In Ninja Theory's Bleeding Edge schuilt een online multiplayer brawler waarin we met twaalf verschillende karakters aan de slag kunnen in een dystopische wereld. Online en multiplayer, twee termen die steeds vaker gelinkt worden aan microtransacties. Hoe gaat Bleeding Edge hiermee om?
De creative director achter de game, Rahni Tucker kreeg deze vraag voorgelegd in een developer update. Tucker liet dan ook weten niets te zien in microtransacties:
quote:''Op dit moment zitten er totaal geen microtransacties in de game. De game kan dus gepreorderd worden en dan is het zogeheten Punk Pack bij inbegrepen. Dit pakket bevat vooral cosmetische items, zoals skins, stickers en een hoverboard. De rest is allemaal in-game te verdienen, inclusief alle cosmetische items. We willen niets verkopen dat de game zou beinvloeden, want het is immers een competitieve titel, toch? We willen niet deze competitieve natuur beinvloeden door de speler microtransacties te verschaffen.''
Ook werd een video vrijgegeven waar de ontwikkelaar nog eens stil staat bij de nieuwste boorling van Ninja Theory.