Afgelopen week kondigde Bethesda een premium service aan voor Fallout 76 onder de naam 'Fallout 1st'. Abonnees krijgen via deze service toegang tot onder andere de veelgevraagde Private Worlds, toch blijkt de realiteit heel anders te werken.
Deze Private Worlds verwijzen naar speelgebieden die exclusief voor jouw en maximaal zeven vrienden zijn gereserveerd. Toch blijkt dit helemaal niet zo te zijn, gamers klagen namelijk dat random mensen aan de server worden toegevoegd door het gebrek aan 'anonymous' of 'invisible' markers voor spelers. Zelfs als het wel goed gaat wil dit niet zeggen dat Private Worlds enige toegevoegde waarde hebben, spelers ontdekten dat er in de locaties dode NPC's en wezens werden aangetroffen en dat alle loot reeds was verdwenen.
Alsof dit nog niet genoeg is blijken er ook problemen te zijn met de Scrapbox. In deze container kunnen spelers ongelimiteerd hun scrap opslaan, echter blijken de verzamelde items weer te verdwijnen. Over dit laatste probleem heeft Bethesda laten weten:
quote: "Een klein aantal spelers met een grote kwantiteit aan scrap ervaren een displayprobleem waardoor het lijkt alsof hun Scrapbox leeg is. Op dit moment denken wij dat dit een User Interface probleem betreft en dat spelers hun scrap niet echt kwijt zijn. Spelers kunnen hun scrap, te gebruiken voor crafting, nog altijd benaderen via de werkbanken. We werken aan een oplossing van dit probleem en gebruiken de data die ons is aangeleverd door de community."
Later voegde Bethesda nog toe dat het hun 'top prioriteit' heeft om dit probleem op te lossen.
Ook over het eerder benoemde probleem rondom de privéservers hebben ze een reactie gegeven:
quote: "We begrijpen dat dit niet is wat spelers hadden verwacht van hun privéwerelden. We kijken hoe we een oplossing kunnen verschaffen die een optie toevoegt in een aankomende patch waardoor Fallout 1st abonnees toegang krijgen tot servers met een beperkte toegang, om te voorkomen dat vrienden zonder toestemming mee kunnen doen."
Het zijn zeker niet de eerste problemen rondom Fallout 76 en de vraag is of Bethesda nog genoeg goodwill heeft om ze ook dit weer te vergeven.
|