Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Feature:

Top 10 - WTF?!!


Door Martijn Steinpatz op 13-06-2009 om 09:52
Bron: Gamed

Vandaag aandacht voor de grootste WTF momenten uit de games geschiedenis. En dan bedoelen we scènes die ons in verbijstering, verontwaardiging of verdriet achterlieten. Nee, dit zijn geen fijne herinneringen die we jullie gaan vertellen.


6: Eternal Darkness, de Sanity meter: ,,Eh, wat doet die groene meter daar linksboven? Hmmm. Het zal wel. Oh shit. Ik ben gezien. Ehm waarom daalt die meter nu? En wat geeft het eigenlijk aan? Er gebeurt verder niets. Vage shit. Oh, hij staat nu voor de helft vol. Of leeg. Nog steeds geen idee wat het doet. Oh monsters. En hij raakt alleen maar leger… Eh druipt er nu bloed uit de muren? Zag dat schilderij er niet anders uit? En waarom is de camerahoek ineens schuin?”

,,De standbeelden volgen nu mijn bewegingen, er zweven nu allerlei voorwerpen door de ruimtes en ik hoor geschreeuw en gekraak op de achtergrond… oké dit wordt vaag. Ah, Jezus, die geluiden worden steeds harder. Eh. Mijn hoofd ligt eraf. Hoe de neuk? Eh.. mag ik mijn kop terug op mijn romp? En waarom vliegt mijn arm nu van mijn torso? En waarom loop ik nu op het plafond? Wie gaat hier met zijn nagels over het scherm? Wat een kutgeluid! Eh… waarom loopt er eigenlijk een vlieg over mijn beeldscherm?"

,,Nu zijn het fucking insecten?! Zout op van mijn scherm! Kolere, ik doe een magische spreuk en mijn hele torso ontploft! EH??! Wat bedoel je mijn controller is niet aangesloten? Hij zit er toch in, man? Hey, welke eikel heeft mijn besturing omgedraaid?! Waar is mijn geluid heen, ik hoor geen fuck meer?!! Woah, woah, woah! Ik wil mijn savedata niet wissen!! Wat?! Waarom werkt verdomme mijn tv-kanaal niet meer? HÈ?! BLUE SCREEN OF DEATH?!! WHAT THE FUCK?!! THIS CAN’T BE HAPPENING!!!!!!!!!!!!!!!!"


5: Prince of Persia, het einde: Zelden hebben we een grotere klap in het gezicht gekregen dan bij deze game. Even een uitleg. Onze prins vind in de woestijn een knappe jongedame genaamd Elika. Deze prinses woont in een stad die de duivelse entiteit Ahriman moet bewaken. Helaas zijn de kettingen - in de vorm van magische bomen – bijna doorbroken. Om de bomen weer sterk te maken moet het koninklijk koppel speciale zaden verzamelen. Dat zijn er gigantisch veel en zij worden door monsters en vervloekte leden van het hof bewaakt.

Dus na veertien uur klauteren, kissebissen, knokken en vooral ploeteren komen Prins en Elika eindelijk bij het punt dat ze Ahriman voorgoed kunnen opsluiten. Maar dan! De heldin moet zichzelf opofferen om dat voor elkaar te krijgen. Onze held is het echter daar helemaal niet mee eens want 1: zij moet zelf haar lot kunnen bepalen en 2: het liefst met hem want hij valt inmiddels als een blok voor haar. Dus besluit onze Perzische pummel definitief de bomen om zeep te helpen om haar weer tot leven te brengen. Dankjewel zakkenwasser!

Maar dat is niet de grootste trap die Ubisoft in je ballen uitdeelt. Er volgt namelijk geen cutscène of film. Nééééé, JIJ moet het allemaal ook nog ZELF doen! Al dat zware werk wat jij de afgelopen uren heb verzet, mag je in vier klappen teniet doen. Lieve lezers, ik WEIGERDE het te doen. Toen de eerste boom ter ziele ging, laadde ik het spel opnieuw op omdat ik dacht dat het een geintje was. Na lang zoeken vond ik geen uitgang, dus onder zwaar protest verrichte ik mijn beulswerk. Een tyfusstreek, maar wel een briljante, van Ubisoft.

Pagina: 1 | 2 | 3 | 4 | 5


10:02  Tretton: 'Oude games kunnen motion-control krijgen.'
09:52  The Grinder
 Reacties (33)
 Pagina: 1 | 2
asianck op 13-06-2009 om 18:22 [Niv: 380 / Exp: 19012]
Haha, zeer leuk geschreven. Vooral dat stukje van Eternal Darkness. (:

Stammetje91 op 13-06-2009 om 20:46 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Hele goede lijst, vooral SH2 en Eternal Darkness horen hier zeker thuis.

Gast (82.95.91.xxx) op 13-06-2009 om 22:34
Inderdaad, Dreamfall einde was veel meer traumatish als halo 2 :P dat was meer zo van: "Ey, leuk, nog een halo." Dreamfall was meer van: "Ey..he, ut einde? <_<......" Ik ben het met je eens hoor!

GekooktEi op 14-06-2009 om 12:49 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Geniale feature . Maar zou Otacon geen DILF moeten zijn ipv een MILF of snap ik het verkeerd?

ApoC op 14-06-2009 om 13:27 [Niv: 101 / Exp: 5061]
Vooral dat over Eternal Darkness en Silent Hill, is zoooo waar! leuke feature, en ook (een paar) leuke games.

TdR op 14-06-2009 om 15:53 [Niv: 3 / Exp: 144]
die van CoD4 vond ik echt goed... eerst dacht je: dood. toen: leven. toen: WTF?

wesmoen op 18-06-2009 om 14:12 [Niv: 56 / Exp: 2798]
Misschien is dit toeval? maar screwattack had ook een WTF? top tien en vele van de boven genoemde dingen kwamen daar ook in voor. En hun filmpje is toch een stuk ouder. Ik zeg niet dat het idee gejat is, maar het lijkt zo. Maar misschien is het gewoon toeval.

Martijn Steinpatz op 12-07-2009 om 09:55 [Niv: 25 / Exp: 1231]
Onze top tienen worden altijd door ons zelf samengesteld, maar we kijken altijd even naar anderen voor inspiratie. In het geval van Screwattack zaten er gewoon goeie scènes waarvan wij vonden dat ze ook in onze top 10 moesten.

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Top 10
Type:
Feature
Releasedatum:
Niet
Ontwikkelaar:
Gamed
Uitgever:
Gamed
Media:








Meer media