Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
24 Mei 2020 
(0) 
(9) 
23 Mei 2020 
(4) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 Mei 2020 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2020 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
20 Mei 2020 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(7) 
(3) 
19 Mei 2020 
(5) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2020 
(6) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
17 Mei 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(4) 
16 Mei 2020 
(3) 
(12) 
(1) 
(2) 
(3) 
(0) 
15 Mei 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
14 Mei 2020 
(12) 
(1) 
(0) 
(3) 
(7) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 Mei 2020 
(0) 
(11) 
(5) 
(6) 
(2) 
(31) 
(3) 
(3) 
(2) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Mei 2020 
(5) 
(12) 
(0) 
(15) 
(0) 
(0) 
11 Mei 2020 
(2) 
(4) 
(0) 
(11) 
(0) 
(0) 
(7) 
(2) 
10 Mei 2020 
(1) 
(4) 
(0) 
09 Mei 2020 
(5) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
08 Mei 2020 
(2) 
(1) 
(7) 
(0) 
07 Mei 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(6) 
Mafia II: Definitive Edition
Ghost Sweeper
Trials of Mana
Animal Crossing: New Horizons
Nieuws:

Resolutieverschil voor Thief?


Door Joni Philips op 18-02-2014 om 08:53
Bron: IGN

Momenteel werkt Eidos Montreal hard aan een Thief-vervolg voor de PC, de PlayStation 3, de PlayStation 4, de Xbox 360 en de Xbox One. In de game kruipt de speler opnieuw in de huid van meesterdief Garrett die als een volwaardig stealth-meester zal moeten rondsluipen om verschillende uitdagingen tot een goed einde te brengen.

De game verschijnt zowel op de PlayStation 4 als de Xbox One, waarbij beide versies flink vergeleken zullen worden. En volgens een eerste gerucht zal er een verschil te vinden zijn. IGN schrijver Jeremy Conrad vertelt dat de PlayStation 4 versie op 1080p loopt terwijl de Xbox One versie op 900p draait. Beide versies hebben een framerate van dertig frames per seconde.


08:53  The Witness presenteert diverse puzzels
08:53  MGS V: Ground Zeroes vergelijkt versies
 Reacties (23)
 Pagina: 1
Gast (213.93.228.xxx) op 18-02-2014 om 09:02
Oke, Het is technisch bewezen en onderbouwd dat de PS4 krachtiger is dan de Xbox1, maar deze moet toch wel 1080p draaien?

Gast (178.250.193.xxx) op 18-02-2014 om 09:12
Ik denk dat het nog puur komt dat bedrijven niet de esram volledig kunnen ondersteunen dat dit gebeurd maar uiteindelijk zal het wel 1080p worden als het goed wordt gebruikt

Nelus op 18-02-2014 om 10:04 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Oh jee daar gaan we al

Gast (84.25.128.xxx) op 18-02-2014 om 11:27
900p of 1080p verschil is niet zichtbaar

heb zelf een 65inch panasonic VT60 en het ziet er allemaal super uit

ook titanfall beta op 792p

dus al zou de xbox niet meer dan 900P in de meeste games krijgen... zien doe je het niet

ik heb dit zelf getest en pc aangesloten en verschillende resoluties getest..

verschil is alleen minimaal zichtbaar bij stilstaand beeld

Gast (84.25.128.xxx) op 18-02-2014 om 11:29
De betere controller , dashboard, online functies zijn belangrijker .. ps4 is toch een zooitje

Gast (77.248.110.xxx) op 18-02-2014 om 11:37
30 fps voor next gen?????

Ze moeten zich schamen, stelletje geldkloppers

Ienstien965 op 18-02-2014 om 12:39 [Niv: 13 / Exp: 629]
}>

Disker op 18-02-2014 om 12:57 [Niv: 43 / Exp: 2141]
@ Gast 84.25.128:

Dan zou ik even naar de oogarts gaan. Of er is iets mis met je TV om maar even bot te zijn. Hoe groter het scherm is hoe relevanter de resolutie zal zijn. Er is wel een duidelijk verschil tussen upscaled en native 1080p. Het is niet groot en men hoeft zich er ook niet echt zorgen over te maken, maar er is wel een degelijk verschil.

http://cdn4.wccftech.com/wp-content/uploads/2013/10/resolution-comparison-two.png


Tevens met je tweede comment bevestigde jij mijn vermoedens al . Zie dan de relevantie met het zo sterk verdedigen van een product. En wat voor jouw niet zichtbaar is, kan voor een ander wel zichtbaar zijn en ik ben bang dat dit een meerderheid is

Of kijk voor de grap eens bij de nieuwe screens van MGS voor een wat duidelijker voorbeeld wat er met resolutie gedaan kan worden (is wel een extremer voorbeeld i.v.m. 720p)

Gewijzigd door Disker op 18-02-2014 om 12:59

thenativedude op 18-02-2014 om 13:13 [Niv: 137 / Exp: 6865]
playstation een zooitje nou graag met feiten komen voor je dingen gaat roepen?

Gast (212.78.200.xxx) op 18-02-2014 om 13:45
Disker jij toont nu twee screens met dus stilstaand beeld. In beweging zul je echt niet het verschil zien hoor.

Redneckerz (Redacteur) op 18-02-2014 om 13:49 [Niv: 221 / Exp: 11029]
Zo te lezen heeft de ESRAM buffer van de Xbox One vrij weinig geholpen. Technisch zit deze toch net iets anders in elkaar dan PS4 (o.a Move engines)

Wapkaak op 18-02-2014 om 15:12 [Niv: 48 / Exp: 2424]
Gast (84.25.128.xxx) Ik denk echt dat jij dan de enigste op aarde bent die het verschil niet ziet. Gast (212.78.200.xxx) Ook met bewegende beelden is het verschil duidelijk zichtbaar....

Gewijzigd door Wapkaak op 18-02-2014 om 15:18

Xavior op 18-02-2014 om 17:14 [Niv: 121 / Exp: 6065]
@wapkaak.
Misschien is gast wel de leukste hierin, maar ik speel op het moment weer even arkham asylum op mijn laptop op 900 maar als ik deze naast mijn pc zet met 1080 zie ik ook niet echt een denderend verschil.

Gast (82.168.247.xxx) op 18-02-2014 om 17:33
720p is al goed genoeg. Gta v enzo zien er ook gwn goed uit of halo of gears.

Gast (62.238.138.xxx) op 18-02-2014 om 18:23
@xavior niet een denderend verschil.... maar wel een verschil
Wat steeds meer en meer aan het licht gaat komen met de PS4

Gast (62.238.138.xxx) op 18-02-2014 om 18:36
Laat ik het anders zeggen bij de One moeten ze moeite doen om het gelijk aan de PS4 te maken en de PS4 doet het allemaal zonder teveel moeite.
Stel dat ze dat echt moeite voor deden dan is alles 60 fps

yjahmesio op 18-02-2014 om 18:41 [Niv: 55 / Exp: 2741]
Sony is slim geweest om de PS4 zo te maken, dat ontwikkelaars makkelijker hun doel bereiken. Bij de Xboxone moeten ze meer moeite doen, om de PS4 bij te houden, verschil is volgens mij niet groot alleen moet er meer gewerkt worden bij de Xone.

Gewijzigd door yjahmesio op 18-02-2014 om 18:42

Gast (83.163.152.xxx) op 18-02-2014 om 20:19
lol, nog altijd een gevoelig onderwerp dat verschil tussen de consoles. meteen een stroom reacties. Ik zag een artikel met veel reacties (ik had de titel nog niet gezien), ik kijk naar de titel en ja hoor, daar gaan we weer :P

Gast (46.144.153.xxx) op 19-02-2014 om 14:00
Verschil met 900P en 1080P is niet groot maar met 720 (zoals de meeste Xbox One games) en 1080P is wel degelijk een flink verschil. Ik spreek uit ervaring want ik bezit zowel PS4 als Xbox One

Edje op 19-02-2014 om 22:56 [Niv: 25 / Exp: 1266]
Op een 1080p tv wil je gewoon 1080p draaien en niet minder, we praten over next gen, ik snap 900 al helemaal niet, kan je beter nog gewoon bij 720 blijven omdat dat overeen komt met hd ready. Ik denk dat ms het niet helemaal snapt.

Gast (82.168.247.xxx) op 19-02-2014 om 23:23
Edje , deze game wordt nieteens door ms gemaakt....900p is een keuze van eidos square enix

Wapkaak op 21-02-2014 om 17:58 [Niv: 48 / Exp: 2424]
tv's gaan naar 4k toe, en de console's hebben moeite met 1080p... ik vind dat echt bizar. Blablabla dat zie je niet... dat zie je dus echt wel. Als je het niet gewend ben miss wat minder, maar dat betekend niet dat het verschil er niet is. Ik zie het namelijk duidelijk.. alsof er een vage filter over je scherm zit.

Gast (82.168.247.xxx) op 21-02-2014 om 18:09
Boeien de resolutie, als game maar goed is en mooi uiziet. Een game die goed is en goed uiziet maar op 480p draait zou ik gwn spelen.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Thief
Type:
Game
Releasedatum:
28-02-2014
Ontwikkelaar:
Eidos Interactive
Uitgever:
Square Enix
Media:








Meer media