Afgelopen augustus verscheen Dead Cells, een roguevania die door veel gamers enthousiast werd ontvangen. Ook in onze review scoorde de game een 90 en het was dan ook een logische keuze voor de ontwikkelaar om hier een vervolg aan te geven.
Toch is de kans dat Motion Twin dit gaat doen uiterst klein. In een interview met Game Informer geeft designer Sébastien Bénard lachend aan dat een sequel de logische keuze is als je geld nodig hebt, om er op een meer serieuze noot aan toe te voegen dat ze niet willen blijven hangen in hetzelfde genre:
quote: "In terms of a sequel, we know for sure it’s not a good idea to dwell on your success. If you create a big hit, it’s best to use this energy to make something different. I don’t think we’ll make a Dead Cells 2. We’re more open to creating more content and opening the game up more to the community. If we did make a Dead Cells 2, it’s because we really need the money (laughs). We don’t want to stick to the same thing though, so I think if we did come back it would be something quite different, not a platformer or roguelike along these lines."
In ander nieuws rondom de game geeft Bénard aan dat de ontwikkeling van Dead Cells gestart werd als een free-to-play tower defense game voor mobile. Dit idee werd uiteindelijk losgelaten en Dead Cells verscheen op de PC, PlayStation 4, Xbox One en Nintendo Switch. Meer over de game lees je in onze review.
|