Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Nieuws:

Kojima: 'Ik werk op tijd en binnen budget'


Door Rene Groen op 19-02-2016 om 15:11
Bron: GameSpot

De spanningen tussen Konami en Hideo Kojima liepen hoog op, waarbij er ook vele geruchten de wereld in werden geholpen. De man achter Metal Gear Solid reageerde lange tijd niet op de verhalen, maar doet dit tijdens de DICE Awards alsnog.

Zijn uitspraken deed hij in een interview met GameSpot, nadat hij de handen op elkaar kreeg toen hij een AIAS Hall of Fame award in ontvangst mocht nemen. In het gesprek gaat hij in op de verhalen dat hij teveel tijd zou nemen om games af te ronden, waarbij hij ook het budget zou overschrijden:
quote:
“My last project was late about five or six months, but I’ve always kept my word on timelines and budget. For example, I do take three to four years to make games, but that's the plan from the start."

Kojima zegt veel tijd te nemen omdat hij zijn eigen teasers en posters creëert, terwijl hij ook meewerkt aan het packshot. Japanse ontwikkelaars staan er bekend om dat ze niet al te strikt zijn met werkschema's, waardoor hij zelf ook al snel in deze categorie wordt geplaatst.

Hoewel Kojima beperkt is in hetgeen wat hij mag zeggen over zijn voormalig werkgever geeft hij wel toe dat hij eraan dacht om aan tijd te stoppen met de ontwikkeling van games. Tevens voelt hij de druk van het werken aan een nieuw project:
quote:
“Originally, after working for 30 years in one company, I was thinking of taking a one-year hiatus. But if I don't keep creating, I will definitely get rusty. However, after talking with several friends and fans, a lot of people told me, ‘Everyone is expecting a lot from your next project, and it has to be a big one. Something that goes over a game that earned perfect scores; something that goes beyond that. Don't get derailed.’

De hoge verwachtingen zijn er volgens Kojima niet alleen onder fans, maar ook onder bijvoorbeeld andere ontwikkelaars. Kojima heeft dan ook het gevoel dat hij niet mag falen, of teleur mag stellen met zijn game.
quote:
“I can't go out there and do something too, too extreme, so there's a little bit of that which I have to deal with. Especially, because it's our first game and we're working with Sony, I want to make sure that it's a great game for Sony, so there is pressure in that. However, I'm not even thinking of letting any of that to change anything that's in the game.”

Als laatste laat Kojima nog optekenen dat hij zich nu heel vrij voelt en dat het een verademing is om een grote game met een klein team te maken.


15:25  IO Interactive legt live content van Hitman uit
14:53  Bethesda werkt aan drietal nieuwe IP's
 Reacties (3)
 Pagina: 1
Gast (91.183.202.xxx) op 19-02-2016 om 18:05
Ik kan alleen maar hopen dat het andere ex-Konami employees even goed af gaat. #FucKonami

Gast (80.112.110.xxx) op 20-02-2016 om 15:56
Idd 91, maar ergens geloof ik dat de waarheid in het midden ligt en Kojima ook niet zo'n heilig boontje is.

Gast (82.72.125.xxx) op 20-02-2016 om 16:01
Daarom was MGSV ook zo afgeraffeld op het eind.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.