In een korte teaser kwam de remake van Prince of Persia: The Sands of Time voorbij tijdens de Ubisoft Forward presentatie, alwaar bekend werd dat de release pas in 2026 plaats zal vinden. Dit riep natuurlijk vragen op en gelukkig wil de ontwikkelaar hier best antwoord op geven.
Volgens Ubisoft is de lat voor het ontwikkelen van remakes in de laatste tijd flink omhoog gegaan. Het heeft ze doen besluiten om grote veranderingen door te voeren als het gaat om de drie C's, namelijk Character, Camera en Controls. Vervolgens hebben ze hier prototypes omheen gebouwd om er zeker van te zijn dat de nieuwe controls goed samen gaan met de oude gameplay.
Ook de combat is hier een goed voorbeeld van. Als we kijken naar de originele combat, dan voelt deze behoorlijk gedateerd. Kijkend naar de tijdspanne van 21 jaar, het origineel verscheen namelijk in 2003, zijn er veel veranderingen op dit vlak. Games als Dark Souls en God of War hebben de combat naar nieuwe hoogtes gestuwd en de ontwikkelaar wil op dit vlak mee kunnen gaan.
Een andere verandering binnen de game is de aanwezigheid van Farah binnen het verhaal. In vergelijking met het origineel zijn er meer interacties tussen haar en de prins zodat hun relatie verder kan worden uitgediept. Ook zal ze gemoderniseerd worden, in het origineel had ze namelijk weinig diepgang en met deze remake willen ze hier meer aandacht aan besteden.
|