Wat hebben Dark Souls, Demon's Souls en Bloodborne met elkaar gemeen? Niet alleen zijn de games afkomstig van ontwikkelstudio From Software, ze zijn ook nog eens zeer lastig om te doorgronden. Een gedachte die de studio vast blijft houden bij het aankomende Sekiro: Shadows Die Twice.
Ontwikkelaar Hideki Miyazaki heeft tijdens de Tapei Game Show aangegeven dat ook hun nieuwe project 'extreem lastig' zal gaan worden. Bij gevechten tussen ninja's is er altijd het risico om te overlijden en spelers moeten dan ook op het puntje van hun stoel zitten als ze het gevecht aan gaan. Om het gevoel van spanning te realiseren zullen spelers regelmatig sterven, zo voegt hij lachend toe.
Hoewel spelers terug kunnen vallen op een respawn mechaniek is dit geen vangnet waar spelers op kunnen vertrouwen. Verkregen hulpmiddelen, denk aan het verkrijgen van XP om zo upgrades en nieuwe skills te kopen, zijn namelijk niet onbeperkt aanwezig.
Miyazaki heeft verder aangegeven dat Sekiro: Shadows Die Twice meerdere eindes heeft, waardoor er de nodige herspeelbaarheid aanwezig is. Iedere run die je doorloopt zal bovendien lastiger worden om je uit te blijven dagen.
Geďnteresseerd geraakt? Dan moet je nog heel even geduld opbrengen, het spel verschijnt op 22 maart voor de PC, Xbox One en PlayStation 4.
|