De GameCube loopt onderhand alweer een behoorlijk aantal jaren mee en gaat langzaam richting zijn einde. Nintendo wil er uitgaan met een klapper in de vorm van The Legend of Zelda: Twilight Princess in 2006, maar voordat we zover zijn kijken we eerst eens rustig terug op 2005.
In juli beginnen we weer met een filmgame over een superheld of, in dit geval, vier superhelden. Fantastic Four is namelijk in de bioscoop en daar hoort natuurlijk een game bij. Helaas is het spel bij lange na niet zo goed als Batman Begins. Naast Fantastic Four ligt er nog een filmgame in de winkel, namelijk Charlie and the Chocolat Factory. Aan deze game wil ik hier verder geen woorden vuilmaken. Deze maand is het namelijk een andere ontwikkelaar die met de eer van game van de maand mag gaan strijken.
Het is wederom Capcom die veel aandacht trekt met de zeer aparte, maar toch wel charmante game Killer7. In deze cells-shaded thriller schiet je zelfmoordterroristen overhoop die eruit zien als marsmannetje, terwijl je een bijna niet te volgen verhaal probeert te volgen.
Alsof we nog niet genoeg superhelden games hebben gehad de afgelopen maanden komt Radical Entertainment in augustus doodleuk met The Incredible Hulk: Ultimate Destruction uit. Ditmaal niet geïnspireerd door een film, maar gewoon door de comic. De game bleek dan ook beter te pruimen dan zijn filmvoorganger. Helaas kwam er verder geen enkele titel uit voor de Nintendo GameCube in deze warme nazomer maand. Het was wachten op betere tijden.
Het kon niet slechter dan augustus en zoals verwacht was september dan ook aanzienlijk beter. EA kwam met twee nieuwe multiplatform sportitels, namelijk NHL 2006 en Madden NFL 2006. In deze ijshockey en American football games kon dus weer naar hartelust gesport worden. We moeten namelijk, met het toenemende overgewicht, wel in beweging blijven.
Daar dacht EA duidelijk hetzelfde over, want ook Fifa 2006 en NBA Live 2006 kwamen uit. Je zou er bijna moe van worden...
Sega bracht deze maand ook Sonic Gems Collection en THQ bracht WWE Day of Reckoning 2 exclusief naar de GameCube. Ook Hello Kitty: Roller Rescue deed de paarse kubus aan en Scooby Doo! Unmasked! deed de jongeren onder ons behoorlijk schrikken (het was namelijk niet bijster goed). De meest indrukwekkende, niet sportgame, was dan ook Rainbow Six: Lockdown. De serie kwam, ietwat later dan bij de concurrentie, toch nog uit.
|