Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Nieuws:

The Witcher 3 aangekondigd


Door Rene Groen op 05-02-2013 om 17:07
Bron: Gaming Everything

Al enige tijd gaan er geruchten naar een derde The Witcher titel, in de laatste uitgave van Game Informer krijgen we nu een bevestiging van diens komst onder de naam Wild Hunt.

Samen met de aankondiging van de game komt zowel het eerste nieuws als de eerste beelden van The Witcher 3: Wild Hunt naar buiten, hieronder een ruime samenvatting:
  • Er werken twee keer zoveel mensen aan The Witcher 3 in vergelijking met het tweede deel.
  • Het ontwikkelteam vond dat The Witcher serie tot nu toe de vrijheid van een een open-wereld titel als Skyrim miste. The Witcher 3 kent zo’n open wereld en is qua schaal zelfs twintig procent groter.
  • Director Konrad Tomaszkiewicz geeft aan dat het een doel van het ontwikkelteam is om de hoge kwaliteit van quests te behouden.
  • Het hoofdverhaal draait om een verloren liefde en een conflict met The Wild Hunt. Geralt is er klaar mee om voortdurend voor anderen te vechten, in dit verhaal heeft hij wel zijn geheugen terug.
  • Er zijn geen hoofdstukken, acts of andere 'break-points' in de game verwerkt.
  • Hoofdpersonage Geralt kan zonder laadtijden naadloos van de ene naar de andere kant van de wereld lopen met dank aan de REDengine 3. Wil je de gehele wereld doorkruisen dan ben je hier zeker dertig tot veertig minuten aan kwijt.
  • Geralt kan door de wereld reizen te voet, per paard of op een boot. Eenmaal bezochte locaties kun je via een fast travel opnieuw bezoeken.
  • Je boot en je paard zijn te verbeteren en je kunt ook betere paarden verkrijgen. Het zijn echter nog punten waar de ontwikkelaar aan werkt, maar te denken valt aan het benaderen van je voorraad in zowel een herberg als vanaf je paard.
  • Het punt waar je naartoe wil reizen is altijd in beeld.
  • Vechten vanaf een paard is nog niet zeker voor de game, momenteel testen ze dit aspect nog. Paarden zullen sowieso in de game aanwezig zijn, maar dan voor navigatie.
  • Schepen in de game liggen realistisch in het water door diens physics.
  • Als speler ontdekken we donkere grotten, steden die in oorlog met elkaar zijn, verlaten ruïnes, etc.
  • De game kent in totaal meer dan honderd uur aan quests. Onder deze quests vinden we onder andere het helpen van mensen, maar ook het jagen op monsters waarmee we unieke beloningen kunnen verkrijgen. Afhankelijk van het gebied waar je bent kom je ook diverse mini-games tegen waarmee je eveneens unieke beloningen kunt verdienen. Deze mini-games vormen overigens geen onderdeel van het verhaal, je hoeft ze dan ook niet te spelen als je hier geen behoefte aan hebt.
  • Monsters, criminelen, handelaren en dieren vallen een ieder aan die ze als vijandig zien.
  • Vijanden schalen niet mee naar het niveau van de speler.
  • De wereld is maar liefst veertig keer groter dan in The Witcher 2.
  • Er zijn drie aspecten van verhaalvertelling. Op het laagste niveau vinden we free-form activiteiten als het jagen op monsters, craften en individuele quests die op zichzelf staan. Op het tweede niveau zien we onder andere politieke situaties en hierboven staat het hoofdverhaal die ons langs grote gebieden als Skellige, Novigrad en No Man’s Land voert. Ieder van deze gebieden heeft overigens zijn eigen verhaallijn. Je kunt deze verhaallijnen tussendoor laten voor wat ze zijn, maar dit kan later consequenties hebben.
  • Een voorbeeld van het bovenstaande is een stad die bedreigd wordt door bandieten, wanneer je er als speler voor kiest om je hier niet in te mengen kan deze stad op en later moment geheel verlaten zijn.
  • Weerseffecten worden dynamisch gegenereerd en volledig gemodelleerd. Anders gezegd: wolken zien eruit als wolken en niet als een geschilderd wit vlak in de lucht.
  • In contrast tot The Witcher 2 komt Geralt community's tegen en individuelen die problemen hebben met monsters die opgelost kunnen worden. Er zijn ditmaal geen contract-gerichte opdrachten.
  • Door de linker trigger in te drukken activeer je de zintuigen van Geralt. Dit kan onder andere handig zijn om informatie te verkrijgen op een crime scene. Deze aanwijzingen kunnen visueel in beeld komen, maar Geralt kan deze ook tegen zichzelf mompelen.
  • De tijd op de dag, alsmede andere condities, bepalen welke monsters verschijnen en welke mogelijkheden ze hebben.
  • Als je meer geleerd hebt over de anatomie en de tactieken van een vijand kun je deze makkelijker uitschakelen.
  • Het ontwikkelteam denkt nog na over het gebruik van speciale moves binnen de combat of voor een stijl van quick-time events.
  • Monsters die je verslaat kunnen alchemistische en crafting ingrediënten achter laten die anders niet te verkrijgen zijn. Deze verkregen ingrediënten kun je gebruiken voor het maken van unieke items en drankjes, waarmee je speciale krachten en upgrades kunt krijgen.
  • Het moorden vormt de primaire inkomstenbron van Geralt.
  • De ontwikkelaar wil zich meer op een romance richten in plaats van de meer seksuele ontmoetingen van hiervoor.
  • Hoewel de beslissingen van gamers invloed hebben op de spelwereld, zoals ook eerder beschreven, heeft het geen invloed op de omgevingen zelf.
  • De mechaniek achter de game is gebaseerd op The Witcher 2, maar tegelijkertijd worden er ook wijzigingen doorgevoerd. Onder dit laatste valt onder andere de flow van de combat. Dit laatste wordt duidelijk in een cijfer: had Geralt in The Witcher 2 nog twintig animaties voor combat, daar zijn dit er in The Witcher 3 maar liefst 96.
  • De ontwikkelaar heeft getracht om oplossingen door te voeren voor het probleem waarbij je te lang vast zat in een animatie. Iedere knop staat nu bijvoorbeeld voor één aanval die ongeveer even lang duurt om uit te voeren. Iedere actie kan hierbij onderbroken worden om weg te duiken of te blokkeren, hetgeen tevens mogelijk is als je zonder stamina zit, maar je zal dan wel even wankelen.
  • Een ander aspect dat het team aanpast is het rennen. Deed je dit voortdurend in The Witcher 2, daar zul je nu lopen, terwijl je aanvallen juist snel zijn. Ook je vijanden zullen lopen, maar kunnen eveneens snel aanvallen.
  • De AI van de vijanden is compleet aangepast, zo zijn er niet langer gescripte momenten met bazen.
  • Een van deze eindbazen is een grootse ijsvijand.
  • De magische tekenen zijn herbewerkt. Ieder van de vijf tekenen heeft een basisvorm zoals het nieuwe vlammenwerper-effect van Igni. Naarmate Geralt een hoger level bereikt kun je een tweede vorm van dit magische teken bereiken. Voor Igni is dit bijvoorbeeld een 360-graden effect dat schade aanbrengt aan alles wat om je heen staat.
  • Bij het zwaardvechten kun je niet aanvallen en verdedigingen aanleren om bijvoorbeeld beter aanvallen te pareren.
  • De alchimie specialisaties zijn meer gepasseerd op drankjes.
  • Het team is bekend met de frustraties over het beheren van je voorraden in The Witcher 2 en zal dit aan gaan pakken.
  • Sommige verkregen componenten zijn in te ruilen voor soortgelijke items.
  • Ieder onderdeel van je armor heeft een uniek uiterlijk.
  • Je kunt een kapper bezoeken om de haardracht van Geralt aan te passen.
  • The Witcher 3 verschijnt op alle ‘top-of-the-line’consoles in 2014. Ze lijken hiermee te verwijzen naar de nieuwe generatie spelcomputers.









17:29  Sony breekt met ontwikkelaar Superbot
09:37  Persona 4 Golden
 Reacties (2)
 Pagina: 1
AltairJack op 05-02-2013 om 17:38 [Niv: 55 / Exp: 2767]
Klinkt veel beter al verwacht, maar duurt nog zo lang. Zo hoor je sequels te doen, door te blijven verbeteren inplaats van die neppe games die eindeloos worden uitgemolken en iedere keer hetzelfde blijven.

Wel goed dat ze naar concurrentie kijken(Skyrim) en hun eigen game proberen te verbeteren.

thenativedude op 05-02-2013 om 19:42 [Niv: 137 / Exp: 6865]
OOOw heb hier stiekem wel zin in.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
The Witcher 3: Wild Hunt
Type:
Game
Releasedatum:
19-05-2015
Ontwikkelaar:
CD Projekt Red Studio
Uitgever:
Onafhankelijk
Media:








Meer media