Wekelijks bestudeert Gamed de Japanse charts van Media Create, ook deze week nemen we de cijfers onder de loep. Media Create lanceerde vandaag de verkoop-cijfers van 29 april tot 5 mei 2013.
Het was Golden Week in Japan, maar dat was niet merkbaar in de releaselijsten waardoor Tomodachi Collection: New Life voor de derde week op rij de grootste verkoper was.
Tomodachi Collection: New Life (3DS, Nintendo) - 208.814 / 758.575
Luigi's Mansion: Dark Moon (3DS, Nintendo) - 64.420 / 660.575
Animal Crossing: New Leaf (3DS, Nintendo) - 47.128 / 3.175.398
Dragon's Dogma: Dark Arisen (PS3, Capcom) - 31.319 / 156.682
Dragon Ball Heroes: Ultimate Mission (3DS, Bandai Namco) - 15.094 / 177.157
Tomb Raider (PS3, Square Enix) - 12.899 / 48.149
Naruto Shippuden: Narutimate Storm 3 (PS3, Bandai Namco) - 12.096 / 117.593
New Super Mario Bros. 2 (3DS, Nintendo) - 10.875 / 2.019.369
Taiko no Tatsujin Wii: Super Deluxe Edition (Wii, Bandai Namco) - 9.984 / 469.436
7th Dragon 2020-II (PSP, Sega) - 8.985 / 97.862
Ook in de hardware-charts zien we geen grote verrassingen met de Nintendo 3DS die zoals gewoonlijk leidt voor de Vita en de PS3. Voorlopig lijkt de volgorde van de consoles alvast vast te liggen, een prijsdaling of een grote release zal nodig zijn om de lijsten wat door elkaar te schudden.
3DS - 76.463 (55.433)
Vita - 22.051 (21.399)
PS3 - 17.415 (14.682)
Wii U - 13.173 (8.262)
PSP - 8.443 (7.536)
Wii - 2.238 (1.660)
Xbox 360 - 596 (490)
|