Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
15 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Juni 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
12 Juni 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
11 Juni 2024 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Juni 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

Sakurai wilde geen Dolby Surround in Kirby-game vanwege het logo


Door Rene Groen op 20-05-2024 om 15:47

Masahiro Sakurai is de grote man achter Kirby en Smash Bros. en gedurende een livestream met voormalig Platinum Games mede-oprichter Hideki Kamiya deed hij een bijzondere onthulling.

De mannen kwamen samen om het tienjarig jubileum van de Arcade Archieves serie van retrogames te vieren, uitgegeven door Hamster Corporation. Op de vraag of Sakurai een aanbeveling heeft voor Hamster dan zou dit zijn om de wachttijden tussen het selecteren en lanceren van de games terug te brengen:
quote:
“Als je in de speelhal bent, spring je snel van de ene machine naar de andere en schakel je tussen verschillende games. Maar hoe komt het dat je niet dezelfde impuls krijgt bij Archive Arcade-spellen, ondanks dat er veel spellen zijn om uit te kiezen? In plaats van gewoon een muntje in te gooien en meteen aan het spel te beginnen, moet je op een pictogram klikken, wachten op het logo, wachten op de titel, naar het instructiescherm kijken, wachten tot alles is geladen, en dan ben je eindelijk bij het hoofdscherm, waarna je kunt beginnen met spelen. Ik wil dat je de totale tijd meet die dit kost en deze zelfs met één seconde inkort."

Sakurai is geen vreemde met bovenstaande situatie, een ervaring die hem terugbrengt naar de racegame Kirby Air Ride op de GameCube. Destijds was het de bedoeling dat er ondersteuning zou zijn voor Dolby Surround audio, maar Sakurai besloot dit niet door te laten gaan. Niet omdat hij iets tegen de audiokwaliteit had, in plaats daarvan lagen de problemen bij het logo. Sakurai zag het namelijk niet zitten om het Dolby logo iedere keer enkele seconden te moeten zien op het moment dat je de game opstart.
quote:
“Het spijt me heel erg dat ik de gebruiker heb laten wachten. Als u van elke gebruiker één seconde neemt, betekent dit dat u 10.000 seconden van 10.000 mensen neemt. Hoe vaker dit zich door de jaren heen herhaalt, hoe meer tijd spelers zullen verliezen.”

Eerder dit jaar gaf Sakurai aan nog bezig te zijn met het creëren van games, ondanks dat hij zich in 2022 'semi-gepensioneerd' noemde na de release van Super Smash Bros. Ultimate's laatste DLC personage.


15:53  Baldur's Gate 3 ontwikkelaar Larian opent zevende studio
10:57  Ontwikkelstudio Toys for Bob werkt aan nieuwe Crash ... of toch Spyro?
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Kirby Air Ride
Type:
Game
Releasedatum:
27-02-2004
Ontwikkelaar:
HAL Laboratory
Uitgever:
Nintendo
Media:








Meer media