In de vroegere tijden van gaming, zeg maar de jaren negentig, waren games gebaseerd op The Terminator big business. Met The Terminator uit 1984 en Terminator 2: Judgement Day uit 1991 was er genoeg sci-fi inspiratie om verscheidende games te maken, zoals The Terminator voor de NES, maar ook Terminator: Rampage, Future Shock en Skynet op de PC.
Na deze bloeiperiode viel de Terminator IP in verval. Er was nog Rise of the Machines, maar de IP werd slachtoffer van het ''film game syndroom'' en ging bovendien naar een derde gezichtsstandpunt. Uitgever Reef Entertainment en ontwikkelar Teyon (van Rambo: The Video Game) willen daar echter verandering in brengen en kondigt Terminator: Resistance aan. De game speelt zich af gedurende het ''Future War'' scenario waar je flarden van kon opmerken in The Terminator en Terminator 2: Judgement Day.
In Terminator: Resistance spelen we niet als Arnie Schwarzenegger, maar voert Teyon een nieuw karakter op. Jacob Rivers is een soldaat van de Resistance die geleid wordt door John Connor en welke zich afspeelt in een post-apocalyptisch Los Angeles, dertig jaar na de gebeurtenissen in Judgement Day. Hoewel Rivers maar een standaard grunt is, blijkt dat hij voorbestemd is voor hogere doelen, zeker wanneer Skynet hem in het vizier heeft.
De game zal oude bekenden uit de films zien terugkeren zoals de T-800, echter zal een grote groep vijanden uniek aan het Terminator universum ook zijn opwachting maken. Middels verscheidende plasma wapens ga je de Terminators te lijf, echter kan je ook de omgeving middels hacking manipuleren om zo het Skynet gespuis naar de andere wereld te helpen. In post-apocalyptisch LA is er begrijpelijkerwijs weinig in de winkels te vinden, je zal dus dan ook op zoek moeten naar allerlei afval om deze te kunnen ruilen of te kunnen craften. De stad staat hierbij volledig tot je beschikking om je skill levels op te hogen.
Ook zal je de leiding krijgen over een groep van overlevenden binnen LA, waarbij ieder zijn eigen agenda heeft. Jouw keuzes bepalen of zij het overleven, of niet. De game gebruikt de bekende Unreal Engine 4 en voor een release hoeven wij niet lang te wachten: Al op 15 november kunnen we aan de slag wanneer de game verschijnt voor PC (Steam), PlayStation 4 en Xbox One. Onderstaand vind je de eerste trailer en plaatjes van de game.