Hoewel we nog een jaar moeten wachten op de nieuwe Xbox en PlayStation proberen de partijen hun console natuurlijk nu al positief in het nieuws te brengen. Zo ook Sony die de PlayStation 5 de makkelijkste console ooit noemt om voor te coden.
Deze uitspraak is afkomstig van Jim Ryan, CEO van Sony Interactive Entertainment en hij baseert zich op de verhalen die hij heeft gehoord van ontwikkelaars en uitgevers:
quote: "Eén ding die me vooral optimistisch stemt is dat we van ontwikkelaars en uitgevers horen dat het makkelijk is om een code draaiend te krijgen op de PlayStation 5. Het gaat veel verder dan iedere ervaring die ze op een ander PlayStation platform hebben gehad."
Ryan geeft tevens aan dat Sony van plan is om de stekker uit hun drie regionale divisies te trekken, te weten Japan, Europa en Amerika. Het doel is om coherent te zijn wanneer de PlayStation 5 lanceert, met een focus op de marketing. Vorig jaar profiteerde Spider-Man al van deze benadering en de game werd uiteindelijk ook zeer goed ontvangen én verkocht.
quote: "Het was duidelijk een geweldige game maar het werd ook nog eens PlayStation's best verkopende first-party game. Het was een wereldwijde campagne die op een uitstekende manier werd bedacht en uitgevoerd, in tegenstelling tot drie verschillende regionale campagnes die vaak heel goed worden uitgevoerd, maar in essentie drie keer hetzelfde doen."
Als laatste laat Ryan nog weten dat Sony nog altijd geïnteresseerd is in het aankopen van nieuwe studio's om zich bij de PlayStation familie te voegen, net zoals ze recentelijk met Insomniac Games hebben gedaan. Wel is het zeer prijzig om een studio over te nemen en dus zijn ze kieskeurig in de keuzes die ze maken.
quote: "Er is ruimte voor ons om op dat gebied meer te doen maar we moeten er zeker van zijn dat we het goed uitvoeren. Als we kijken naar de integratie... het is een saaie zaak om over te praten maar de wereld zit vol met illustraties van wat er op catastrofale wijze fout kan gaan na de aanschaf."
|