Wekelijks bestudeert Gamed de Japanse charts van Media Create, ook deze week nemen we de cijfers onder de loep. Media Create lanceerde vandaag de verkoop-cijfers van 29 april tot 5 mei 2013. 
            Het was Golden Week in Japan, maar dat was niet merkbaar in de releaselijsten waardoor Tomodachi Collection: New Life voor de derde week op rij de grootste verkoper was. 
    Tomodachi Collection: New Life (3DS, Nintendo) - 208.814 / 758.575 
    Luigi's Mansion: Dark Moon (3DS, Nintendo) - 64.420 / 660.575 
    Animal Crossing: New Leaf (3DS, Nintendo) - 47.128 / 3.175.398 
    Dragon's Dogma: Dark Arisen (PS3, Capcom) - 31.319 / 156.682 
    Dragon Ball Heroes: Ultimate Mission (3DS, Bandai Namco) - 15.094 / 177.157 
    Tomb Raider (PS3, Square Enix) - 12.899 / 48.149 
    Naruto Shippuden: Narutimate Storm 3 (PS3, Bandai Namco) - 12.096 / 117.593 
    New Super Mario Bros. 2 (3DS, Nintendo) - 10.875 / 2.019.369 
    Taiko no Tatsujin Wii: Super Deluxe Edition (Wii, Bandai Namco) - 9.984 / 469.436 
    7th Dragon 2020-II (PSP, Sega) - 8.985 / 97.862 
 
Ook in de hardware-charts zien we geen grote verrassingen met de Nintendo 3DS die zoals gewoonlijk leidt voor de Vita en de PS3. Voorlopig lijkt de volgorde van de consoles alvast vast te liggen, een prijsdaling of een grote release zal nodig zijn om de lijsten wat door elkaar te schudden. 
    3DS - 76.463 (55.433) 
    Vita - 22.051 (21.399) 
    PS3 - 17.415 (14.682) 
    Wii U - 13.173 (8.262) 
    PSP - 8.443 (7.536) 
    Wii - 2.238 (1.660) 
    Xbox 360 - 596 (490) 
 
             |