Op 22 juni kunnen we aan de slag met Final Fantasy XVI en alvorens het zover is geven Creative Director Hiroshi Takai en Combat Director Ryota Suzuki nog wat meer informatie in gesprek met Game Informer.
Eerder gaf het duo al aan dat de game een New Game+ optie bevat, waardoor je verder kunt gaan nadat je de game hebt uitgespeeld in de Story- of Action-moeilijkheidsgraad. Toch is dit nog niet alles, je kunt er namelijk ook voor kiezen om aan de slag te gaan in de lastigere modi Final Fantasy of Ultimaniac. Hierbij zal de moeilijkheidsgraad toenemen door onder andere de plaatsing van de monsters te veranderen.
quote: "De belangrijkste filosofie van het spel is dat de eerste playthrough gaat over het leren kennen van Clive, het beheersen van de besturing en vervolgens genieten van het verhaal. Bij de tweede playthrough willen we de focus - omdat het verhaal niet is veranderd - om op de actie verleggen."
In de verhalende modus zullen spelers golven van vijanden tegen komen, maar deze vallen niet allen tegelijkertijd aan. Speel je echter op een hogere moeilijkheidsgraad, dan zijn deze beperkingen verwijderd, en zal Clive door meerdere vijanden tegelijkertijd worden bestookt. Hierdoor wil de ontwikkelaar je in de Final Fantasy-modus het gevoel geven dat er overal gevaar loert en dat je heel voorzichtig moet zijn.
Is dit nog niet genoeg? Dan kun je altijd nog terecht in de Ultimaniac-moeilijkheidsgraad. Deze is exclusief ontworpen voor de hardcore gamers die trots zijn op hun vaardigheden. Zelfs zij zullen, aldus Takai, een uitdaging tegemoet zien die zelfs voor hun heel moeilijk is om te voltooien.
Mocht je na het uitspelen nog verder willen dan kun je terecht in de New Game+ optie, waarbij wapens en accessoires nog verder worden geüpgraded, al is dit alleen mogelijk in de Final Fantasy-modus. Ook krijg je toegang tot de Chronolith Trials, de zwaarste uitdagingen die er zijn. De proeven zijn gebaseerd op tijd en bestaan uit meerdere rondes van vijanden, die steeds verder toenemen in de moeilijkheidsgraad en eindigen met een baasgevecht. Genezing is hier geen optie, wel kun je tussentijdse doelen voltooien om meer tijd te krijgen.
|