Al in een eerder stadium liet ontwikkelaar CD Projekt RED zich uit over de levensduur van The Witcher 3, waarbij de game ongeveer vijftig uur voor het hoofdverhaal en nog eens vijftig uur voor side-quests in beslag zou nemen. Het lijkt echter een schatting aan de lage kant.
In gesprek met GAME laat Peteer Gelencser, de Level Designer achter het spel, weten dat degene die het spel voltooien in honderd uur bezig zijn geweest met een speedrun:
quote: "The massive size of the open world, really. I’ve been there, I’m building it, and…it’s good. It’s a lot of content really, we advertised the game to have 100+ hours of gameplay, whomever finishes the game in 100 hours will get a medal because it’s gonna be a speedrun, there’s a lot of content!"
Vanuit een Polygamia interview leren we verder dat het spel is opgedeeld in verschillende gebieden met ieder hun eigen moeilijkheidsgraad. In de hogere moeilijkheidsgraden lopen meer krachtige monsters rond die lastiger zijn om te verslaan, maar waar je uiteraard ook betere loot en meer ervaringspunten kunt vergaren.
Over de monsters gesproken, het jagen hierop gaat in verschillende fases. Ten eerste zul je informatie moeten vergaren, hetgeen je kunt doen door boeken te lezen, op onderzoek uit te gaan of door tegen monsters te vechten binnen dezelfde familie. Hoe meer Geralt leert over het monster, des te beter zul je weerstand kunnen bieden.
De ontwikkeling van The Witcher 3: Wild Hunt is bijna afgerond, momenteel focust de ontwikkelaar zich op debugging, de cutscenes en het eruit halen van bugs.
|