Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 Mei 2025 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
21 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
(2) 
(0) 
19 Mei 2025 
(0) 
(1) 
(1) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2025 
(3) 
17 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
16 Mei 2025 
(2) 
(2) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2025 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
14 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(2) 
(0) 
(0) 
13 Mei 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
12 Mei 2025 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2025 
(0) 
(1) 
(0) 
09 Mei 2025 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
08 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
07 Mei 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(4) 
(1) 
(2) 
(0) 
(1) 
05 Mei 2025 
(0) 
(11) 
04 Mei 2025 
(4) 
(1) 
(1) 
(0) 
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(3) 
(1) 
The Precinct
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Assassin's Creed Shadows
Nieuws:

Peter Molyneux gaat in op Masters of Albion


Door Rene Groen op 23-05-2025 om 14:34

Peter Molyneux is bekend van namen als Fable, Black & White en Populous, toch werkte hij de laatste jaren vooral aan projecten die we liever snel weer vergeten. Kan hij met Masters of Albion voor een ommekeer zorgen?

Masters of Albion is een nieuwe game in het God-genre. Deze goddelijke krachten gebruik je tegen vijanden die voornamelijk 's nachts ten tonele verschijnen, terwijl je overdag een stadje draaiende moet zien te houden en uitbreiden.

De game werd tijdens de Gamescom van 2024 aangekondigd en sindsdien vernamen we niet veel meer van dit project. Molyneux doorbreekt de stilte nu en gaat in gesprek met Games Industry dieper in op wat we mogen verwachten.
  • Molyneux is ervan overtuigd dat Masters of Albion een geweldige game gaat worden. Hij krijgt hierbij hulp van oud-collega's als Russel Shaw, Mark Healey, Ian Wright en Kareem Ettouney die hij heeft weten te overtuigen om terug te keren. Met een knipoog voegt hij eraan toe dat hij "druk, overreding en chantage" heeft gebruikt om hierin te slagen.
  • Het creatieve gevoel dat bij hem ontstond ten tijde van Dungeon Keeper, Black & White en Fable is terug. Deze "magie" kun je niet kunstmatig nabootsen, maar je kunt het volgens hem wel opnieuw voelen.
  • Hij omschrijft Masters of Albion als een gekke mix van spelersvrijheid, spelmechanismen van Goden en elementen van rolspellen. De combinatie is volgens hem gedurft, maar het werkt wel.
  • Er zijn talrijke invloeden van Dungeon Keeper, Black & White en Fable. De spelmechanismen zijn gebaseerd op de concepten van Dungeon Keeper, terwijl de besturing, wereldinterventie en goddelijke zorg afkomstig zijn van Black & White. Kijken we naar Fable, dan zijn de vertelstructuur, het ontwerp van de wereld en de vrijheid van de speler overgenomen factoren.
  • Bij eerste gametesten werd aangegeven dat het spel aanvoelde als Fable. Later zag men ook overeenkomsten met Black & White. Volgens Molyneux is de game toch vooral als een nieuw mengsel. Het is anders en het smaakt "als een soep die je nog nooit eerder hebt gegeten."
  • Het team dat aan de game werkt bestaat uit 24 personen. Dit is een bewuste keuze, omdat Molyneux de voorkeur geeft aan het werken in kleine teams. Veel van de werknemers kent hij bovendien al meer dan tien jaar. Bovendien is het een team dat volgens hem werkt op basis van wederzijds vertrouwen. Mark Healey en Russell Shaw werken bijvoorbeeld vrij, zonder directe instructies. Iedereen brengt ook zijn eigen creativiteit mee. Hiermee is ook het enthousiasme weer bij Molyneux terug en hij zegt gepassioneerder te zijn dan ooit: "Ik werk harder dan in mijn twintiger jaren. Elke dag staat volledig in het teken van het spel."
  • Hoewel je het misschien niet verwacht na bovenstaande teksten noemt hij het ontwikkelproces zowel organisch als chaotisch. Er bestaat volgens hem geen klassiek ontwerpdocument. In plaats daarvan creëren ze een game door voortdurend dingen te proberen, fouten te maken, dingen weg te gooien en ze vervolgens opnieuw te ontdekken. Nieuwe teamleden van andere studio's ergeren zich vaak aan open, ongestructureerde processen, alleen ziet Molyneux het als een manier om tot de creatieve kern te komen.
  • Molyneux wil een duidelijke routekaart aanbieden in Early Access. Uit zijn ervaring met de live-servicespellen Godus en Betrayal weet hij dat creativiteit betrouwbaarheid nodig heeft. De gemeenschap moet weten wat ze mogen verwachten.


14:39  Bekijk het openingsfilmpje van Metal Gear Solid Delta: Snake Eater
14:20  Warhammer 40,000: Dawn of War krijgt een Definitive Edition
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Masters of Albion
Type:
Game
Releasedatum:
TBA
Ontwikkelaar:
22 Cans
Uitgever:
22 Cans
Media:
Geen media gevonden