen.

@ Gast 83.98.229:

Grappig dat je hierover begint. Ik heb van de week mijn oude gamemag's eens bij elkaar gelegd, en daar kwam dat ook naar voren. Och, hoe verwend we waren met Quake 4 en Gears of War destijds...

Gast (85.144.67.xxx) op 19-06-2019 om 18:33
Zo'n grote stap als van de ps2 naar de 360, ps3 krijgen we niet gauw meer.

Maar nu wil ik wel weten van de eerste poster, wat is een mainstream gamer in godsnaam??

Gast (78.22.31.xxx) op 19-06-2019 om 22:53
Niet enkel de consoles. Qua games ist enkel remake dit en sequel dat. Wat een onzin allemaal. In 10 jaar tijd zijn er 20 cawadootys uitgekomen.
Hopelijk bollen al de normies af naar app games en krijgen wij, masterrace hardcore games, eens originele shit.

Redneckerz (Redacteur) op 20-06-2019 om 13:11 [Niv: 215 / Exp: 10742]
@ Gast 78.22.31:

Dat van COD was bij de vorige generatie ook al zo, dus dat noem ik geen argument.

Over ''originele shit'' valt er trouwens genoeg te beleven, ook deze generatie. Het lijkt mij niet dat dit opgenoemd hoeft te worden, dat kan je evenwel zelf bedenken

Gast (62.140.137.xxx) op 20-06-2019 om 14:33
Omdat hij geen harde krijgt is het niks. Ok. Bedankt voor de info

Gast (83.84.150.xxx) op 20-06-2019 om 15:24
Deze gen was de slechtste sinds de 80s IMO, verwacht ook weinig van next gen. De originaliteit is op.

Berserk op 23-06-2019 om 13:05 [Niv: 139 / Exp: 6973]
Diminishing returns noemen ze dat. Elke generatie zal je zien dat de sprong in graphics steeds kleiner wordt. Is een normaal gegeven aangezien we op een bepaald punt er gewoon niet meer verbeterd kan worden '

Zie naar special effects in films, ik geloof niet dat er iets is dat er niet meer kunnen. De laatste 10 jaar zijn de special effects niet beter geworden. Eerste Mcu film Iron Man kwam uit in 2008, die special effects zijn nog altijd goed.

Ik denk dat komende generatie qua console graphics meer gaat gefocust worden op framerate (60 fps minimum hopelijk) en betere AI

Gast (87.208.227.xxx) op 25-06-2019 om 12:18
Niet mee eens, grote voorbeeld, Avatar. Ouderenspecial effects films halen bij lange na niet de kwaliteit van bv Avatar.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.