Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
Stellar Blade
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Nieuws:

Phil Spencer excuseert zich voor Redfall


Door Rene Groen op 05-05-2023 om 13:16

We moesten er lang op wachten, maar Redfall is nu dan eindelijk verkrijgbaar. Helaas is de conclusie dat we beter nog wat langer hadden kunnen wachten, nadat al eerder bekend werd dat de gameplay pas later in 60fps te ervaren is blijkt dit niet het enige probleem te zijn, getuige de vele klachten over onder andere de graphics en kunstmatige intelligentie.

Als baas van de Xbox-divisie trekt Phil Spencer in gesprek met de Kinda Funny Xcast het boetekleed aan en excuseert hij zich voor de staat van de game. In een uitleg grijpt hij terug naar zijn visie op game-ontwikkeling, waarbij hij stelt dat ontwikkelaars niet verplicht moeten worden om één type game te creëren. Met games als Sea of Thieves (Rare), Grounded (Obsidian) en Hi-Fi Rush (Tango Gameworks) zijn er bewijzen dat als je ontwikkelaars een platform geeft ze tot mooie dingen in staat zijn.

Kijken we naar Redfall dan is er duidelijk iets mis gegaan. Hiervoor steekt hij de hand in eigen boezem, waarbij er al voor de release verkeerde beslissingen genomen zijn, verwijzend naar de aankondiging dat de game op de Xbox - bij diens release - in 30fps zou gaan draaien. De kritische ontvangst was niet wat ze ervan hadden verwacht en dus komt automatisch de vraag naar voren of het dan ook niet beter is om een game uit te stellen, dan deze uit te brengen met de problemen waar Redfall mee te maken heeft. In een reactie zegt Spencer dat ze het proces moeten analyseren en ook verwijst hij naar de creatieve visie. Als deze niet goed geweest blijkt te zijn is het uitstellen van een game niet de oplossing. Ook verwijst hij naar een eerder uitstel van zowel Redfall als Starfield om aan te geven dat ze hier niet voor terug zullen deinzen als dit nodig is.

In hetzelfde gesprek gaat Spencer ook in op de uitspraak van het Britse Competition and Marketing Authority, waarin ze de overname van Activision Blizzard afkeurden. Hij noemt deze uitspraak teleurstellend, mede omdat ze een jaar lang met elkaar in gesprek zijn geweest en de uiteindelijke reden voor de afwijzing, cloud gaming, wat hem betreft nog niet bestaat. Een opvallende uitspraak omdat ze nu een veroordeling krijgen voor een markt die pas in zijn kinderschoenen staat.

Als laatste gaat Spencer nog in op hun aankomende Showcase, waarbij hij ook terugblikt op de presentatie van vorig jaar. Destijds presenteerden ze hun plan voor de aankomende twaalf maanden, helaas blijkt nu dat ze er niet in geslaagd zijn om deze beloften ook na te komen. Zijn conclusie is dan ook een simpele: op dat vlak heeft Microsoft niet geleverd.

Of ze dit anders aan gaan pakken in hun aankomende showcase is nog de vraag, voor nu is hij in ieder geval erg enthousiast over de inhoud. Tijdens de presentatie zullen ze updates geven over bestaande projecten en enkele nieuwe dingen aankondigen die we nog niet eerder hebben gezien. Het doel is in ieder geval om ieder kwartaal een grote, kwalitatieve game aan te bieden. We kunnen uit het gesprek in ieder geval één ding concluderen: Redfall valt hier niet onder.


12:13  PLAION voegt studio's samen onder één label
12:55  Harmony: The Fall of Reverie verschijnt in juni
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Redfall
Type:
Game
Releasedatum:
02-05-2023
Ontwikkelaar:
Arkane Studios
Uitgever:
Microsoft
Media:
Geen media gevonden