Toen THQ de noodklok luidde was het de vraag welke studio's en IP's een nieuw onderkomen zouden vinden, voor velen was het opvallend dat niemand geďnteresseerd was in de ontwikkelaar achter de twee Darksiders titels.
Hoewel veel ontwikkelstudio's verkocht werden bleef ontwikkelaar Vigil achter zonder nieuwe eigenaar. Goed nieuws kwam echter toen Crytek besloot om een groot deel van het personeelsbestand over te nemen en een nieuwe studio te vormen, Crytek USA genaamd.
CEO Cevat Yerli laat in een interview weten dat hij verbaasd was dat niemand op Vigil geboden had. Zelf vond hij dat er de nodige onzekerheden waren om een bod uit te brengen, zo sloten de projecten van Vigil op strategisch vlak niet aan bij het portfolio van Crytek. Na een goed gesprek en een ontmoeting met David Adams, de oprichter van Vigil, werd besloten om het personeelsbestand over te nemen en deze samen te brengen in Crytek USA.
Gamers die door het bovenstaande hoop kregen in Darksiders III komen echter bedrogen uit, Yerli geeft namelijk aan dat de franchise niet voortgezet zal worden aangezien het nog altijd niet binnen hun strategie past. Adams en zijn team hebben de vrijheid gekregen om aan een eigen titel te werken, mits dit wel binnen het kader van Crytek past.
|