Al sinds het begin hebben veel ontwikkelaars moeite een evenwaardig product te leveren voor zowel de Xbox 360 als de PlayStation 3. De versies voor deze laatste console zijn vaak net iets minder qua kwaliteit. Met Call of Duty 4 toonde Activision aan dat het ook anders kan.
Volgens Michael J. Griffith, president en CEO van Activision Publishing, heeft Activision geen problemen met het ontwikkelen voor de PlayStation 3. Dit komt omdat zij het voorbije jaar enkele tools hebben ontwikkeld voor de next-gen consoles, die hun ontwikkelaars in staat stelt de problemen van de PlayStation 3 aan te pakken. Zo kunnen ze sneller zien wat de zwakke punten van de console zijn en kunnen ze specifieker te werk gaan. Hadden ze deze tools niet ontwikkeld, dan zouden ze simpelweg via trial & error moeten leren wat kan en niet kan.
Call of Duty 4 is het bewijs dat deze tools zeer goed zijn. Waar andere publishers nog steeds moeite hebben om spellen gelijktijdig te ontwikkelen voor zowel de PS3 als de Xbox 360, daar heeft Activision met Call of Duty 4 een geweldig product afgeleverd voor beide consoles.
|