 |
|
Nieuws: 'Depressie door uitblijven nieuwe hardware'
Door Rene Groen op 10-04-2011 om 12:54
|
Bron: Scrawl FX
|
Stiekem kijken we uit naar de nieuwe generatie spelcomputers, echter lijkt het voor Ubisoft nu al het ideale moment om met de nieuwe PlayStation, Xbox en Nintendo spelcomputers te komen.
Ubisoft CEO Yves Guillemot laat weten dat de game-industrie op dit moment in een depressie zit, echter heeft hij al een idee om deze negatieve spiraal te voorkomen. Volgens de CEO moeten er nieuwe IP's geïntroduceerd worden, echter zijn consumenten meer gemotiveerd om deze te testen wanneer dit samen gaat met de komst van nieuwe spelcomputers.
Niet alleen de consument, maar ook de ontwikkelaars zullen blij zijn met nieuwe hardware, zo geeft het de creatieve teams meer vrijheid omdat ze niet dezelfde regels wederom hoeven te volgen. Tevens moeten ze wel nieuwe dingen ontwikkelen omdat de consument dit van ze verwacht.
Innovatie is dan ook wat de game-industrie volgens Guillemot nodig heeft, iets wat we tevens zagen met de komst van Kinect, Move en de Nintendo 3DS. Het zijn volgens hem 'zeer goede' accessoires, echter zou het voor de industrie nog beter zijn om gebruik te maken van de technische vooruitgang die inmiddels geboekt is.
quote: “Processors are more and more powerful, graphics cards have moved on, there are many technologies that would help us deliver a better experience and help the industry to grow… and that’s part of the reason why the industry is in depression. Consumers like the current formats, but there is not enough creativity at the end of a cycle to really spark the business.”
Sony's Kaz Hirai gaf eerder aan dat ze nog niet bezig zijn met de PlayStation 4 terwijl analist Arvind Bhatia verwacht dat de opvolger van de Nintendo Wii al bij de E3 aangekondigd zal worden.
|
|
|
|
12:59 Gratis Dungeon Siege I + II bij aankoop deel III
12:46 Screenshots Supremacy MMA
|
Reacties (26) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
Gast (84.193.114.xxx)
op 10-04-2011 om 13:09
|
ik zit niet te wachten op een nieuwe console ofzo ik vind zelf eigenlijk dat ze nog wat moeten wachten zodat de ontwikkelaars de software perfect kennen en zo zeer mooie spellen te maken zoals UC2,KZ crysis zo een mooie spellen ziet ge niet vaak dat vind ik toch
|
|
Gast (46.129.109.xxx)
op 10-04-2011 om 13:12
|
kom aub nog niet met nieuwe consoles aan. een xbox of een playstation is geen appleproduct dat elk half jaar met een nieuwe versie komt.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 10-04-2011 om 13:15
[Niv: 1183 / Exp: 59160]
|
De 3DS is het beste bewijs, Ubisoft komt met allerlei nieuwe franchises? Nee, eigenlijk alleen maar met ports van oude games, niet eens nieuwe games. Daden, geen woorden meneer Guillemot.
Gewijzigd door Joni Philips op 10-04-2011 om 13:15
|
|
konnichiwa
op 10-04-2011 om 13:20
[Niv: 153 / Exp: 7652]
|
Nintendo 3DS is voor hun geen nieuwe hardware Joni =p.
|
|
No'tje
op 10-04-2011 om 13:23
[Niv: 205 / Exp: 10250]
|
Stelletje hypocrieten.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 10-04-2011 om 13:24
[Niv: 1183 / Exp: 59160]
|
Voor ons gamers echter wel en als zij vragen om meer innovatieve platforms (waarvoor ze de 3DS ook zelf prijzen) dan moeten ze dat ook maar bewijzen in hun games. Anders moeten ze maar zeggen dat ze de volgende Xbox en PS willen eer ze opnieuw iets nieuws gaan maken.
|
|
Gast (82.173.56.xxx)
op 10-04-2011 om 13:47
|
Alsjeblieft, het duurt zo'n 3 jaar om een redelijke game te maken voor deze gen. Vroeger was dit 2 jaar, en blockbustr als battefield 3 Crysis 2, Castlevania hadden een ontwikkelings periode van maar liefst 4 jaar nodig!
Plus het is een (zeer foute) gewoonte om games uit te brengen die in zo'n 5 uur 8 uitgespeeld zijn.
Dan moet je niet raar staan te kijen als een nex gen shooter 3 uur lang is.
Nieuwe genaratie nee! En als het moet kom dan liever met ps3,5 dan ps4
|
|
Gast (86.83.92.xxx)
op 10-04-2011 om 14:17
|
Van mij mogen ze komen hoor. Qua gameplay is het nu al niks bijzonders meer.
|
|
konnichiwa
op 10-04-2011 om 14:22
[Niv: 153 / Exp: 7652]
|
Maar ze vragen ook technische vooruitgang, en het is nu ook niet dat ze vorige generatie (PS3-360-Wii) geen nieuwe IP's hebben gebracht.
|
|
Gast (83.161.215.xxx)
op 10-04-2011 om 14:42
|
Ik ben ook klaar voor de volgende gen consoles. Ik kan niet wachten om echte realistische graphics te zien. Natuurlijk zijn die volgende Gen er nog niet, maar zal toch wel aardig in de buurt komen. Ik denk dat we Toy Story 3 CGI graphics krijgen. Alleen dan speelbaar. Want laten we eerlijk zijn, de grafische kaart en processor in de Xbox en Ps3 lopen gewoon 6-7 jaar achter op die van de PC. Dat houd de ontwikkelingen wel degelijk op...Ik verwacht een nieuwe Xbox einde 2012 en een nieuwe PS3 begin of midden 2013.
|
|
AMK281
op 10-04-2011 om 15:18
[Niv: 18 / Exp: 893]
|
Ubi mag van mij eerst de huidige generatie consoles optimaal benutten eer we de nieuwe gen krijgen.
Hoe willen ze in godsnaam de volgende gen consoles temmen als ze niet eens optimaal voor de PS3 kunnen ontwikkelen
Gewijzigd door AMK281 op 10-04-2011 om 15:18
|
|
Gast (221.191.204.xxx)
op 10-04-2011 om 15:36
|
Wat mij betreft weet de huidige generatie nog niet zo te overtuigen als de vorige. Heb tot nu veel minder games gezien die echt een blijvende indruk achter lieten. Laat ze eerst nog maar eens wat meer uit de huidige hardware halen.
|
|
Gast (94.226.208.xxx)
op 10-04-2011 om 16:16
|
laaat maar komen met die volgende generatie spelconsoles ik vind het de laatste tijd maar aan de flauw kant niet veel soeps meer ps4 xb720 wii2
|
|
Gast (82.139.80.xxx)
op 10-04-2011 om 17:02
|
Vreemde uitspraak gezien hoe herhalend bijv. Assassins Creed is.
|
|
Icecubez
op 10-04-2011 om 18:20
[Niv: 45 / Exp: 2261]
|
Laat maar komen !
Heb me Xbox 360 voor me gevoel al heeel lang.
De PS3 nog niet zo lang, maar ik zie niet veel verschil met de 360 behalve met exclusives.
Dus van mijn part gooi er een nieuwe in rond 2012.
|
|
Gast (80.126.145.xxx)
op 10-04-2011 om 19:12
|
Nieuwe gen hoeft voor mij nog niet, maar nieuwe IP's zijn altijd welkom natuurlijk! Mits goed uitgewerkt natuurlijk (zoals gears, uncharted, mass effect, enz).
Alleen hoeven we dit niet van Ubisoft te verwachten denk ik. Van Activision ook niet trouwens.
EA dan maar? (die daar trouwens wel goed mee bezig zijn deze gen)
|
|
Gast (80.126.145.xxx)
op 10-04-2011 om 19:12
|
Nieuwe gen hoeft voor mij nog niet, maar nieuwe IP's zijn altijd welkom natuurlijk! Mits goed uitgewerkt natuurlijk (zoals gears, uncharted, mass effect, enz).
Alleen hoeven we dit niet van Ubisoft te verwachten denk ik. Van Activision ook niet trouwens.
EA dan maar? (die daar trouwens wel goed mee bezig zijn deze gen)
|
|
Gast (213.10.84.xxx)
op 10-04-2011 om 20:44
|
Als ze aankomende E3 een nieuwe console aankondigen dan komen deze op zijn vroegst pas eind 2012/2013. Nou ik ben nu al klaar met zowel mijn ps3 en xbox360. Kom maar op met wat nieuws.
|
|
Boogieboyz
op 10-04-2011 om 22:23
[Niv: 303 / Exp: 15154]
|
Man deze generatie is nog volop bezig, het is nog lang geen tijd voor nextgen.
|
|
Gast (195.240.188.xxx)
op 10-04-2011 om 22:25
|
Als je het vergelijkt met PC technologie wel degelijk, de moeite om nog meer uit de current gen te persen wordt kennelijk steeds groter. Echter jumpen op een nieuwe console zal ook weer een leercurve hebben en tijd vergen om een goede game te maken die alle nieuwe technologie implementeert. Het is wikken en wegen, maar eerlijk gezegd mag de nieuwe gen er van mij best aankomen en die 10 jaar bullshit van Sony hoeft niet iedereen te slikken en op te volgen.
|
|
Icecubez
op 10-04-2011 om 22:56
[Niv: 45 / Exp: 2261]
|
Mee eens gast 188 !
Ik denk dat ik de komende 3 jaar meer op de PC zal gamen.
Tuurlijk kunnen ze op de consoles wel verfrissende IP's maken, maar dat is ook alles.
Qua technology zal het niet meer sprongen vooruit maken.
Daarom word er nu ook op Move en Kinect gericht.
En het lullige is op consoles worden er meer games verkocht dan op PC, dus de consoles houden vaak ook de PC terug qua games die erop worden developed.
Gewijzigd door Icecubez op 10-04-2011 om 22:56
|
|
Gast (86.83.92.xxx)
op 10-04-2011 om 23:04
|
De PS3 is "op", een goede voorbeeld hiervan is KZ3 en GT5 die beiden zwaar middelmatig scoren. Ze kunnen gewoon niks nieuws meer toevoegen omdat ze al tegen de grens aanzitten.
|
|
Gast (83.161.215.xxx)
op 10-04-2011 om 23:15
|
@Gast 86.83.92
Ben ik het niet mee eens. Middelmatig wil ik niet zeggen, maar fantastisch naar verwachting scoren ze idd niet. Maar dat komt meer door de gameplay dan door de graphics. Neem U2 en U3 als voorbeeld. Nog steeds vrijwel de best uitziende games op de markt. U3 is dan nog niet uit, maar deze ziet er gewoon nog beter uit als 2 en aangezien 2 al de best uitziende game van het moment is...
|
|
Gast (86.83.92.xxx)
op 10-04-2011 om 23:21
|
De graphics zijn op zowel de PS3 als de Xbox360 zeer goed maar ik heb het dus expliciet over de gameplay.
|
|
Gast (94.212.135.xxx)
op 11-04-2011 om 00:09
|
Ik snap niet waarom developers blij moeten zijn met nieuwe hardware. Ik dacht altijd dat dat ontwikkelen daarvoor juist meer kosten met zich mee ging brengen?
Ze kunnen toch een game maken waarbij je een FPS combineert met base-building ofzo? Net zoals Citizen Kabuto? Dat heb ik deze generatie nog helemaal niet gezien.
Maar nee, meneer wil het natuurlijk weer save spelen. Gewoon dezelfde games, maar dan met betere graphics... Ik zou zeggen: Ga aan het werk, man!
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|
|
|