Met niet al te denderde verkoopcijfers en de nodige kritieken in reviews had Star Wars Outlaws niet de beste lancering. Daar waar sommige uitgevers hun schouders ophalen en het laten voor wat het is besloot Ubisoft het boetekleed aan te trekken en er daadwerkelijk mee aan de slag te gaan.
Drew Rechner was de nieuwe creative director die naar voren werd geschoven om voor een ommekeer te zorgen. Eén van de dingen die hij middels een aankomende patch door wil voeren is dat de verplichte stealth secties zullen verdwijnen. Eerst was het nog zo dat je verplicht werd om stealth te gebruiken, alleen is dit straks in de meeste situaties niet langer het geval. Met deze beslissing krijgen spelers een grotere beslissingsvrijheid en zal ook worden gevoerd in de districten die onder leiding staan van een zeker syndicaat.
In onze review gaven we Star Wars Outlaws een 75 en schreven we:
quote: "Star Wars Outlaws weet een heerlijke setting te creëren die passend is bij de franchise, alleen blijven ze achter als het gaat om gameplay. Het schieten heeft slechts beperkte mogelijkheden en de combinatie van stealth en actie valt te snel in herhaling. Repetitiviteit ligt hierdoor op de loer, terwijl de ontwikkelaar tegelijkertijd de bekende Ubisoft-formule weet te doorbreken door nu eens niet te vertrouwen op het openen van de map en een standaard skilltree. De potentie is dan ook zeker aanwezig, alleen zijn er de nodige verbeterpunten voor een eventueel vervolg."
|