Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Maart 2024 
(0) 
(0) 
16 Maart 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(2) 
13 Maart 2024 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
10 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
09 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
08 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
06 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(3) 
05 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(9) 
03 Maart 2024 
(2) 
02 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
01 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
29 Februari 2024 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
28 Februari 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
27 Februari 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
26 Februari 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 Februari 2024 
(0) 
(0) 
Skull and Bones
Final Fantasy VII Rebirth
Gamed Gamekalender Maart 2024
Banishers: Ghosts of New Eden
Nieuws:

[Upd.] Rune 2 uitgever daagt Human Head voor de rechter


Door Rene Groen op 04-01-2020 om 13:56
Bron: Rune 2 Website

Het sluiten van een studio is nooit goed nieuws. Toch was de situatie rondom Human Head Studios op zijn zachts gezegd opvallend te noemen, ondanks hun sluiten werd het personeel namelijk direct weer ondergebracht onder een nieuwe studio, Roundhouse Studios genaamd.

[Update:] Ragnarok heeft inmiddels de assets en broncode van Rune 2 weten te bemachtigen nadat ze een harde schijf wisten te verkrijgen. Deze assets waren eerder in handen van ontwikkelaar Human Head.

Onduidelijk is nog of Ragnarok de rechtszaak tegen Bethesda en Human Head door zal zetten, hierin eisten ze honderd miljoen dollar in compensatie en de assets zodat ze het werk aan de game door konden zetten.

[Eerdere berichtgeving:] Ontwikkelaar Human Head Studios had net Rune 2 uitgebracht toen ze hun sluiting én heropening onder de vlag van Bethesda bekend maakte. Toch is er nog een partij die in dit verhaal genoemd moet worden en dat is Ragnarok, uitgever van het net verschenen Rune 2. Zij waren verrast door de situatie en besluiten nu om Human Head voor het gerecht te slepen.

In de papieren is te lezen dat Ragnarok honderd miljoen Dollar wil zien ter compensatie. Verder willen ze alle assets en de broncode van Rune 2 ontvangen zodat ze het spel kunnen blijven ondersteunen. Ook andere zaken komen aan bod, zo zouden de uitgever en de ontwikkelaar een '11-milestone contract' zijn overeengekomen en bij ieder van de elf behaalde doelstellingen zou de studio geld ontvangen. Verder was er een duidelijke overeenkomst wie wat zou doen: Human Head was verantwoordelijk voor de ontwikkeling en community management terwijl Ragnarok zou zorgen voor de financiële middelen en marketing.

Hoewel bovenstaande afspraken duidelijk waren zou Human Head gezorgd hebben voor vertragingen, fouten en mismanagement waardoor het aantal doelstellingen werd uitgebreid naar 23. Uiteindelijk werden deze doelen allemaal behaald en kwam Ragnarok haar betalingen na, echter waren ze er niet van op de hoogte dat er op de achtergrond een deal werd gesloten met Bethesda.

Ragnarok voert verder aan dat Human Head aan het einde van de ontwikkeling vrijwel niet bereikbaar was. Vermoedelijk heeft dit te maken met de invloed die Bethesda uitoefende, drie dagen voordat de game werd uitgebracht sloot de ontwikkelaar namelijk haar deuren en vonden ze - onder een nieuwe naam - onderdak bij de uitgever. Ragnarok voert aan dat de rechten van Rune 2 aan hun toebehoren, echter kunnen ze de plannen voor downloadable content en post-launch ondersteuning niet nakomen omdat ze de assets niet in handen hebben.


14:09  Ni No Kuni film op 16 januari naar Netflix
13:51  Zelda fan spendeert twee jaar aan het maken van Breath of the Wild wapens
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.