Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
27 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Maart 2024 
(2) 
(0) 
23 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
22 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
20 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Maart 2024 
(0) 
(2) 
16 Maart 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(2) 
13 Maart 2024 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
10 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
09 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
08 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
06 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(3) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Bizerta: Silent Evil
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Hands-On:

Star Fox Zero


Door Joni Philips op 25-08-2015 om 07:12
Bron: Gamed

Ontwikkelstudio Platinum Games werkt momenteel samen met Nintendo aan Star Fox Zero, een nieuw game om de befaamde serie opnieuw in de schijnwerpers te plaatsen. Het wordt een broodnodige comeback voor de franchise die zonder succesvolle game uit de gemeenschappelijke gedachte dreigt te verdwijnen.

Star Fox Zero is eigenlijk een gloednieuw begin voor de Star Fox franchise. Het gebruik van de Wii U GamePad zorgt natuurlijk voor een resem nieuwe gameplaymogelijkheden die echt het verschil maken met voorgaande edities, maar het is eveneens de start van een frisse verhaallijn. De game wordt volgens producer Shigeru Miyamoto een complete herstart, een uiterst opvallende beslissing. Star Fox is weliswaar een langlopende serie, maar Nintendo lanceerde desondanks amper zes Star Fox spellen. Het begon met de gelijknamige game voor de Super Nintendo, maar Star Fox kreeg meteen daarna een reboot in de vorm van Star Fox 64 voor de Nintendo 64. Star Fox Adventures, Assault en Command die tussen 2002 en 2006 verschenen waren hierop vervolgen, maar het verhaal eindigde schijnbaar met Star Fox Command. Nintendo kwam sindsdien alleen met een Nintendo 3DS port van Star Fox 64. De verhaallijn van Star Fox ligt dus al enige tijd stil, zodat een herstart eigenlijk praktisch noodzakelijk is zodat spelers niet verloren lopen. Star Fox Zero is gelukkig geen eenvoudige remake; het deelt elementen met Star Fox 64 maar het is duidelijk een gloednieuwe game.


Nintendo toonde tijdens de Gamescom een uitgebreide demo die zowel de gelijkenissen als de verschillen met Star Fox 64 benadrukte. Het ging om een missie op Corneria, in een gebied dat mede dankzij de dialogen en de opbouw van de omgeving duidelijk doet terugdenken aan Star Fox 64. Het is op het eerste zicht echt een remake, inclusief vijanden met zeer gelijkaardig ontwerp. Star Fox Zero is echter geen remake en de onderlinge verschillen worden snel duidelijk. De traditionele Star Fox gameplay wordt wel sterk benadrukt in deze eerste fase, waarin je automatisch vooruit vliegt in een vallei. Je moet simpelweg zoveel mogelijk passerende vijanden afmaken, een aantal dat netjes wordt bijgehouden. Het is natuurlijk ook de bedoeling op te letten op obstakels zodat je nergens tegenaan vliegt en kostbare gezondheid verliest. Je hoeft echter niet te vliegen, de Arwing kan namelijk transformeren in de Walker, een wandelende robot die de vijanden meer gestaag kan aanpakken. Je Arwing vliegt automatisch naar voren, want vliegtuigen kunnen nu eenmaal moeilijk stil hangen, maar je moet de Walker zelf vooruit stuwen. Je krijgt zodoende de mogelijkheid om het geheel aan eigen tempo aan te vangen.

Het level wordt verder opengetrokken in de tweede fase van het gevecht, alwaar je rond kunt vliegen in een grote open ruimte met enkele spinachtige vijanden die een centrale toren beklimmen. Ik kon hen verslaan vanuit de Arwing, het is echter ook mogelijk om de Walker te gebruiken om op deze manier gemakkelijker te richten. Het duurt amper enkele seconden om te wisselen tussen de vormen, een transformatie die je naar hartenlust kunt uitvoeren. Het wisselen speelt een belangrijke rol in de derde en laatste fase, waarin je het opneemt tegen een gigantisch ruimteschip. Je kunt het ruimteschip in de eerste plaats langs de buitenkant bestoken. Je vliegt simpelweg rond het ding om te schieten op loshangende elementen. Je knalt op een gegeven moment echter ook een opening in het schip, een ideale kans om binnen te vliegen en over te schakelen op de Walker om het schip van de binnenkant uit te vernietigen. Het zorgt voor meerdere mogelijkheden om de levels te voltooien, zodat je eveneens reden hebt om terug te gaan. Je hebt ook extra objectieven, die je misschien via een andere vorm of aanpak juist gemakkelijker kunt behalen.


De game verloopt dus duidelijk anders dan zijn voorgangers, een aspect dat verder wordt benadrukt door het dubbele zicht op de actie. Star Fox Zero wordt natuurlijk bestuurd met de GamePad die effectief een grote rol speelt. Het televisiescherm en de GamePad zorgen beide voor een eigen zicht op de actie. De GamePad zorgt voor een zicht vanuit de cockpit, terwijl de camera op het televisiescherm achter de Arwing wordt geplaatst. Het ene geeft dan ook een betere manier om te richten, de andere geeft een duidelijker overzicht van de actie. Het betekent ook dat je vaak zult wisselen tussen de twee om steeds het beste zicht op de actie te krijgen. Die wisselwerking zit ook verwerkt in de gameplay. Je bestuurt je voertuig sowieso met de analoge stick, maar voor het schieten kun je wisselen tussen de andere stick en de bewegingssensoren van de GamePad. Deze geven je een veel fijnere controle over het richten, wat verbazend goed werkt na een beetje gewenning, zeker als je aan het kijken bent op het GamePad scherm.

De besturing vergt wel duidelijk een leercurve. Ik werd tijdens mijn sessie begeleid door een Nintendo werknemer die exact kon uitleggen wanneer ik moest rekenen op de GamePad. Het wordt ongetwijfeld iets moeilijker in de eigen woonkamer, maar het lijkt die moeite waard te zijn. Nintendo voorziet voor minder ervaren spelers eveneens een coöperatieve mode waarin één speler vliegt en de andere schiet, ideaal om jonge broertjes en zusjes te helpen. Star Fox Zero heeft dus een interessante gameplay-aanpak die succesvol kan uitpakken, maar het spel is niet alleen qua gameplay een potentiële topgame. Het spel lijkt in de promotionele video’s grafisch teleurstellend, maar het presteert beter in levende lijve. De game kent voornamelijk door een grote draw distance, een perfecte framerate en atmosferische omgevingen een knappe stijl. De achterliggende maan van Corneria bijvoorbeeld was een prachtig zicht om te bewonderen, ondanks het feit dat de texturen iets meer gedetailleerd mochten zijn. Star Fox Zero lijkt eigenlijk de hardcore game die Wii U eigenaars willen. Het is nu enkel de vraag of de game die verwachtingen effectief kan inlossen. Het antwoord komt eind 2015.


08:57  Achievements Goat Simulator: Mmore Goatz Edition
07:12  The Bridge
 Reacties (3)
 Pagina: 1
laraishond op 25-08-2015 om 08:41 [Niv: 154 / Exp: 7700]
Het teleurstellende aan de graphics vond ik toch vooral hoe leeg alles eruit zag. Was dit anders in de demo, of werd het gewoon wat opgeheven omdat andere grafische aspecten wél goed uit de verf kwamen? Na het lezen van deze hands-on heb ik toch weer hoop dat het een goede game wordt.

Joni Philips (Eindredacteur) op 25-08-2015 om 11:16 [Niv: 1181 / Exp: 59053]
Het was wat leeg, maar ik ervaarde het niet als storend in deze game. Ik denk dat eens je de controls gemeesterd hebt, dat het echt zeer leuk wordt.

Gewijzigd door Joni Philips op 25-08-2015 om 11:17

da bom op 25-08-2015 om 14:15 [Niv: 89 / Exp: 4472]
Nou dan ben ik toch enigzins benieuwd.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Star Fox: Zero
Type:
Game
Releasedatum:
22-04-2016
Ontwikkelaar:
Platinum Games
Uitgever:
Nintendo
Media:








Meer media