[Update] Man achter Fable en Black & White komt met Masters of Albion
Door Rene Groen op 21-08-2024 om 17:58
Peter Molyneux maakte naam met games als Fable en Black & White, waarna hij een draai raakte richting de mobiele games en daar weinig successen wist te behalen. Tijdens de Gamescom Opening Night Live presentatie stapte hij het podium op om terug te keren naar waar hij ooit een grote naam was.
[Update] Vanuit de door jullie achtergelaten opmerkingen was er al de vraag; hoe kan de game zich afspelen in het universum van Fable, zonder dat er verbondenheid is met Microsoft of de Fable franchise?
In gesprek met IGN laat Molyneux weten dat er geen copyright zit op de naam, waarbij hij een vergelijking trekt met Amerika:
quote:“Het is alsof je zegt dat als je een game in Amerika af laat spelen, je geen enkele andere game in Amerika kunt afspelen. Dus Albion kan niet worden gecopyright. Het is de naam voor Engeland en Wales en zo komen we ermee weg. Fable speelde zich af in Albion, Masters of Albion speelt zich af in Albion.”
Op de vraag van of hij er echt zeker van is dat er geen copyright op Albion zet vanwege diens historische context krabbelt Molyneux toch wat terug.
quote:“Ik weet niet of ik eerlijk ben, ik weet het niet echt… Ik hoop het. Ik bedoel, je zou denken dat ik de verantwoordelijke persoon zou zijn, ik zou de laatste zes maanden op advocatenkantoren hebben doorgebracht…”
Ondanks dat het geen nieuw deel is binnen de franchise ziet hij het zelf wel als een interessante uitbreiding van het universum. Mocht je Fable eerder gespeeld hebben, dan denkt hij dat Masters of Albion iets zal zijn wat hierop aansluit. Eén van de elementen die hieraan bij moet dragen is de humor. Niet zozeer het vertellen van grappen, maar het in handen leggen van spelers zodat ze ridicule of grappige dingen kunnen doen.
[Eerder bericht] Hij wil dit met zijn ontwikkelstudio 22 Cans bereiken met Masters of Albion, een nieuwe "god game" die op Steam zal worden uitgebracht. Met deze goddelijke krachten moet je het opnemen tegen een vijand die in geen honderd jaar is gezien. Overdag probeer je een stadje draaiende te houden en uit te breiden, terwijl je 's nachts juist als beschermengel op moet treden door het gevaar af te wenden.