Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXbox ScarlettAppMisc    
20 September 2019 
(0) 
(0) 
19 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 September 2019 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
17 September 2019 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
16 September 2019 
(0) 
(0) 
(13) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(10) 
15 September 2019 
(0) 
(0) 
14 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(4) 
13 September 2019 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 September 2019 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
11 September 2019 
(0) 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
09 September 2019 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
08 September 2019 
(0) 
07 September 2019 
(1) 
(0) 
(14) 
(7) 
(1) 
(3) 
(0) 
(2) 
06 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
eFootball Pro Evolution Soccer 2020
NBA 2K20
Gears 5
WRC 8
Preview:

LC and the Guardian of Light


Door RadiusK op 18-07-2010 om 15:08
Bron: Gamed

Al sinds 1996 is Tomb Raider's Lara Croft een groot icoon in de game-industrie. Niet alleen omdat menig man de dame graag over het scherm ziet rondhuppelen, ook omdat de games gewoonweg erg tof zijn. Een nieuwe Tomb Raider zal voorlopig nog even op zich laten wachten, maar Crystal Dynamics trakteert ons toch op Lara in een spin-off.

Laten we er maar meteen op wijzen dat het hier niet om een retail-game gaat zoals je die aantreft in de winkels. Lara Croft and the Guardian of Light is een arcade game die voor een lichte prijs over de virtuele toonbank zal gaan. Dit betekent echter niet dat de game geen degelijk Lara Croft avontuur kan bieden. In tegendeel, want naast de voor de hand liggende veranderingen waar we zo op terug zullen komen, zullen er een hoop Tomb Raider kenmerkende elementen terug te vinden zijn in de game. Zo zal onze Lara opnieuw duistere tombes verkennen om hier verschillende uitdagende puzzels op te lossen en de nodige actiescènes moeten voltooien.


Dit doe je niet alleen, aangezien Lara in dit avontuur voor het eerst in de geschiedenis van Lara Croft games een coöp-partner heeft. Deze kan ofwel door de computer, of een andere persoon worden bestuurd. Samen met Totec, zoals haar nieuwe met schild en speer bewapende kameraad heet, gaat Lara op zoek naar het mystieke Maya-artefact genaamd de Mirror of Smoke. Uiteraard stuiten ze op de nodige weerstand van slechteriken die door de kwade geest Xoxolt tot actie worden aangespoord. De game is volledig gericht op het coöp-element wat betekent dat de spelers goed moeten samenwerken en hun unieke eigenschappen efficiënt moeten benutten. Zo kan Totec zijn schild boven zijn hoofd houden om Lara omhoog te helpen of zijn speer benutten om nieuwe grijppunten te creëren. Lara heeft onder andere een trekhaak die ze over een kloof kan spannen of mee omhoog kan klimmen. Beide personages beschikken uiteraard ook over de nodige vuurkracht om vijanden aan te kunnen.

Lara Croft and the Guardian of Light zal je niet zoals gewend van Tomb Raider besturen vanuit een derdepersoons camerastandpunt dat zich vlak achter Lara begeeft. Dit maal zien we haar en de omgeving vanuit een isometrisch camerastandpunt; dit wil zeggen lichtelijk geschuind en van bovenaf. Dit is meteen een groot verschil ten opzichte van Tomb Raider. Het is een stuk meer in een arcadestijl, wat tevens gereflecteerd wordt in de gameplay. Het beperkt precisie en het zicht op detail, maar daarentegen wordt het overzicht verbreid, wat invloed heeft op de puzzels, het manoeuvreren langs obstakels en het verwerken van vijanden.


Puzzels zijn in Tomb Raider altijd een belangrijk element geweest en in Lara Croft and the Guardian of Light is dat absoluut niet anders. De manier waarop men het heeft geïmplementeerd is wel vernieuwd. Waar men in een Tomb Raider game soms niet verder kon komen wanneer ook maar één puzzel onopgelost bleef, maakt men nu een duidelijk onderscheid tussen noodzakelijke en facultatieve puzzels. De eerstgenoemde zul je logischerwijs moeten oplossen wil je verder komen, de facultatieve vind je in speciale Challange Tombs die je meermaals zult tegenkomen in de game. Deze puzzels zijn een stuk pittiger en het maakt niks uit als je deze niet kunt halen. Weet je de puzzel echter wel op te lossen, dan wacht er een beloning in de vorm van een artefact, welke in het spel dient als een power-up waarmee men bijvoorbeeld de vuurkracht of defensie omhoog kan brengen.

Het moge duidelijk zijn dat Lara Croft and the Guardian of Light geen Tomb Raider is. Dit maakt echter niks uit. De game heeft een boel potentie en uit het materiaal wat we al hebben mogen zien lijkt het een erg vermakelijke game te worden. Zeker wanneer je verzot bent op coöp-actie is dit een arcadetitel die je in de gaten moet houden. Over een maand is het zover, vanaf 18 augustus is de game te vinden op Xbox Live Marketplace. De PC en PlayStation Store versies zullen nog iets langer op zich laten wachten en worden een maand na de Xbox release verwacht.


21:10  Monsters vs. Aliens
15:08  Trinity: Souls of Zill O'll screenshots
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Lara Croft and the Guardian of Light
Type:
Game
Releasedatum:
18-08-2010
Ontwikkelaar:
Crystal Dynamics
Uitgever:
Square Enix
Media:








Meer media