Het kleine Peakway Software uit Californiëw werkte sinds 2016 aan een game genaamd Isles of Arthanos: Een eerste-persoons RPG die duidelijk zijn invloed had uit The Elder Scrolls. De game bleef echter alleen bekend bij de ontwikkelaarscommunity, tijd dus om de game te hervormen en professioneel te introduceren, nu als Isles of Adalar.
Isles of Adalar wordt omschreven als een eerste-persoons en derde-persoons RPG waarbij co-op met vier spelers mogelijk is. Desondanks belooft Peakway dat tegenstanders qua moeilijkheidsgraad zich zullen aanpassen aan de tegenpartij, of je nu alleen speelt of met drie vrienden. De game kent de nodige invloeden uit The Elder Scrolls, zo zal je met verscheidende NPC's spreken via een dialoog gebaseerd tekst systeem. Op basis van je antwoorden zal men anders reageren. Als voorbeeld: Je zou een bandiet kunnen intimideren, maar als deze niet onder de druk van je bluf is, zal deze dat dan ook audio-visueel aan je doorgeven, waarna jij je voor kan bereiden op een aanstaand gevecht.
Peakway belooft dat de game mods zal ondersteunen en user generated content. Deze zal je kunnen maken met dezelfde tools als waarmee de game wordt gemaakt. Hun visie is dan ook een grote community op te zetten voor de game en daarin gaan zij een stap verder dan de meeste ontwikkelaars. Zo zullen zij ook extra content meeleveren die niet in de game aanwezig is, welke modders kunnen gebruiken voor hun eigen projecten. Isles of Adalar verschijnt in Juli volgend jaar voor de PC, en de eerste beelden hebben wij alvast binnen.