Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
07 Augustus 2020 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Augustus 2020 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(17) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Augustus 2020 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
04 Augustus 2020 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
(0) 
(1) 
(0) 
03 Augustus 2020 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 Augustus 2020 
(0) 
(8) 
(0) 
(1) 
01 Augustus 2020 
(1) 
(0) 
(0) 
(9) 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Juli 2020 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
30 Juli 2020 
(2) 
(2) 
(0) 
(3) 
29 Juli 2020 
(0) 
(6) 
(3) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Juli 2020 
(1) 
(3) 
(4) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(5) 
27 Juli 2020 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Juli 2020 
(3) 
(0) 
(4) 
25 Juli 2020 
(0) 
(1) 
(13) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
24 Juli 2020 
(10) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 Juli 2020 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
(0) 
(9) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Skully
A Fold Apart
Destroy All Humans!
Gamed Gamekalender Augustus 2020
Nieuws:

Ryse: Son of Rome met downgrade


Door Joni Philips op 28-09-2013 om 14:03
Bron: GearNuke

In samenwerking met Microsoft ontwikkelt Crysis-ontwikkelaar Crytek momenteel de Xbox One-exclusive Ryse: Son of Rome waarin de speler in de huid kruipt van een Romeinse generaal die met zijn troepen ten strijde trekt.

De game moest bewijzen dat de Xbox One een extreem krachtige console is, maar Crytek heeft hierbij de kracht overschat. Via Twitter bevestigt Cevat Yerli dat het hoofdpersonage maar uit 85.000 polygonen zal bestaan in plaats van de origineel geplande 150.000. De keuze zou hierbij doelbewust gemaakt zijn: er was een keuze tussen 150.000 polygonen en de nood om LODs te gebruiken om objecten op een afstand simpeler voor te stellen; en 85.000 polygonen zonder LODs en met betere shaders. Men koos uiteindelijk voor dat laatste omdat de kwaliteit op deze manier hoger ligt.

Onduidelijk is echter of men origineel simpelweg de kracht had overschat of dat men nu simpelweg die betere shaders wil implementeren. Een sterk teken is het echter niet. Eerder al werd duidelijk dat de game zou lopen op een resolutie van 900p in plaats van de verhoopte 1080p. De vraag blijft wat het probleem vormt: de Xbox One of de CryEngine 3.5 zelf?



08:52  Midden-Oosten krijgt PlayStation 4
13:27  Deep Down is science-fiction
 Reacties (10)
 Pagina: 1
Nelus op 28-09-2013 om 15:12 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Xbox One, de console die al faalde voordat de release er was

Wapkaak op 28-09-2013 om 15:43 [Niv: 48 / Exp: 2424]
Nou als de One faalt om zijn hardware faalt de ps4 ook. Want het verschil is niet groot. En nu mag er wel over verschil kwa grafische dingen gelult worden en een paar jaar terug moest de pc gamer z'n mond houden over graphics..... echt te kinderachtig voor woorden dit.... Ongelofelijk zelfs. Zoizo als console gamer over grafische kracht zeiken op een andere console.... Hoe zielig is dat.

Wapkaak op 28-09-2013 om 15:44 [Niv: 48 / Exp: 2424]
En over 2 jaar moet uiteraard de Pc gamer weer z'n mond houden... want dan doet het er opeens niet meer toe. Kanslooooooos

insignificat op 28-09-2013 om 15:52 [Niv: 92 / Exp: 4590]
ik speel graag op console EN pc,
ik kan wel door graphic verschillen heen kijken tenzij het verschil immens groot is,
alsof je de eerste xbox met een ps3 vergelijkt

Joni Philips (Eindredacteur) op 28-09-2013 om 15:54 [Niv: 1170 / Exp: 58500]
@Wapkaak: Tja, consolegamers die nu een console kopen; willen liefst eentje die de komende 5-6 jaar exact doet wat hij moet doen. Een PC-gamer die nu een nieuwe PC koopt, zal over 5-6 jaar ook niet kunnen genieten van de beste graphics.

Disker op 28-09-2013 om 16:11 [Niv: 43 / Exp: 2141]
Ben te lui om het nog een keer te tikken dus even een snelle kopie.

De One heeft de laatste tijd ontzettend veel problemen, de PS4 extra opties krijgt door de hardware van AMD, de statement dat het 50% sneller is worden ook steeds harder en duidelijker gemaakt (ook door veel third part developers wordt dit met feiten ondersteund)

Ryse die naar beneden wordt gescaled zodat deze soepeler loopt. En dan komt dit er ook weer bij.

Ik hoop dat Microsoft hier iets tegen gaat doen Qua hardware staat het helaas al vast dus zullen zij de software maar goed optimaliseren, want zo als het er nu naar uit ziet vind ik dit echt jammer.

Dit kan de ontwikkeling van games tegenhouden aangezien de meeste developers het spel aanpassen op de zwakste schakel (hoewel we een andere trend kunnen verwachten de komende jaren door de hardware die nu gebruikt word).

@Topic
Het is een kleine kans dat het aan de enigne ligt, veel developers gaan de games naar beneden scalen om Microsoft niet tegen het verkeerde been aan te schoppen, hopelijk veranderd dit snel.

@Wapkaak
De hardware van de PS4 en One verschillen wel zodanig dat veel developers zeggen dat een game die op de one op 900p draait op 30 fps dat op 1080p kan doen met 60 fps op de PS4, dat vind ik een ontzettend groot verschil (dit kan nog worden verbeterd door betere API's en/of verbeteringen in de huidige software). Ik hoop dat Microsoft zich even achter de oren krabt en kijkt naar softwarematige verbeteringen. Ook Dead Rising 3 heeft veel problemen door de drivers van de One.

En nee mensen die erover zeuren vind ik niet zielig, ik zie liever dat beide console's het goed doen. Zie liever niet zoals het nu er naar uit ziet dat developers even 30fps of grafische kunstjes eruit halen omdat één partij dit niet aankan.

Gewijzigd door Disker op 28-09-2013 om 16:16

Vaizard op 28-09-2013 om 16:14 [Niv: 62 / Exp: 3114]
Het verschil in shaders/lighting is wel echt een verbetering als ik de screenshots mag geloven.

http://i.minus.com/ibweIYsuiz9Sjm.gif

Het aantal polygonen voor de character was toch ontiegelijke overkill. Betere shaders doen veel meer dan simpelweg een aantal k polys toevoegen.

Gewijzigd door Vaizard op 28-09-2013 om 16:17

Nelus op 28-09-2013 om 17:04 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Zo, groot verschil met de achtergrond. Zitten ze ons net zo hard te neppen als Sony met de PS3 toen

da bom op 28-09-2013 om 18:33 [Niv: 89 / Exp: 4472]
@wapkaak, jij bent de enige hoor. Je weet niet eens waar je over praat. Ga lekker op je pc gamen ofzo.

Wapkaak op 30-09-2013 om 20:01 [Niv: 48 / Exp: 2424]
@ da bom.. boos??? Moet je dat brilletje af doen miss dat het je dan meer opvalt.
En ik zeg alleen mijn mening dus snap jou kansloze opmerking zoizo niet.
Maarja zielig mannetje wat niet tegen commentaar kan over zijn favo product. Jij hoort bij die groep waar ik het over had denk ik zo.

@ Joni En dan nog is het beter als een console die in mijn mening de markt TE LANG achter houdt. Waarom moeten consoles 6-8 jaar bestaan??

@ Disker Welke games gaat dat dan?? Heb alleen gehoord dat sommigen games lichte fps drops hebben.


 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Ryse: Son of Rome
Type:
Game
Releasedatum:
05-09-2014
Ontwikkelaar:
Crytek
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media

Ga je een next-gen console kopen?