Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXbox ScarlettAppMisc    
06 December 2019 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 December 2019 
(12) 
(2) 
(0) 
(1) 
(4) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 December 2019 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 December 2019 
(10) 
(12) 
(4) 
(0) 
(2) 
02 December 2019 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
01 December 2019 
(27) 
(2) 
30 November 2019 
(2) 
(13) 
29 November 2019 
(4) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 November 2019 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(4) 
(4) 
(0) 
27 November 2019 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(3) 
26 November 2019 
(28) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(5) 
(4) 
25 November 2019 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 November 2019 
(5) 
(1) 
(5) 
(0) 
22 November 2019 
(0) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
21 November 2019 
(7) 
(0) 
(3) 
(5) 
(1) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 November 2019 
(0) 
(9) 
(2) 
(1) 
19 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
18 November 2019 
(2) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
17 November 2019 
(0) 
(8) 
Simulacra
Gamed Gamekalender December 2019
Death Stranding
Bee Simulator
Nieuws:

Sony kondigt Virtual Reality voor PS4 aan


Door Rene Groen op 19-03-2014 om 10:08
Bron: Gamed

Voorafgaande aan de Game Developers Conference gonsden er geruchten dat Sony weleens een stap zou kunnen zetten richting Virtual Reality. Afgelopen nacht leerden we dat dit daadwerkelijk het geval is en dat het vooralsnog de naam 'Project Morpheus' draagt.

De naam verwijst naar een Virtual Reality systeem die de wereld van de PlayStation 4 verder uit moet bouwen, aldus Sony. Ze noemen het verder 'de toekomst van gaming', waarbij het in deze toekomst daadwerkelijk moet komen tot een commerciële lancering.

Morpheus stelt ontwikkelaars in staat om nieuwe ervaringen te creëren, waarbij gamers het gevoel moeten krijgen dat ze zich daadwerkelijk in de virtuele wereld van een game begeven. Eén van de doelen die ze hiermee willen bereiken is dat we ons emotioneel nog meer betrokken voelen terwijl we spelen. De Virtual Reality bril, zoals onder aan deze nieuwspost afgebeeld, staat niet op zichzelf, maar werkt met de PlayStation Camera. Deze samenwerking zorgt ervoor dat bewegingen van het hoofd worden gevolgd. Hiernaast is er ondersteuning van de PlayStation Move Motion Controller, die bijvoorbeeld kan worden gebruikt als een zwaard. Het moet hierdoor aanvoelen alsof je daadwerkelijk het gevecht aan gaat met vijanden binnen de wereld van een game.

Ook qua geluid moet Morpheus indruk maken middels een 3D audio technologie die ontwikkelt is door Sony Computer Entertainment zelf. Het geluid komt hierbij niet alleen van voren, achteren, links en rechts, maar door en stereoscopisch geluid horen we het tevens van onder en boven. Te denken valt hierbij aan de voetstappen op een trap of het horen van een helikopter die boven je langs vliegt. Het geluid zal ook in real-time veranderen wanneer de speler zijn hoofd draait, kijk je bijvoorbeeld naar boven om de helikopter te zien, dan zal het geluid meer van voren komen.

De naam Morpheus komt overigens niet uit de lucht vallen, volgens Sony is het een verwijzing naar de God van de dromen, een ervaring die ze ook aan gamers over willen brengen. Diverse ontwikkelaars moeten deze droom gaan realiseren, waarbij er gedurende de GDC al een hands-on mogelijk is voor de aanwezigen. Het gaat hierbij om tech demo's van de multiplayer dogfighting shooter EVE Valkyrie (CCP), Thief (Square-Enix), The Castle (SCE) welke Morpheus combineert met de PlayStation Move en The Deep (SCE) welke spelers onder water brengt in een kooi die je beschermt tegen haaien. De specificaties van het prototype van Project Morpheus zijn als volgt:
  • Component - Processor unit, head-mounted unit
  • Display Method - LCD
  • Panel Size - 5 inches
  • Panel Resolution - 1920xRGBx1080 (960xRGBx1080 per eye)
  • Field of View - 90 degrees
  • Sensors - Accelerometer, Gyroscope
  • Connection interface - HDMI + USB
  • Function - 3D audio, Social Screen




10:29  Launchtrailer Diablo III: Reaper of Souls
09:08  Gamecharacter: Pit
 Reacties (17)
 Pagina: 1
Bever Warrior op 19-03-2014 om 10:12 [Niv: 71 / Exp: 3535]
Klinkt awesome, dan lijkt het echt alsof je de character in de game bent.

Virtual reality. Heeft iets weg van de occulus Rift.

Ik ben hier echt zeer in geďnteresseerd, maar het moet optioneel blijven.

Gewijzigd door Bever Warrior op 19-03-2014 om 10:18

Gast (62.140.132.xxx) op 19-03-2014 om 10:40
Wauw dit lijkt me echt geweldig!!

Nelus op 19-03-2014 om 11:01 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Heeft iets weg van de Oculus Rift? Heeft iets weg? Ik heb het ook op het forum gezet, maar ik ga het niet herhalen. We zien wel wat ze er mee kunnen, hoe duur het wordt en wat voor spellen ze er voor maken.

Gast (62.238.138.xxx) op 19-03-2014 om 11:08
De prijs kan dit maken of breken

Gast (213.124.9.xxx) op 19-03-2014 om 12:14
Ben het eens met ^^^boven

Com-man op 19-03-2014 om 13:20 [Niv: 9 / Exp: 428]

yjahmesio op 19-03-2014 om 13:42 [Niv: 55 / Exp: 2741]
Nu de Prijs nog?

dantekloon op 19-03-2014 om 14:07 [Niv: 172 / Exp: 8607]
Dit prut word zoals alle andere prut van consoles zoals de Kinect, Move, en wat je er allemaal voor hebt. ook nog eens weinig games worden er voor gemaakt. weer een falende product, thanks sony, we need it

Wapkaak op 19-03-2014 om 14:11 [Niv: 48 / Exp: 2424]
@ Dante hoe weet jij dat dit gaat falen dan??? Als het net als de Ocolus gaat werken, dan wil je niet meer terug geloof me...

Disker op 19-03-2014 om 15:42 [Niv: 43 / Exp: 2141]
Hoezo moeten er spellen speciaal hiervoor worden gemaakt dan. Lijkt mij dat oude spellen ook meteen met dit product kunnen werken. Dit en de Oculus zijn niks meer dan 2 beeldschermen tegen je ogen gedrukt.

Wat het verschil maar is het motion tracking wat niet persé in elk spel hoeft.

Ze komen waarschijnlijk ook met een andere variant die een uitbreiding geeft op de audio waardoor men het idee heeft van 60 speakers rondom het gezicht.

Dit zou mijn ervaring kunnen uitbreiden. Ben alleen bang voor mijn ogen, denk niet dat het goed is om dit vaak/lang te gebruiken door middel van het licht wat het uit kan stoten

Gast (84.26.44.xxx) op 19-03-2014 om 15:56
Spellen moeten speciaal gemaakt worden voor vr. Huidige spellen zijn vaak door te snelle afwisseling beelden misselijkmakend.

Het is bijvoorbeeld nodig dat je geen cutscenes gebruik . Qte zijn ook uit ten boze.
Een vrij rustig spel zoals skyrim werkt juist daarom zo goed.

Gast (83.128.73.xxx) op 19-03-2014 om 23:49
Dit klinkt zelfs nog mooier dan de rift! Let op Microsoft gaat op de E3 ook hun VR set tonen want ze kunnen niet achter blijven. Oh nee De rift zal wel Xone ondersteunng krijgen. ook mooi opgelost. 8)

Gast (83.163.152.xxx) op 20-03-2014 om 00:36
Sony probeerde het al eens eerder op Ps2 met de Olympus Eye-Trek, dat faalde hard. Nergens gezien dat ding. Vind het dan ook raar dat het nu opeens wel zou moeten werken, nu vind men het opeens wel cool. Die Rift net zo. Misschien was de wereld er toen niet klaar voor ofzo. Aan de ene kant, je moet toch ergens beginnen...

Edje op 20-03-2014 om 17:50 [Niv: 25 / Exp: 1266]
Ik las dat "content" als een belangrijke peiler voor dit vr product wordt gezien, maar er is amper content voor de ps4 zelf dus dat wordt afwachten, en natuurlijk de prijs.

shanks op 21-03-2014 om 03:58 [Niv: 28 / Exp: 1413]
Dit en dan een horror game zoals dead space


Stammetje91 op 21-03-2014 om 17:45 [Niv: 302 / Exp: 15111]
Zelf zie ik dit soort dingen het liefst toegepast worden op games als Skyrim. Echter vind ik het idee van een LCD scherm zo dicht op mijn ogen compleet niet fijn. Het beeldscherm van mijn desktop heb ik ook zo ver mogelijk staan.

Gewijzigd door Stammetje91 op 21-03-2014 om 17:46

Gast (62.238.138.xxx) op 21-03-2014 om 18:54
@83.163
Gezien de specs van de PS4 en de VR technologie zou dit 2 gens later wel moeten werken

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
PlayStation VR
Type:
Hardware
Releasedatum:
13-10-2016
Ontwikkelaar:
Sony Interactive Entertainment
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:
Geen media gevonden